.. နေမာ ဘဂ၀ေတာ ၊ နေမာ အရဟေတာ၊ နေမာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ..

Tuesday, May 31, 2011

ဗုဒၶဂယာ

ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႔ . ဗုဒၶဂယာ၌  ေထရ၀ါဒ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာတုိ႔၏ ဘာသာေရး ပူေဇာ္မႈ ပုံရိပ္လႊာမ်ား ။ ဗဟုသုတျဖစ္ဖြယ္ တင္ျပေပးလုိက္ပါသည္။

                              (ပုံၾကီး  ၾကည့္လုိလွ်င္ ဓါတ္ပုံေပၚ ကလစ္ပါ )
              
                                ဓါတ္ပုံ ေပးပုိ႔သူ -  အရွင္ေကာ၀ိဒ (ေဒလီ)

Monday, May 30, 2011

အရွင္ေဒ၀ဒတၱ

အရွင္ေဒ၀ဒတ္ - ဟု ၾကားလွ်င္ လူတုိင္းက ရဟန္းၾကမ္းၾကီး ဆရာမွားၾကီးဟု ထင္ၾက၏၊ ထင္ လည္း ထင္စရာပင္ျဖစ္၏။အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ သူမတူေအာင္ မုိက္တြင္းနက္ခဲ့သူလည္း ျဖစ္ခဲ့ပါ
၏၊ ယခု တင္ျပမည့္ အေၾကာင္းအရာသည္ ( လူသိမ်ားေသာ မုိက္ကြက္မ်ားကုိ ) တင္ျပမည္ မ
ဟုတ္ပါ။ ေကာင္းကြက္မ်ားကိုသာ ေရြးခ်ယ္၍ တင္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါ္၏၊

မိမိ ျမတ္နုိးသူအေၾကာင္း ေရးလွ်င္ (မေကာင္းကြက္မ်ားကို ခ်န္တတ္၍ ) သမုိင္းမွန္ မျဖစ္ႏုိင္တဲ့၊
မိမိ မုန္းသူအေၾကာင္း ေရးျပန္လွ်င္လည္း (ေကာင္းကြက္မ်ားကုိ ခ်န္တတ္၍ ) သမုိင္းမွန္ မျဖစ္
နုိင္ပါတဲ့။ စာေရးသူသည္ အရွင္ေဒ၀တ္ကို ျမတ္နုိ္း၍  မေကာင္းကြက္မ်ားကို ခ်န္ထားျခင္း မဟုတ္ပါ၊ လူအမ်ား ဂရုမျပဳမိေသာ ေကာင္းကြက္ေလးမ်ားကုိ ျမင္ေစလုိ၍ တင္ျပျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ပါ၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယခုတင္ျပခ်က္မ်ားသည္ အရွင္ေဒ၀ဒတ္၏ သမုိင္း (အပါဒါန္) အျပည့္အစုံ မဟုတ္သည္ကုိ ေရွးဦးစြာ အသိေပးအပ္ပါ၏

အရွင္ေဒ၀ဒတ္သည္ ပုေဗၺစ ကတပုညတာစက္နွင့္ ျပည့္စုံသူ ျဖစ္ပါ၏၊ တနည္းအားျဖင့္ ေရွးေကာင္း မႈကံ ပါလာသူျဖစ္ပါ၏၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆုိေသာ အမ်ိဳးဇာတ္အားျဖင့္ ျမင့္ေသာ (သက်) သာကီ၀င္ မင္းမ်ိဳး၌ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ “ ခတိၱယ ျဗဟၼဏ ေ၀ႆ သုဒၵ ” ဟူေသာ အမ်ိဳးေလးပါး တုိ႔တြင္ ယင္းအခ်ိန္က ခတိၱယကို အျမတ္ဆုံးဟု သတ္မွတ္ၾက၏ဘဒၵိယ အႏုရုဒၶါ အာနႏၵာ ဘဂု ကိမိလတုိ႔သည္  အရွင္ေဒ၀ဒတ္၏ အေပါင္းအသင္း လက္တြဲေဖၚ  သူငယ္ခ်င္း ကစားေဖၚ ကစား ဖက္မ်ားလည္း ျဖစ္ၾကပါ၏၊

တစ္ေန႔ ျမတ္စြာဘုရား အႏုပိယမည္ေသာ မလႅာမင္းတုိ႔၏ နိဂုံး သရက္ဥယ်ာဥ္၌ သီတင္းသုံး စံေနေတာ္မူခုုိက္ျဖစ္၏၊ ေ၀ဒက်မ္းတတ္ လကၡဏပညာရွင္မ်ားသည္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ကုိ ဘုရားေသာ္လည္း စၾကာ၀ေတးမင္းေသာ္လည္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္ဟု နိမိတ္ဖတ္စဥ္အခါက “ ေဆြေတာ္ရွစ္ေသာင္းတုိ႔သည္ စၾကာ၀ေတးမင္းျဖစ္ျဖစ္ သမၼာသမၺဳဒၶဘုရားပဲျဖစ္ျဖစ္ ခတိၱယ ပရိ သတ္ျဖင့္ ၀န္းရံၾကရမည္ဟု သေဘာတူခဲ့ၾက၏။ ယခု ဤေျခာက္ေယာက္တုိ႔သည္ မင္းေဆြ မင္းမ်ိဳး မဟုတ္ၾကေလေယာင္တကားဟု ေဆြမ်ိဳးမ်ားက ေျပာၾကေသာေၾကာင့္ သူတုိ႔ေျခာက္ ေယာက္သည္ ထီးနန္းစည္းစိန္ကုိစြန္႔၍ ရဟန္းျပဳခဲ့ၾက၏၊ ထုိအထဲတြင္ ေဒ၀ဒတၱလည္း တစ္ ေယာက္အပါအ၀င္ ျဖစ္၏၊

( ထုိနန္းကုိ စြန္႔နုိင္ျခင္း တနည္းအားျဖင့္ ကာမအာရုံမွ ထြက္ေျမာက္ျခင္းသည္ “ ေနကၡမဓာတ္ ”
 ျဖစ္ပါ၏၊ထီးနန္းကုိ မခြဲႏုိင္ မခြါရက္ ျဖစ္မေနပဲ စြန္႔ပယ္နုိင္ျခင္းသည္ “ အေလာဘ” ဓာတ္ သေဘာျဖစ္ပါ၏ထုိဓာတ္မ်ားသည္ အမ်ားနည္းတူ ေဒ၀ဒတၱ၏သႏၱာန္၌လည္း ကိန္းေအာင္း ေနသည္ကုိ ေတြ႕ျမင္ရမည္  ျဖစ္ပါ၏။ )။

ဥပါလိဆတၱာသည္နွင့္အတူ မင္းညီမင္းသား ေျခာက္ေယာက္တုိ႔ ရဟန္းျပဳပုံကုိ အနည္းငယ္ တင္ျပ ပါအုံးမည္။သက်ရာဇာျဖစ္ေသာ ဘဒိၵယ အႏုရုဒၶါ အာနႏၵာ ဘဂုကိမိလ ေဒ၀ဒတၱဟူေသာ မင္းညီ မင္းသား ေျခာက္ေယာက္တုိ႔သည္ ဥပါလိဆတၱာသည္ႏွင့္အတူမင္းစည္းစိမ္ကို ခုနွစ္ ရက္ပတ္လုံး  ခံစား စံစားၾကျပီးလွ်င္ ဥယ်ာဥ္ေတာ္ကုိ ( ဥယ်ာဥ္ကစား ) သြားသကဲ့သုိ႔ အဂၤါ ေလးပါးရွိေသာ စစ္တပ္ျဖင့္ျခံရံလွ်က္ ထြက္လာၾကရာ တုိင္းတစ္ပါးနယ္စပ္ေရာက္ေသာအခါ မင္းအာဏာျဖင့္ စစ္တပ္ ကုိ ျပန္ခုိင္းလုိက္ၾက၏၊

