.. နေမာ ဘဂ၀ေတာ ၊ နေမာ အရဟေတာ၊ နေမာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ..

Wednesday, August 31, 2011

သုိ႔ေသာ္


မသိ၍ မွားသူကုိ အမွန္ေရာက္ေအာင္ ျပင္ေပးလို႔ရ၏၊ သုိ႔ေသာ္
သိမွား မွားသူကုိေတာ့ ျပင္ေပးလုိ႔ ရမည္မဟုတ္။

အမွန္တရားကုိ ျမတ္နုိးသည္ဟု ဆုိ၏၊ သုိ႔ေသာ္
အမွားေထာက္ျပသူကုိ ရန္သူဟု သတ္မွတ္သူမ်ားလည္း ရွိပါ၏။

မိတ္ေဆြေကာင္းတုိ႔သည္ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ ရွိတာနဲ႔ခ်ီးေျမွာက္ၾက၏၊ သုိ႔ေသာ္
မိတ္ေဆြတုမ်ားသည္ကား  အတိတ္ . အနာဂါတ္နွင့္ခ်ီးေျမွာက္ၾက၏။

လက္ေတြ႔မဲ့ေသာ အေျပာမ်ိဳးသည္ နားေထာင္ေကာင္းသည္ဟု ထင္ရ၏၊သုိ႔ေသာ္
နား၀င္ေတာ့ မခ်ိဳပါ။

 သာသနာႏွင့္ နုိင္ငံကုိ ခ်စ္သည္ဟု ေျပာၾကပါ၏၊ သို႔ေသာ္
ပညာမပါက ခ်စ္ရာမေရာက္၊ ဖ်က္ဆီးရာပင္ေရာက္ပါ၏
( အျမစ္္ႏႈတ္၍ သစ္ပင္ေရေလာင္းေသာ ေမ်ာက္၊
ဖခင္၏နဖူးျပင္ ကုိက္ေနေသာ ျခင္ကို ေပါက္ဆိန္ျဖင့္ထုသတ္ေသာ
သား  နမူနာမ်ား ရွိပါ၏)။

မာန္ၾကီးသည့္ ခါခ်ဥ္ အၾကံကေတာ့ ေတာင္ႀကီး ၿဖိဳမည္တဲ့၊ သို႔ေသာ္
ခါးက မသန္ျဖစ္ေနပါ၏။(တန္ရာ တန္ရာ ၾကံတာပဲ ေကာင္းပါ၏။

ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္၌ ရဟန္း ျပည္သူ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အားလုံးအတြက္က်င့္၀တ္  
လမ္းညြန္ခ်က္ မ်ိဳးစုံရွိပါ၏၊ သုိ႔ေသာ္  က်င့္၀တ္ လမ္းညြန္ခ်က္မ်ား မသိၾကျခင္း 
 သိေအာင္ အားမထုတ္ၾကျခင္း သိသူမ်ားက (လိုက္နာသင့္သေလာက္)
 မလုိက္နာၾကျခင္းတု႔ိေၾကာင့္ ရုပ္ပုိင္းေရာ နာမ္ပုိင္းပါ ခ်မ္းသာသင့္သေလာက္ မခ်မ္းသာပဲ
ျဖစ္ေနၾက၏။ (ျမန္မာ့ေျမ၌ ရုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ သယံဇာတရတနာမ်ား ေပါမ်ားပါ၏၊
ျမန္မာတုိ႔ကုိးကြယ္ရာ ဗုဒၶသာသနာေတာ္၌ နာမ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ရတနာမ်ားစြာ
ရွိပါ၏၊ ျမတ္ဗုဒၶ၏ မူရင္းဓမၼကုိ ၾကည့္ပါ မည္သည့္ သက္ရွိကုိမွ် မုန္းတီးမႈ ညွဥ္းဆဲမႈ
လမ္းညြန္ခ်က္မ်ား မပါပါ၊ ဓမၼကုိ မဖတ္ပဲ ေ၀ဘန္သူသည္ အသိတရားျဖင့္ ေ၀ဘန္သူ
မဟုတ္၊ အမုန္းတရားျဖင့္ စြပ္စြဲသူသာ ျဖစ္ပါ၏)။
                                                                     ေကာင္းသစ္ 

Tuesday, August 30, 2011

သဂၤဟတရား ေလးပါး

မင္းေကာင္း မင္းျမတ္တု႔ိ က်င့္ရာေသာ တရားေလးပါး ......