ထို႔ေနာက္ မိမိတုိ႔ ၀တ္ဆင္ထားေသာ မင္းညီမင္းသား လက္၀တ္ရတနာမွန္သမွ်ကုိ တစ္ခုမက်န္
ခြ်တ္ၾကျပီးလွ်င္ အထုပ္ၾကီးထုပ္လွ်က္ မိမိတုိ႔၏၊  အလုပ္အေၾကြး ဆတၱာသည္ ဥပါလိအား ေပး
လုိက္ၾက၏၊ ဥပါလိ အသင္လည္းပဲ ျပန္ေပေတာ့ ၊ ယခုေပးလုိက္ေသာ ရတနာမ်ားသည္ သင့္
အတြက္ ခ်မ္းခ်မ္းသာ အသက္ရွင္ေနနိုင္ဖုိ႔ လုံေလာက္ပါတယ္၊ ဥပါလိသည္ မင္းညီမင္းသား တုိ႔၏ေခ်ရင္း၌ ၀ပ္စင္းလွ်က္ ငိုေၾကြးေလ၏၊ သုိ႔ေသာ္ မင္းညီမင္းသားတုိ႔၏ အမိန္႔ကုိ မဖီဆန္ လို၍ ရတနာထုပ္ကုိ ယူကာ ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္လွည့္ခဲ့ရ၏။ မင္းညီမင္းသား ေျခာက္ ေယာက္နွင့္ ဥပါလိဆတၱာသည္တု႔ိ ခြဲခြါတယ္ဆုိရင္ပဲ ေတာအုပ္ၾကီးသည္ ငုိေၾကြးသလို ေတာ ဟိန္းသံမ်ား ဆူညံသြားျခင္းႏွင့္ မဟာပထ၀ီတုန္လႈပ္ျခင္းမ်ားသည္  ထူးျခား အ့ံၾသဖြယ္ရာ ျဖစ္ ေပၚခဲ့ပါ၏၊ သုိ႔ေသာ္ ယင္းအျဖစ္အပ်က္ကို သတိမူမိသူကား နည္းပါးလွပါ၏။
   
ဥပါလိသည္ ျပန္လွည့္လာ၍ အနည္းငယ္ေရာက္ေသာ အခါ အေတြးတစ္ခ်က္ ေပၚလာ၏။ စ႑ာ ေခါ သာကိယာ - သာကီ၀င္ေတြဟာ ၾကမ္းတမ္းတယ္၊ မင္းသားေတြသတ္ျဖတ္ ညွင္းဆဲ ျပီး ရတနာေတြ ယူလာတယ္ထင္ျပီး ငါ့ကုိ သတ္ခ်င္လဲ သတ္နုိင္တယ္၊ ေနာက္ျပီး သာကီ ၀င္မင္းသားျဖစ္တဲ့ သူတုိ႔ေသာ္မွ ၾကီးက်ယ္ခမ္းနားေသာ မင္းစည္းစိမ္ကို ပယ္စြန္႔ျပီး အဖုိး အနဂၣ ထုိက္တန္လွေသာ ဤလက္၀တ္ရတနာတုိ႔ကုိ တံေတြးေပါက္ကဲ့သုိ႔ ပယ္စြန္႔ၾက၍ ရွင္ရဟန္း ျပဳႏုိင္ၾကေသး၏၊(သူတုိ႔၏ အလုပ္အေၾကြးျဖစ္ေသာ ) ငါသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ရတနာထုပ္ကုိ စြန္႔၍ ရဟန္း မျပဳ ႏုိင္ရအံ့နည္းဟု စဥ္းစား၍ရတနာထုပ္ကုိ ျဖည္၍ ရတနာတုိ႔ကုိ သစ္ပင္၌ ခ်ိတ္ဆြဲလွ်က္  “ အလုိ ရွိသူ ယူၾကေစ” ဟု ဟစ္ေအာ္ေျပာဆုိ၍ ရဟန္းျပဳရန္ ထြက္ခြါသြားေသာ မင္းညီမင္းသား ေျခာက္ ေယာက္ေနာက္သုိ႔ ေခ်ရာခံ၍လုိက္သြားေလေတာ့၏။ မင္းညီ မင္းသား မ်ားကို မွီေသာအခါ  အဘယ့္ ေၾကာင့္ လုိက္လာသလဲဟုေမးေသာအခါ သူအေတြးေပါက္ပုံကုိ ေျပာျပျပီးလွ်င္ မိမိလည္း  ရွင္ရဟန္းျပဳလိုေၾကာင္း ေျပာၾကားေလေတာ့၏ ၊ ေဒ၀ဒတၱအပါအ၀င္ မင္းညီမင္းသား ေျခာက္ေယာက္တုိ႔သည္  ဥပါလိ ဆတၱာသည္ႏွင့္အတူ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား ထံသုိ႔ ဦးတည္၍ ခရီးဆက္္ၾကေလ၏။ဘုရားရွင္ ထံေတာ္ပါးသုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ “ ျမတ္စြာ ဘုရား တပည့္ေတာ္တုိ႔ သာကီ၀င္မင္းမ်ိဳးေတြဟာ မာန္မာနၾကီးၾကပါ၏၊၊ဤဥပါလိသည္ တပည့္ ေတာ္တုိ႔၏ အလုပ္အေၾကြးျဖစ္ပါ၏၊ သူ႔ကုိ ေရွးဦးစြာ ရွင္ရဟန္းျပဳေပးပါဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ တုိ႔သည္ ဥပါလိကုိ ရွိခုိးျခင္းအရုိအေသ ျပဳျခင္းစသည္တုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ၾက၍ မာန္မာနတရားဆုိးကိုး ဖ်က္ခ်ိဳးၾကပါမည္ဘုရား ” ယင္းသုိ႔  ေလွ်ာက္ထားၾကျပီး ဥပါလိကုိ ေရွးဦးစြာ ရွင္ရဟန္းျပဳေစ၍ ေနာက္မွ သူတုိ႔က ရွင္ရဟန္းျပဳၾက၏။

(သာသနာေတာ္၌ အသက္သည္ အဓိက မဟုတ္၊ ရဟန္းသိကၡာတည္ျခင္းသည္သာ အဓိက ျဖစ္၏ရဟန္းသိကၡာ အရင္တည္သူကုိ ေနာက္မွ တည္သူက အရုိအေသေပးရ၏။ တနည္း အားျဖင့္ ရဟန္းအရင္ျပဳသူကုိ ေနာက္မွျပဳသူက အရုိအေသ ေပးရ၏၊ ဥပါလိသည္ အရင္ ရဟန္းျပဳ၍ မင္းညီမင္းသား ေျခာက္ေယာက္ထက္ အဓိသီလသိကၡာ အရင္တည္သူ ျဖစ္သြား၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ အရွင္သခင္ ျဖစ္ခဲ့ဘူးေသာ မင္းညီမင္းသား ေျခာက္ေယာက္တုိ႔သည္ အရွင္ဥပါလိ ကုိ  အရုိအေသျပဳရ၏)။