၁။ သႆေမဓ - တုိင္းျပည္ႏုိင္ငံေပၚ၌ က်ေရာက္ျဖစ္ထြန္းသမွ်ေသာ စီးပြါးခ်မ္းသာတုိ႔မွ မူးမတ္ျပည္သူတုိ႔
ညွိႏႈိင္းတုိင္ပင္စည္းေ၀းၾကျပီးလွ်င္ “ မည္၍ မည္မွ် ေကာက္ခံ ေတာင္းယူမည္ ” ဟူေသာ ျပဌာန္းခ်က္ ဥပ
ေဒအတုိင္း အပုိအမုိမရွိ မနာၾကည္း မထိခုိက္ရေအာင္ ေကာက္ခံခြဲယူေသာ လယ္ခြန္ေတာ္နွင့္ အျခား
အခြန္ေတာ္မ်ား ။

၂။ ပုရိသေမဓ - မင္း မူးမတ္ ရဲမက္ လက္နက္ကုိင္စစ္သား တရားသူႀကီးစသည့္ ႏုိင္ငံကုိ ေစာင့္ေရွာက္
ထိမ္းသိမ္းေသာသူတုိ႔ကုိ ႀကီးစဥ္ငယ္လုိက္ အထုိက္အေလ်ာက္ ေကာက္ခံ၍ရေသာ အခြန္ေတာ္ေငြကုိ
စားသုံးေလာက္ေအာင္ လခရိကၡာ စားနပ္ေတာ္မ်ား ေပးကမ္းခ်ီးျမွင့္ရျခင္း။

၃။ သမၼာပါသ - ကုန္သည္ လယ္လုပ္တုိ႔ကုိ အပိတ္အပင္ အတားအဆီး အခ်ဳပ္အခ်ယ္မရွိ ဖြင့္ေပးရျခင္း
ေစာင့္မသင့္သမွ် ေစာင္မၾကည့္ရႈရျခင္း၊ ထုိ႔ထက္အလြန္လည္း ႀကီးက်ယ္ဖြံ႔ျဖိဳးႏိုင္ေစရန္ ကူးသန္းလုပ္
ေဆာင္နိုင္ေစရန္ အတုိးအပြါးမရွိ အရင္းအႏွီး အမေတာ္ေငြကုိ ေပးကမ္း မ.စရျခင္း။

၄။ ၀ါစာေပယ် - ၿပဳံးရႊင္ျခင္းေရွ႕သြားရွိေသာ ခ်စ္စဖြယ္ ခ်ိဳျမေသာ စကားတု႔ိကုိ သာယာေျခငံစြာ ေျပာ
ဆုိရျခင္း။
                                                                ( ဣ တိ၀ုတ္ပါဠိ၊ အ႒ကထာ ၊ ၂၀၉၊ ၈၉ )

Saturday, August 27, 2011

ေနာက္လုိက္မ်ား၏ၾကမၼာ . ၂

                                

 “ ေရးအားလုံးကုိ သြန္ပစ္လုိက္ၾက ” ။

ေနာက္လုိက္မ်ားသည္ သူတုိ႔ေခါင္းေဆာင္၏ အမိန္႔အရ ေရအားလုံးကုိ သြန္ပစ္လုိက္ၾက၏၊
လက္တစ္ခုပ္စာမွ်ပင္ ခ်န္မထားၾကေတာ့…။
ဤသုိ႔ျဖင့္ ခရီးဆက္လာၾကရာ  လမ္းခရီး၌ ေရအုိင္လည္း မေတ႔ြရ၊ေရကန္လည္း မေတြ႔ရ၊ 
  ေရဗြက္လည္း မေတ႔ြရေပ၊ၾကာပန္းကေတာ့ ပုိလိုေတာင္ ေ၀းေနေသး၏၊
ဤသုိ႔ျဖင့္ သူတုိ႔အုပ္စုသည္  ခရီးဆက္ရင္း ဆက္ရင္းျဖင့္  ေန၀င္၍
ေမွာင္စပင္ ပ်ုိဳးလာေပျပီ၊ ေသာက္စရာပင္ ေရမရွိေတာ့၍ လူမ်ားလည္း ပမ္း၊ ႏြားမ်ားလည္း 
ပမ္းလာေပျပီ၊ သုိ႔ျဖစ္၍ လွည္းမ်ားကုိ ရပ္ကာ နြားမ်ားကို လွည္းေဘး ခ်ိီထားလုိက္ၾက၏၊
ႏြားမ်ားေသာက္စရာ ေရလည္း မရွိေတာ့၊ လူမ်ား ခ်က္စရာ ျပဳတ္စရာ ေသာက္စရာေရလည္း 
လုံး၀မရိွေတာ့ ၊ အားလုံး လူပမ္းစိတ္ပမ္းျဖစ္၍ ႏြမ္းနယ္ေနၾက၏၊ “ ထမင္းအသက္ ခုနွစ္ရက္
 ေရအသက္ တစ္မနက္ ” ဟု အဆုိရွိသည္ မဟုတ္ပါလား။ သူတုိ႔သည္ ဟုိနားအိပ္ ဒီနားအိပ္ျဖင့္ေရမေသာက္ရ၍ အားအင္ခ်ိနဲ႔ကာ အိပ္စက္ေနၾကေတာ့၏၊