အရွင္ေဒ၀ဒတၱအပါအ၀င္  မင္းညီမင္းသား ေျခာက္ေယာက္နွင့္ အရွင္ဥပါလိတုိ႔သည္ ရဟန္းျဖစ္
ၾကေသာအခါ ရဟန္းေကာင္းမ်ား ျဖစ္ေအာင္ ရဟန္းတာ၀န္ေက်ေအာင္ လုိ္က္နာ ေနထုိင္ၾက၏
ရဟန္းသိကၡာကုိ လုံေအာင္ ထိမ္းၾက၍ ရဟန္းတာ၀န္ျဖစ္ေသာ ပရိယတ္ ပဋိပတ္ကုိလည္း သင္ယူက်င့္ၾကံၾကသည္သာျဖစ္၏၊ တနည္းအားျဖင့္ ပရိယတ္ မကင္းေသာ ပဋိပတ္စနစ္ကုိ ဦးစားေပး၍ က်င့္သုံးၾက၏၊ ဤသို႔ျဖင့္ “ သီေလ ပတိ႒ာယ နေရာ သပေညာ၊ စိတၱံ ပညဥၥ ဘာ၀ေယ - သီလကို အေျခခံ၍ သမာဓိ ပညာကုိ ပြါးမ်ားၾကရာ  ” အရွင္ဘဒိၵယသည္ ထုိရဟန္း ျပဳေသာ  ၀ါတြင္းမွာပင္ “ ေတ၀ိဇၨ ” ရဟႏၱာျဖစ္ေတာ္မူ၏။အရွင္ အႏုရုဒၶါသည္ ဒိဗၺစကၡဳအရာ သူမတူေအာင္ထူးခြ်န္၍ မဟာ၀ိတကၠသုတၱန္ကို နားၾကားရာရဟႏၱာျဖစ္ေတာ္မူ၏။
                                                                               ( ဆက္ရန္ ) ေကာင္းသစ္

Saturday, May 28, 2011

သာသနာ ကြယ္ေစသူ

ရဟန္းတုိ႔ အၾကင္ရဟန္းတုိ႔သည္ အဓမၼကုိ ဓမၼဟု ျပကုန္၏၊ ရဟန္းတုိ႔ ထုိရဟန္းတုိ႔သည္ လူအမ်ား၏ အစီးအပြါးမဲ့ျခင္းငွာ လူအမ်ား၏ ခ်မ္းသာမဲ့ျခင္းငွာ လူအမ်ား၏ အက်ဳိးမဲ့ျခင္းငွာ နတ္လူတုိ႔၏ အစီးအပြါးမဲ့ျခင္းငွာ ဆင္းရဲျခင္းငွာ က်င့္သည္မည္ကုန္၏၊ ရဟန္းတုိ႔ ထုိရဟန္း တုိ႔သည္ မ်ားစြာေသာ အကုသုိလ္ကုိလည္း ျဖစ္ပြါးေစသည္မည္ကုန္၏၊  ထုိရဟန္းတုိ႔သည္ ဤသာသနာေတာ္ကုိလည္း ကြယ္ေပ်ာက္ေစသည္ မည္ကုန္၏။ (အဂၤုတၱရ ဧကနိပါတ္)

ရဟန္းတုိ႔ အၾကင္ရဟန္းတုိ႔သည္ ဓမၼကုိ အဓမၼဟု ျပကုန္၏၊ ရဟန္းတုိ႔ ထုိရဟန္းတုိ႔သည္ လူအမ်ား၏ အစီးအပြါးမဲ့ျခင္းငွာ လူအမ်ား၏ ခ်မ္းသာမဲ့ျခင္းငွာ လူအမ်ား၏ အက်ဳိးမဲ့ျခင္းငွာ နတ္လူတုိ႔၏ အစီးအပြါးမဲ့ျခင္းငွာ ဆင္းရဲျခင္းငွာ က်င့္သည္မည္ကုန္၏၊ ရဟန္းတုိ႔ ထုိရဟန္း တုိ႔သည္ မ်ားစြာေသာ အကုသုိလ္ကုိလည္း ျဖစ္ပြါးေစသည္မည္ကုန္၏၊  ထုိရဟန္းတုိ႔သည္ ဤသာသနာေတာ္ကုိလည္း ကြယ္ေပ်ာက္ေစသည္ မည္ကုန္၏(အဂၤုတၱရ ဧကနိပါတ္)

Friday, May 27, 2011

ၾကည္ႏူးႏုိင္ပါေစ

                                 

အရွင္ေရ....
ပုံေတြ႔ပို႔လိုက္ၿပီ။ မင္းသားပုံေတြခ်ည္းပဲ။ ကင္မရာ မကိုင္ႏိုင္လို႔ ဖုန္းနဲ႔ပဲ ရိုက္ျဖစ္လိုက္တယ္ဆို ေတာ့ ပုံအရည္အေသြး နဲနဲေတာ့ ည့ံတယ္။ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ပါ။ ဒီပုံရိပ္ေတြဟာ (၁၇-၅-၂၀၁၁ခုႏွစ္၊ ကဆုန္လျပည့္ေန႔) ဗုဒၵဂယာမဟာေဗာဓိေစတီႀကီး ရင္ျပင္ေပၚက ပုံရိပ္ေတြပါ။ ဗုဒၵပြင့္ရာ ေျမျမတ္မဟာမွာ အထူးသျဖင့္ ဒီလိုေန႔မ်ဳိးမွာ ဒီလို(ေဒသခံ)လူမ်ဳိးေတြ ဒီဘာသာ၀င္ေတြ ဘာေတြ လုပ္ၾကသလဲ၊ ဘယ္လိုေတြ ပူေဇာ္ၾကသလဲဆိုတဲ႔ အခ်က္အလက္ကို ပုံၾကည့္တာနဲ႔ဲ ပုံရႈသူ တစ္ဖက္လူမွာ သိရွိခြင့္ရသြားတယ္ဆိုရင္ ေကာင္းေကာင္းႀကီး ၀မ္းသာေက်နပ္ရမွာေပါ့။
ေနာက္ၿပီး ဒီဓာတ္ပုံကေပးတဲ႔ လုပ္ရွားမႈပုံရိပ္အခ်က္အလက္ေတြေၾကာင့္လည္း ဘာသာသနာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ႔ ဗဟုသုတအ၀န္းအ၀ိုင္း အမ်ားႀကီးမဟုတ္ေတာင္ သူ႔အထြာ သူ႔အတိုင္းအတာ တစ္ခုအေနနဲ႔ေတာ့ က်ယ္၀န္းသြားမယ္လို႔လည္း ယုံၾကည္တယ္။


ဆက္ၿပီးေျပာခ်င္တာက.........
မဟာေဗာဓိေစတီေတာ္ႀကီးကို ဗဟိုျပဳၿပီးေတာ့ ေစတီေတာ္ႀကီးရဲ႔ ပတ္ပတ္လည္မွာ ေဒသခံ ကုလားလူမ်ဳိးေတြအျပင္ တိဘက္၊ တရုတ္၊ ကိုးရီးယား၊ ဂ်ပန္၊ ဘူတန္၊ ဥေရာပ၊ ဗီယက္နမ္၊ ထိုင္း၊ ကေမၻာဒီးယား၊ ျမန္မာ၊ သီရိလကၤာစတဲ႔ ႏိုင္ငံေပါင္းစုံက လူမ်ဳိးေပါင္းစုံဟာလည္း ကိုးကြယ္မႈ၊ ယုံၾကည္မႈ ပုံသ႑ာန္အမ်ိဳးမ်ဳိးေတြနဲ႔  အဆင္ေျပသလို ေနထိုင္ေနၾကတာကို ေတြ႔ျမင္ႏိုင္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီလူမ်ဳိးေတြဟာ ေထရ၀ါဒအရိပ္ေအာက္က လူေတြထက္ မဟာ ယာန အရိပ္ေအာက္က လူေတြ ျဖစ္ႏိုင္ေခ် ပိုမ်ားတယ္။ ေထရ၀ါဒ အရိပ္ေအာက္က လူဆိုတာ မဆိုစေလာက္ အနည္းအက်ဥ္းေလးပဲ။

ေနာက္ၿပီး  မဇိၥ်မအက်င့္လမ္းကို ေသြဖီၿပီး အစြန္းေရာက္အက်င့္လမ္းကို ေရႊနန္းထင္ကာ က်ား ကုတ္က်ားခဲ က်င့္ေနသူေတြကိုလည္း ေတြ႔ရတယ္။ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ သူတို႔ကို ၾကည့္ရတာ ကာမ သုခလိႅက အက်င့္မ်ဳိးထက္ အတၱကိလမထ အက်င့္မ်ဳိးကို အေလးေပးက်င့္ရတာကို သူတို႔ ပိုၿပီး ဂုဏ္ယူတတ္ၾက၊ ခုံမင္တတ္ၾကသလိုပဲ။ သန္႔ရွင္းမႈမရွိ ရွည္လ်ားၿပီး ရႈပ္ေထြးေပြလီေနတဲ႔ မႈတ္ဆိတ္နဲ႔ ဆံပင္၊ ေဟာင္းႏြမ္းစုတ္ျပတ္ ေနတဲ႔ အ၀တ္အပိုင္းစေလးကို ခါးေအာက္မလုံ႔တလံု အရွက္လုံရုံမွ်၀တ္၊ ေတာင္ေ၀ွးနဲ႔ ပုတီးလုံးႀကီးေတြကို အေဖာ္လုပ္ကာ ေစတီရင္ျပင္ေပၚ ဟုိဟုိ ဒီဒီ သြားလာေနတာ ေတြကိုလည္း အထင္းသားေတြ႔ျမင္ႏိုင္ရဲ႔..........။
ဒါေတြ ထားပါေတာ့ေလ.... တစ္ခုေသာ သစ္ပင္အရိပ္ကေနၾကည့္ၿပီး ျမင္ခဲ႔ရတဲ႔ ျမင္ကြင္း ေလးကို ျပန္ေျပာျပမိတာပါ။ အခုပို႔တဲ႔ ပုံရိပ္ေတြထဲေတာ့ မပါဘူး။
အခုပုိ႔တဲ႔ ပုံရိပ္ေတြက အခု ၂၀၁၁၊ ကဆုန္လျပည့္ေန႔က ပုံရိပ္ေတြပါ။ မဟာေဗာဓိ ေစတီ ေတာ္ႀကီးကို ဗဟိုျပဳ ေနထိုင္ၾကတဲ႔ ေဒသခံလူေတြ၊ တိဘက္ေတြ ၊ သီရိလကၤာေတြစတဲ႔  ႏိုင္ငံ မတူ အသားအေရာင္မတူတဲ႔ လူမ်ဳိးစုေတြ တစ္ဖြဲ႔ၿပီးတစ္ဖြဲ႔ အလံကိုင္ အတန္းစီၿပီး ခ်ီတက္ လာၾကတဲ႔ ပုံရိပ္ေတြပါ။ ေစတီရင္ျပင္ အတြင္း / အျပင္နဲ႔ ေစတီေတာ္ကို ဦးတည္လာရာ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ ခ်ီတက္ဆုေတာင္း ၀တ္ျပဳၾကသူေတြနဲ႔ ၾကက္ပ်ံမက် ႀကိတ္ႀကိတ္တိုး စည္ကားသြားခဲ႔ပါတယ္။ ဗုဒၵဘာသာတိုင္းျပည္အေနနဲ႔ ဒီလိုေန႔မ်ဳိးမွာ ဒီလိုျမင္ကြင္းဟာ မထူး ဆန္းေပမယ့္လို႔ တစ္ျခားဘာသာ တိုင္းျပည္မွာ ဒီျမင္ကြင္းဟာ ထူးျခားေနသလိုပဲ။ ဒါကို သစ္ပင္ရိပ္တစ္ခုကေန အမိအရ ၾကံဳေတာင့္ၾကံဳခဲ ဓာတ္ပုံရုိက္ယူထားလိုက္တယ္။
                            (ပုံၾကီး ၾကည့္လိုလွ်င္ ဓါတ္ပုံေပၚ ကလစ္လုိက္ပါ)
ဒီထက္ပုိထူးျခားတာက ကေလးေတြပဲ။ ပုဂၢလိကေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းက ေက်ာင္းသား/သူေလး ေတြေလ...။ ဘာသာသာသနာမ်ဳိးဆက္ေလးေတြေပါ့။ အနာဂတ္မွာ အားမာန္အျပည့္နဲ႔ ခ်ီတက္ ၾကမယ့္ သူေလးေတြလို႔ ေျပာလိုရတယ္။  ၾကာေလ ရႈတ္ေထြးေလျဖစ္တဲ႔ ကမၻာ့လူမႈ အေရး အခင္းၾကားမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဆီမီးတိုင္ကို ထြန္းညိွေပးမယ့္သူေတြပဲလို႔ ေျပာပါရေစ။
သူတို႔ေလးေတြ  တေန႔ျဖစ္မလာႏိုင္ဘူးလို႔ေကာ ဘယ္သူအတတ္ေျပာႏိုင္မလဲ....။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ေလးေတြဟာ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကိုယ္စားလွယ္ေတြ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တမန္ေတာ္ေတြပါ။ အနာဂတ္ကမၻာၿငိမ္းခ်မ္းေရးဟာ အနာဂတ္လူႀကီးေတြမွာ ရွိတယ္ဆိုရင္ အနာဂတ္ လူႀကီး ေတြဟာလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ႔ ဘာသာလမ္းေၾကာင္းေပၚမွာပဲ ရွိသင့္တယ္လို႔...................။
                                                                         အရွင္ေကာ၀ိဒ ( ေဒလီ )

Thursday, May 26, 2011

ေနာ ကမံၼ - ကံကုိ မယုံျခင္း

ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔အတြက္ သတိထားဖြယ္အခ်က္ကို တင္ျပလုိပါ၏၊အဆင့္နိမ့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔
၏ အဂၤါ(ငါး)ရပ္တုိ႔တြင္ “ မဂၤလံ ပေစၥတိ၊ ေနာ ကမံၼ ”  ဟူေသာ အဂၤါရပ္သည္လည္း တစ္ပါး အပါအ၀င္ ျဖစ္ပါ၏၊

ျမန္မာလုိ ျပန္ရလွ်င္ “ ဒိ႒မဂၤလာ သုတမဂၤလာ မုတမဂၤလာ အျမင္ အၾကား အေတြ႔စသည္နွင့္  အတိတ္နိမိတ္ ဓါတ္ရုိက္ ဓါတ္ဆင္ ယၾတာကုိ ယုံၾကည္၍ ကံကုိ မယုံၾကည္ ( ယုံၾကည္မႈအား နည္း)ျခင္း ျဖစ္၏။( ေကာတုဟလမဂၤလာကုိ ယုံၾကည္မႈ ရွိ၏၊ မဂၤလာကုိ ယုံၾကည္၍ ကံကုိ မယုံၾကည္)။

လူတုိ႔သည္  စီးပြါးေရး အဆင္ေျပခုိက္ ဓါတ္ရိုက္ ဓါတ္ဆင္ ယၾတာ အေဆာင္မ်ားကို ဘယ္သူမွ သတိမရၾကေပ၊ယင္းသု႔ိ စီးပြါးျဖစ္ခ်ိန္၌ ဘာသာေရးအားသန္သူမ်ားက လွဴဒါန္းမႈဘက္ အားစုိက္
ၾက၏၊လူမႈေရးအားသန္သူမ်ားက ေထာက္ပန္႔မႈဘက္ အားျဖည့္ၾက၏၊ေလာကီဘက္ အားသန္သူ
မ်ားၾကေတာ့ ဇိမ္ခံပစၥည္းမ်ိဳးစုံ ၀ယ္ယူ၍ အသုံးအဆာင္မ်ား ျဖည့္ဆည္းၾက၏၊ သူတုိ႔ရည္မွန္း ခ်က္သူတုိ႔လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားနွင့္ သူတုိ႔ေပ်ာ္ေနၾကပါ၏၊သူတုိ႔သည္ (ကုသုိလ္ကံအက်ဳိးေပးေန
သည္ျဖစ္၍ ) ၾကံတုိင္းေအာင္၍ ေဆာင္တို္င္ျပီးေျမာက္ေနၾက၏၊ ကံျမင့္ခ်ိန္၌ ကံျမွင့္ဖုိ႔ အလြန္ အေရးၾကီး၏၊ ေရလာခုိက္ ေျမာင္းေပးဖုိ႔ လိုအပ္ပါ၏၊

အခ်ဳိ႕ ကံျမင့္ခ်ိန္၌ ( ေလာကေကာင္းက်ဳိးျပဳျခင္းျဖင့္) ကံျမွင့္ရန္ အမွတ္မရၾက။ ဘ၀ျမင့္ခ်ိန္၌ ဘ၀င္ျမင့္ေနၾက၏၊ တနည္းအားျဖင့္ ပစၥည္းအရွိန္ျဖင့္ ၾကြေနၾက၏ဤေနရာ၌ ေက်ာင္းအမၾကီး ၀ိသာခါ၏(အေဟာင္းစားဟူေသာ )စကားတစ္ခြန္းကုိ သတိယမွိ၏၊ တစ္ေန႔ ၀ိသာခါသည္ ထမင္း စားေနသည့္  ေယာကၡမၾကီးကုိ ေဘးမွ ယပ္ခပ္ေပးေန၏၊ထုိအခုိက္ ရဟန္းတစ္ပါး ဆြမ္း လာရပ္ေလ၏၊ေယာကၡမၾကီးသည္ ရဟန္းေတာ္ ဆြမ္းရပ္ေနသည္ကုိ ျမင္ပါလွ်က္ (ကန္႔ေတာ့ ဆြမ္းေလးေတာင္ မေလာင္းပဲ ) မသိက်ဳိးႏြံျပဳကာ ထမင္းကုိသာ စားျမဲ ဆက္စားေန၏။ ထုိအခါ ၀ိသာခါက “ အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ေယာကၡၾကီးက အေဟာင္းစားပါ ဘုရား ” ေလွ်ာက္ ထားေလ၏။
( အေဟာင္းစား ဟူသည္ ကံေဟာင္းေပးသည့္ စည္းစိမ္ကုိသာ ခံစားေနျပီး ( ေနာင္အတြက္ ) ေကာင္းမႈကုသုိလ္ကံသစ္ ဆက္လက္ မျပဳလုပ္ျခင္းကို ဆုိလုိျခင္း ျဖစ္ပါ၏)။ ယခုလည္း ဘ၀ျမင့္ခ်ိန္၌ ေလာကေကာင္းက်ိဳးျပဳရန္ အမွတ္မရၾကပဲ ဘ၀င္ျမင့္ေနသူမ်ားသည္ အေဟာင္း စားမ်ား ျဖစ္ပါ၏။ အေဟာင္းကုန္ ေသာအခါ အသစ္လည္း မရွိၾက၍ “ အျမင့္မွက်ေသာ အက်နာသူမ်ား ”  ျဖစ္သြားတတ္ပါ၏။

ထုိသုိ႔ စီးပြါးေရး အဆင္မေျပေသာအခါ အားကုိးရာကုိ ရွာတတ္ၾကသည္မွာ အမ်ားစု၏ ဓမၼတာပင္ျဖစ္ပါ၏၊ သို႔ေသာ္ အားကိုးရာ အမွန္ကုိ ရွာမိဖုိ႔ အလြန္အေရးၾကီးပါ၏၊ စီးပြါးေရး ျဖတ္လမ္းလုိက္လုိသူမ်ားသည္“  ဓါတ္ . ယၾကာ . အေဆာင္  ” စသည္ကုိ အားကုိး ၾက၏၊ လူမ်ားအထင္ၾကီးသည့္စကားလုံးမ်ားကုိ တြင္တြင္သုံးလွ်က္ “ မီးလြတ္ . ၀စီပိတ္ . ကုိးန၀င္း . သက္သတ္လြတ္ ” စသည့္ဆရာၾကီးမ်ားကို အထင္ၾကီးၾက၏၊ အားကုိးၾက၏၊ သီလ သမာဓိ ပညာယွဥ္သည့္ က်င့္စဥ္ ဟုတ္ မဟုတ္ကုိ သူတုိ႔ သတိမမူမိၾက၊ သူမ်ား ထူးသည္ ဆုိတုိင္း လုိက္ထူးလုိက္ၾက၏၊ အၾကားျဖင့္ ယုံၾကည္မႈ လမ္းဆုံးလုိက္ၾက၏ ကုိယ္ပုိင္ဥာဏ္ျဖင့္ စဥ္းစား ေ၀ဘန္ျခင္း မရွိေတာ့။  ထုိအခါ ယုံ၍ပုံအပ္ၾကေတာ့၏၊ေတာင္းသေလာက္ေပး၍ ခုိင္းသမွ် လုပ္ၾကေတာ့၏၊ ထုိ ဆရာၾကီးမ်ားသည္ မ်က္ျဖဴဆုိက္ေလ ဆရာၾကိဳက္ေလ ျဖစ္ေလေတာ့၏၊
(ထုိဆရာၾကီးမ်ားသည္ ေၾကာက္စရာေဘးျဖင့္ ျခိမ္းေျခာက္ျပီး . ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္စည္းစိမ္ျဖင့္ ေျမွာက္လုံးမ်ားသုံးၾကရင္း သူတုိ႔ဘ၀ ျပည့္စုံဖုိ႔ ၾကိဳးစားေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ ) အခ်ိဳ႕သူမ်ား သည္ “ ထန္းသိီးေၾကြခုိက္ က်ီးနင္းခုိက္ ” ၾကဳံ၍ ( အတိတ္ကံ အက်ိဳးေပးခ်ိန္နွင့္တုိက္ဆုိင္ သြား၍ ) အဆင္ေျပသြားသည့္အခါ ထုိဆရာၾကီးမ်ား “ မ.၍သာ ” ဟု ထင္မွတ္ မွားသြားၾက၏၊ ကံလမ္းေၾကာင္းမွ ေသြဖယ္မွန္း မသိ ေသြဖယ္သြားၾကေတာ့၏၊ “ မဂၤလံ ပေစၥတိ၊ ေနာ ကမံၼ ” ျဖစ္မွန္း မသိ ျဖစ္သြားၾကေတာ့၏၊အဆင္မေျပသူမ်ားမွာေတာ့  ဤဆရာမေကာင္း ေနာက္ဆရာ ေျပာင္းၾကေပေတာ့၏၊ ဤသို႔ျဖင့္ ဟုိဆရာကပ္ ဒီဆရာေျပာင္းၾကရင္းျဖင့္ သူတုိ႔သည္ အားကိုး ရာ ရွာၾကရင္းမွ အားထားစရာ ေပ်ာက္ေနၾက ေတာ့၏

ေဆးေကာင္းေတာ့ တစ္စက္၊ အင္းေကာင္းေတာ့ တစ္ကြက္၊ ယၾတာေကာင္းေတာ့ တစ္ခ်က္တဲ့။
ၾကားေတာ့ ၾကားဘူးပါ၏။သုိ႔ေသာ္  အင္းေကာင္းတစ္ကြက္သည္လည္း လူတုိင္း ရနုိင္မည္ မဟုတ္၊ ယၾတာေကာင္း တစ္ခ်က္သည္လည္း လူတုိင္းအတြက္ ျဖစ္နုိင္မည္ မဟုတ္၊ ကံ ေကာင္းသူ အတြက္သာျဖစ္ပါ၏၊ (အနာထပိဏ္သူေဌး၏ ၾကက္သေရကုိ ခိုးယူရန္ၾကံ စည္ေသာ ပုဏၰာၾကီးကုိ သတိမူထုိက္၏) “ ကံ မရွိ ဥာဏ္ရွိတုိင္း မဲြ  ” ဟူေသာ ေရွးလူၾကီးတုိ႔၏ ဆုံးမစကားကုိလည္း သတိျပဳသင့္ပါ၏။

ဥစၥာကုန္ရင္ ဥစၥာျဖည့္ရမည္ ျဖစ္၏၊ ကံကုန္ရင္လည္း ကံကုိ ျဖည့္ရမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ အတိတ္ကံနည္း၍ ဆင္းရဲေသာအခါ ကံကို  မျမွင့္ပဲ ( ေကာင္းကံကုိ မျပဳလုပ္ပဲ ) ေဗဒင္ ယၾတာ အေဆာင္ကုိသာ အားကုိးၾကလွ်င္ျဖင့္ ျမစ္ျပင္က်ယ္မွာ ေလွ်ာ္ရင္းနစ္သည့္ ေလွသမားကဲ့သုိ႔ ျဖစ္မည္ကုိ စုိးရိမ္မွိပါ၏၊

ငါသည္ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာရွိ၏၊ ကံ၏ အေမြခံျဖစ္၏၊ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရွိ၏၊ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ိဳးရွိ၏၊ ကံသာလွ်င္ ကုိးကြယ္ မီွခုိရာရွိ၏၊ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည္ ျဖစ္ေစ ငါ ျပဳမွိေသာ ကံ၏ အေမြခံသာ ျဖစ္ရေပမည္ဟူ၍ မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာက္်ားျဖစ္ေစ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မျပတ္ ဆင္ျခင္အပ္၏ ဟူေသာ အဘိဏွသုတၱန္လာ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား စကားေတာ္ကို ဆင္ျခင္စဥ္းစားလွ်က္.  မေကာင္းက်ိဳး ျဖစ္ေစမည့္ မေကာင္းမႈမ်ား ေရွာင္ရွား၍ ေကာင္းက်ိဳးကုိ ျဖစ္ထြန္းေစမည့္  ကုသုိလ္ေကာင္းမႈမ်ား တတ္စြမ္းသမွ် ျပဳလုပ္ၾကျခင္းျဖင့္  ကံျမင့္ခ်ိန္၌ ကံျမွင့္ၾက၍ ကံနိမ့္ခ်ိန္၌ ကံဆင့္နုိင္ၾကပါေစဟု ဆႏၵျပဳရင္း…
                                                                                    ေကာင္းသစ္

Tuesday, May 24, 2011

ခရီးစဥ္၏ ပုံရိပ္တစ္ခ်ိဳ႕ .၂

သတိပ႒ာန္ ၀ိပႆနာ ( ၇ ) ရက္ တရားစခန္း ျပီး၍ ဇာတိရြာသုိ႔ ခဏျပန္ေသာအခါ. ဇာတိျဖစ္
ေသာ ဘုတလင္ျမိဳ႕နယ္ ကံေတာ္သာရြာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမွ မိမိ၏ ငယ္ဆရာသည္ အရုိး
က်ီးေပါင္းေရာဂါ ကုသရန္ စစ္ကုိင္း သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီး၏ “ ကရုဏာေရွ႔သြား ” ျဖင့္ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ သီတဂူသံဃာ့ေဆးရုံ၌ ေဆး၀ါးကုသမႈ ခံယူေနပါသည္၊
ထုိ႔ေၾကာင့္ မႏၱေလျမိဳ႕ ဗန္းေမာ္တုိက္ တိပိဋေက်ာ္ဇမၺဴေက်ာင္း၌ တစ္ညအိပ္ျပီး ေနာက္ရက္ အစစအရာရာ ေက်းဇူးမ်ားေသာ မႏၱေလးမွ ေဒၚေအးတုိ႔( ၃၉/၄၀၊ ၈၅လမ္း) မိသားစုႏွင့္အတူ  ဗန္းေမာ္တုိက္မွ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ ဦးဥတၱမပါ လုိက္ပါလွ်က္ ဆရာေတာ္အတြက္ လုိအပ္ရာရာ ေဖ်ာ္ရည္မ်ား မုိင္လုိစေသာ လွဴဖြယ္မ်ား ေဆးန၀ကမၼမ်ား သြားေရာက္ လွဴဒါန္းၾကပါသည္။

ဆရာ၀န္မ်ား၏ “ ေစတနာ - ကရုဏာ ” ထား၍ ဂရုတစုိက္ ကုသေပးမႈေၾကာင့္ ဆရာေတာ္အရုိး
က်ီးေပါင္းေရာဂါသည္ ရွင္းရွင္း မေပ်ာက္ေသးေသာ္လည္း ေတာ္ေတာ္ေကာင္းမြန္ေနျပီး ျဖစ္ပါ၏
ဆရာေတာ္အား လုိအပ္တာရွိက အမိန္႔ရွိရန္ ေလွ်ာက္ထားေသာအခါ အစစ အဆင္ေျပေၾကာင္း
ဘာမွ မလုိေၾကာင္း သီတဂူေဆးရုံမွ “ ေနစရာ ၊ ေဆး၀ါး ၊ ဆြမ္းကိစၥ ” အစစတာ၀န္ယူေၾကာင္း မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါသည္။ ဂိလာန ရဟန္းေတာ္အတြက္ ေရခ်ိဳးခန္း သန္႔စင္ခန္းမ်ားပါ တြဲ၍ ေဆာက္လုပ္ေပးထားေသာေၾကာင့္ သက္ေတာ္ၾကီးဆရာေတာ္မ်ားအတြက္ အဆင္ေျပလွပါ၏။

ဂိလာနဆရာေတာ္အတြက္ နံနက္အာရုဏ္ဆြမ္းအျဖစ္ ယာဂု (ဆန္ျပဳတ္) ေကာ္ဖီနွင့္မုန္႔မ်ား ဆက္ကပ္၍ ေန႔ဆြမ္းအျဖစ္ က်န္းမာေရးနွင့္ညီညြတ္ေသာ ဆြမ္းေဘာဇဥ္မ်ားကို သီတဂူသံဃ ေဆးရုံမွဂရုတစုိက္ စီမံဆက္ကပ္ပါေၾကာင္း သိရွိရပါ၏။ေဆးရုံေရာက္ခုိက္ လွည့္လည္ၾကည့္ ရႈရင္း မ်က္စိကုအေဆာင္သုိ႔ ေရာက္သြားရာ “ မ်က္မျမင္တုိ႔ ျမင္ၾကျပီး ” ဆုိေသာ စာတန္း နွင့္အတူ မ်က္စိအလင္းရသူမ်ား၏ ဓါတ္ပုံမ်ားကိုပါျမင္ ေတြ႔ခဲ့ရပါ၏ (ျမင္မျမင္တုိ႔ ျမင္ၾကျပီး ဆုိေသာ စာတန္းဖတ္မိေသာအခါ သူတုိ႔ေလးမ်ားအတြက္ ၀မ္းသာလြန္း၍ ရင္ထဲမွ ေဖၚမျပနုိင္ ေသာ ခံစားမႈႏွင့္အတူ မ်က္ရည္မ်ားပင္ က်မိွပါ၏၊)
ေၾသာ္ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီးသည္ ေနရာအႏံွ႕ ကမၻာအရပ္ရပ္ထိ ေျခဆန္႔လွ်က္ ေလာက အတြက္ “ ဓမၼမ်က္လုံးကုိလည္း ပြင့္ေစ၍ မံသမ်က္လုံးကုိလည္း ဖြင့္ေပးေတာ္မူေသာ ဆရာ ေတာ္ၾကီး ပါတကား ” ဟု ေလးစား ၾကည္ညိဳမိွပါ၏။
ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ပရဟိတေဆာင္ရြက္ခ်က္သည္ အံ့ၾသေလာက္ေအာင္ပင္ ေအာင္ျမင္လွပါ၏။
ယင္းသုိ႔ ေအာင္ျမင္ျခင္းမွာလည္း “ မိမိဘ၀အတြက္ ေလာကကုိ အသုံးမခ်ပဲ ေလာကအတြက္ မိမိ ဘ၀ကုိ ” အသုံးခ်ေသာေၾကာင့္ဟု ထင္မိွပါ၏။ မလုိခ်င္ေလ ရေလျဖစ္ေသာ ေလာကၾကီးမွာ သီတဂူဆရာေတာ္ၾကီးသည္ကား “ ရေလ လွဴေလ” ျဖစ္ေနပါ၏၊သစ္တစ္ပင္ေကာင္း၍ ငွက္တစ္ ေသာင္းမက အသိန္းအသန္းမက ခ်မ္းသာခြင့္ရၾကေလျပီတကား။

သီတဂူေဆးရုံနွင့္ မ်က္နွာခ်င္း မဆုိင့္တဆုိင္ ခပ္ေစာင္းေစာင္ေလး၌ သီတဂူ ဆရာေတာ္ၾကီး ဖြင့္
လွစ္ထားေသာ သီတဂူ ကမၻာ့ဗုဒၶတကၠသိုလ္ကုိလည္း မေနရေပမဲ့ ေခ်ခ်မိခဲ့ပါ၏။
မုခ္အ၀င္လက္ရာမ်ားသည္ ျမင္ရသူတုိ႔၏စိတ္ကို ၾကည္ႏူးေစပါ၏ တကၠသိုလ္၏ အလယ္ဗဟုိလ္
၌ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ ေစတီေတာ္ကုိ တည္ထားပူေဇာ္လွ်က္ ေဘးပါတ္ပါတ္လည္၌ ေက်ာင္း ေဆာင္မ်ားနွင့္အတူ မ်က္နွာစာမ်ား၌ စိန္းလမ္းစုိေျပေနေသာ သစ္ပင္မ်ားကုိလည္း စနစ္တက် စုိက္ပ်ိဳး ထားပါ၏ ပညာသင္ၾကားေရးဘက္၌လည္း ေခတ္မီမႈရွိသည့္အတြက္  ေကာင္းသတင္း မ်ား “ ၾကိဳင္သင္းသည့္ ဂႏုိင္တြင္းမွ တကၠသိုလ္ ” ဟု တင္စား ေခၚဆုိနုိင္ပါ၏၊
              “ ေပၚလြင္မျပဳ ေကာင္းရာတုလွ်က္ ေကာင္းမႈျမတ္ႏိုး ေကာင္းေအာင္ၾကိဳး၍
               ေကာင္းက်ဳိးကုိယ္၌ တည္ေစမင့္ ”
                                                               ေကာင္းသစ္


ခရီးစဥ္၏ ပုံရိပ္တစ္ခ်ိဳ႕၁

23.4. 2011 ညေနခရီးစဥ္ အာကာသမွန္လုံကားျဖင့္ အညာေျမသုိ႔ ခရီး စတင္ထြက္ခြါခဲ့ပါသည္။

        (ဘယ္ဘက္မွ . မေလးရွား စမုံညင္းေဒသ ေညာင္ကန္ေအးဆရာေတာ္ ဦးသုႏၵရ )
25.4.2011ရက္ေန႔တြင္ မေလးရွားနုိင္ငံစမုံညွင္းေဒသ ေညာင္ကန္ေအးဆရာေတာ္ ဦးသုႏၵရမွ  
“ ပညာပါရမီ ” အျဖစ္ လွဴဒါန္းလိုက္ေသာ ဘုတလင္ျမိဳ႕နယ္ ခုိေခ်ာင္းစာသင္ေက်ာင္း၊  တုိးခ်ဲ႕ေက်ာင္းေဆာင္သစ္္ အတြက္ က်ပ္ေငြဆယ္သိန္းကုိ သက္ဆုိင္ရာ ပညာေရး ေကာ္မတီ လူၾကီးမ်ားထံသုိ႔သြား ေရာက္ ေပးအပ္ခဲ့ပါသည္။
(ယင္းအလွဴေငြကုိ ဆရာေတာ္ကိုယ္စား ဆရာေတာ္၏ အမျဖစ္သူမွ သက္ဆုိင္ရာ ပညာေရး ေကာ္မတီသုိ႔ ေပးအပ္လွဴဒါန္းပါသည္။ စမုန္ညွင္း ေညာင္ကန္ေအး ဆရာေတာ္ ဦးသုႏၵရသည္ . စာေရးသူ၏ ဇာတိခ်က္ ေၾကြ(ဘုတလင္ျမိဳ႕နယ္ ကံေတာ္သာရြာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္း) ၌ ေဆာက္လုပ္ ဆဲျဖစ္ေသာ နွစ္ထပ္ ေက်ာင္းေဆာင္သစ္အတြက္ တစ္သိန္းက်ပ္နွင့္ ဘုတလင္ျမိဳ႕ နယ္ေရကန္စုရြာ၌ ေဆာက္လုပ္ဆဲျဖစ္ေသာ စာသင္ေက်ာင္းေဆာင္သစ္အတြက္လည္း အလွဴ ေငြ တစ္သိန္းက်ပ္ကုိ လွဴဒါန္းပါေသးသည္)။
 26 ၊4 ၊  2011 ေန႔ ညေနပုိင္းတြင္ မိမိငယ္ရြယ္စဥ္က ပရိယတိၱ ပညာရည္နုိ႔ ေသာက္စုိ႔ခဲ့ရာျဖစ္ေသာ မုံရြာျမိဳ(ေက်ာင္းတုိက္ၾကီး ရွစ္တုိက္၏ အာရာမသမု႒ာပက နာယက ျဖစ္ေတာ္မူေသာ)သဒၶမၼပေဇၨာတာရုံဆရာေတာ္ၾကီး၏ သက္ေတာ္ရွစ္ဆယ္ျပည့္ “ ပတၱျမားရတု” ပူေဇာ္ပြဲ႔သုိ႔ သြားေရာက္ ဦးခုိက္၍ ပူေဇာ္ ကန္ေတာ့ခဲ့ပါ၏၊္၊ (မိမိ၏ စြမ္းအားအေလွ်ာက္ န၀ကမၼ ငါးေသာင္းက်ပ္ကုိလည္းလွဴဒါန္းခဲ့ပါ၏၊)ေဒသအသီးသီး၌မိမိတုိ႔စြမ္းအားအေလွ်ာက္သာသနာျပဳ ေနၾကသည့္ တပည့္ၾကီးငယ္ အသြယ္သြယ္တုိ႔သည္လည္း ၀င္လာမစဲ တစ္ဖြဲဖြဲ ေရာက္ရွိလာ ၾကပါ၏၊ ဆရာနွင့္တပည့္မ်ား၏ မ်က္နွာစုံညီပြဲေတာ္ဟုလည္း ေခၚဆုိနုိင္ပါ၏၊ အခ်င္းခ်င္း ေရွး ေဟာင္း ေနွာင္းျဖစ္မ်ား ေျပာဆုိၾကရင္း သာသနာ့အေရးလည္း ေဆြးေႏြးျဖစ္ၾကပါ၏၊  ဆရာ ေတာ္ၾကီး၏ ရွစ္ဆယ္ျပည့္ “ ပတၱျမားရတု ” ပူေဇာ္ပြဲကုိ( 26. 27. 28 . ရက္ထိ ) သုံးရက္တိုင္တုိင္ က်င္းပပါသည္၊
 ေက်ာင္းတုိက္ၾကီးသည္ မိမိငယ္စဥ္ကနွင့္မတူ တစ္ေန႔တစ္ျခားအေရအတြက္ေရာ အရည္ အခ်င္းပါ တုိး၍ တုိး၍သာ လာေနသည္ကို ၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ရာ ျမင္ေတြ႔ရပါ၏။ ညပုိင္း  26 ေန႔ည . တိပိဋကဆရာေတာ္ ဘဒႏၱ ဂႏၶမာလာ၊ 27ေန႔ ည၌ ေဒါက္တာ နႏၵမာလာဘိ၀ံသနွင့္ 28 ရက္ေန႔ညပုိင္း၌ တိပိဋက ဆရာေတာ္ ဘဒႏၱ၀ံသပါလ အရွင္ျမတ္တုိ႔က တရားဓမၼမ်ားကုိ ေဟာေဖၚညြန္ျပေတာ္မူၾက၍ ဆရာေတာ္ၾကီး၏ ပတၱျမားရတုပြဲေတာ္ကုိ တရားေတာ္ျဖင့္ ပူေဇာ္ ၾကပါသည္။

စာေရးသူသည္ မိခင္တုိက္မ ျဖစ္ေသာ မုံရြာျမိဳ႕ ပေဇၨာတာရုံေက်ာင္းတုိက္၌ တစ္ညတာမွ် အိပ္စက္ခဲ့၍  27 ရက္ေန႔ ေန႔ပုိင္း၌ ဘုတလင္ျမိဳ႔နယ္ ေညာင္ကန္ရြာသာ တုိက္သစ္ေက်ာင္းသုိ႔  “ သတိပ႒ာန္ ၀ိပႆနာ ” ( ၇ ) ရက္ တရားစခန္းပြဲသုိ႔ ေရာက္ရွိခဲ့ပါ၏။

 ယင္းစခန္းပြဲ၌ “ အလင္းလမ္း ”  ပရဟိတအဖြဲ႔ႏွင့္ ေတြ႔ျဖစ္ခဲ့၏၊ ယင္းအဖြဲ႔သည္ မိမိတုိ႔လက္လမ္းမွီရာ ေဒသအသီးသီး၌ အက်ိဳးျပဳလုပ္ငန္းမ်ားကုိ လုပ္ကုိင္ေနသည့္ တက္သစ္စ အဖဲြ႔အစည္းတစ္ဖြဲ႔ျဖစ္ေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားရင္း တရားစခန္း၀င္ေယာဂီမ်ား က်န္းမာေရး အတြက္ အသုံးျပဳရန္ ၀တၳဳေငြ သုံးေသာင္းက်ပ္လွဴဒါန္းၾကသည္၊ ထုိ႔ေနာက္ “ အလင္းလမ္း ” ပရဟိတကြန္ယက္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔နွင့္ ထိထိေရာက္ ေဆာင္ရြက္နုိင္ရန္ မိမိတို႔ ၾကဳိးစား သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားၾက၏။

သူတို႔တစ္ေတြသည္ တက္ၾကြသည့္ လူငယ္လူရြယ္ေလးမ်ား ျဖစ္ေနသည့္အျပင္ ၾကီးျမတ္သည့္ စိတ္ထားရွိသူမ်ားျဖစ္ၾက၍ မိမိကလည္း တတ္နုိင္သည့္ဘက္မွ ကူညီမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အားေပး စကား ေျပာၾကားလုိက္၏၊ ထုိ႔ေနာက္  “ အလင္းလမ္း ” ပရဟိတကြန္ယက္အဖြဲ႔၏ ရည္ရြယ္ ခ်က္နွင့္ ဆက္သြယ္ ရမည့္ လိပ္စာမ်ားကို ေမးျမန္းမိွ၏၊

သူတုိ႔တစ္ေတြႏွင့္ စိတ္ထားတူသူမ်ား အခ်င္းခ်င္း “ ေဒသခ်င္း ဆက္- နုိင္ငံခ်င္းဆက္ -  ကမၻာအထိ လက္ခ်င္းယွက္နုိင္ေအာင္ ”  ဤေနရာမွ ေဖၚျပလုိက္ပါ၏။


                      “ အလင္းလမ္း ” ပရဟိတအဖြဲ႔၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

၁။ လက္လွမ္းမီွရာ အနယ္အနယ္အရပ္ရပ္ရွိ တရားစခန္း၀င္ ေယာဂီမ်ားအတြက္ က်န္းမာေရး
    ေစာင့္ေရွာက္မႈ ေပးနုိင္ရန္။
၂။ လက္လမ္းမီွရာ အနယ္အနယ္ အရပ္ရပ္ရွိ ေငြေၾကးခ်ိဳ႕တဲ့ေသာ နာမက်န္းသူမ်ားအား အကူ
    အညီ ေပးနုိင္ရန္။
၃။ သဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္ ထိခုိက္ခံစားရသူမ်ားအား လူမႈေရးနွင့္က်န္းမာေရး အကူအညီမ်ား
    ေပးနုိင္ရန္။


             “ အလင္းလမ္း ” ပရဟိတ ကြန္ယက္ႏွင့္ဆက္သြယ္ရန္ လိပ္စာမ်ား


alinlamgroup@gmail.com
ကုိသိန္းေဇာ္ + မလီေရွာက္ၾကဴ (စႏၵာေအာင္ ေခါက္ဆြဲဆုိင္)
ဆုိင္ ( ၁ ) ၃၅ လမ္း၊ ၉၂ /၉၃ လမ္းၾကား၊ မႏၱေလးျမိဳ႕။
ဆုိင္ ( ၂ ) ၈၀ လမ္း၊ ၃၈ /၃၉ လမ္းၾကား၊ မႏၱေလးျမိဳ႕။
Ph . 09 2028140 ။ Ph . 09 0222816

ေဒါက္တာ ေက်ာ္ေဇလင္း ( စႏၵာေအာင္ ေဆးခန္းနွင့္ ေသြးလွဴရွင္အဖြဲ႔)
ရြာသာရြာ၊ ဘုတလင္ျမိဳ႕နယ္၊ စစ္ကုိင္းတုိင္း။
Ph. 09 47050328

မဇင္ဇင္ႏြယ္ ၊ မွန္ေတာရြာ၊ ဘုတလင္ျမိဳ႕နယ္၊ စစ္ကုိင္းတုိင္း၊
Ph. 09 47058053

ကုိဇင္မင္းထြန္း ၊အုတ္က်င္းရြာ၊ ဘုတလင္ျမိဳ႕နယ္၊ စစ္ကုိင္းတုိင္း၊
Ph . 09 47084721

မ၀င္း၀င္းေဌး ၊ ၊အုတ္က်င္းရြာ၊ ဘုတလင္ျမိဳ႕နယ္၊ စစ္ကုိင္းတုိင္း၊
Ph . 09 47064575

ကုိ၀င္းေမာင္ေမာင္၊ (ျမျမင့္မုိရ္ ပညာေရး၀န္ေဆာင္မႈ)
ေညာင္ကန္ရြာ ၊ ဘုတလင္ျမိဳ႕နယ္၊ စစ္ကုိင္းတုိင္း၊
Ph . 09 47090137

                                             ေကာင္းသစ္