ညဥ့္သည္ နက္သထက္နက္လာေတာ့၏၊ အေမွာင္မ်ား ၾကီးစုိး၍ လာေပျပီ၊ အေမွာင္နွင့္အတူ
အၾကံသမား (ခြင္သမား ) ဘီလူးတုိ႔သည္  သူတုိ႔စခန္းခ်ရာသို႔ အုပ္စုလုိက္ လာၾကေလျပီ၊ 
အားလုံး အားအင္ခ်ိနဲ႔ေနသည္ျဖစ္၍ ဘီလူးမ်ားကုိ ဘယ္သူမွ မတြန္းလွန္ႏုိင္ၾကေတာ့၊
 လည္စင္း၍ ဘီးလူးမ်ား၏စားေသာက္ျခင္းကုိ လူေရာႏြားမ်ားပါ ခံလုိက္ရေတာ့၏။
 လွည္းမ်ားတင္ထားေသာ ၀န္မ်ားက အျပည့္႕ရွိေနဆဲပင္၊ သို႔ေသာ္ လူရုိး ႏြားရုိးမ်ားကား
 ေနရာအနွံ႔ က်ဲပ်ံ႕လွ်က္ ….

မိမိတုိ႔သြားေနသည္ခရီးသည္ ဘီလူးမ်ားၾကီးစုိးေသာ ေရမရွိေသာ ခရီးဟု သိေနပါလွ်က္
စဥ္းစားဆင္ျခင္ဥာဏ္ကင္းမဲ့ကာ သူေျပာ(ေဘး)စကား အၾကြင္းမဲ့ ယုံစားေသာ ေခါင္း ေဆာင္မုိက္၏ဆုံးျဖတ္ခ်က္  အမိန္႔ မွားယြင္းမႈေၾကာင့္ ေနာက္လုိက္ငါးရာနွင့္အတူ ႏြားမ်ာပါ အသက္ဆုံးရႈံးလုိက္ရ၏၊ ( သတိထားဖြယ္ သခၤန္းစာ ယူဖြယ္ပင္ )။

ယင္းအျဖစ္အပ်က္ ျဖစ္ျပီးေနာက္ လခြဲေလာက္သုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ ဘုရားအေလာင္းသည္
ေနာက္လုိက္ငါးရာႏွင့္အတူ ယင္းလမ္းခရီးအတုိ္င္းပင္ ခရီးနွင္လာရာ ယင္းကႏၱာရအ၀သုိ႔ပင္
ဆုိက္ေရာက္လာေပျပီ၊
ဘုရားအေလာင္းသည္ ေရမ်ားကုိ အျပည့္ျဖည့္ေစ၏၊ထုိ႔ေနာက္ သူ႔ေနာက္လုိက္အားလုံးကုိ
စုေ၀းေစ၍ သတိေပးစကား ၾကိဳတင္ေျပာၾကားထား၏၊ ဤလမ္းခရီးသည္ ေရမရွိေသာ ခရီးျဖစ္
၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူ႔ကုိ အသိမေပးပဲ ေရမ်ားကုိ သုံးျဖဳန္းျခင္း စြန္႔ပစ္ျခင္း မျပဳရ၊ ထို႔ျပင္ ဤလမ္း
ခရီး၌ အဆိပ္ပင္မ်ား ေပါမ်ား၏၊ သူ႔ကုိ အသိမေပးပဲ ေရွး၌ မေတြ႔ဘူး မျမင္ဘူး မစားဘူးေသာ
မည့္သည့္ အသီး အပြင့္ အရြက္ကုိမွ် မစားၾကရန္လည္း သတိေပးထား၏။ ျဖစ္ေပၚလာမည့္
အေကာင္းအဆုိးမွန္သမွ်သည္ ေခါင္းေဆာင္သာလွ်င္ အဓိက တာ၀န္ရွိေနသည္ မဟုတ္ ပါလား။ သတိေပးစကား ေျပာၾကားျပီးသည္ျဖစ္၍ ေရွ႕ဆက္ကာ ခရီးထြက္ခဲ့ၾကေတာ့၏။

ကႏၱာရအလယ္ ဘီလူးနယ္သုိ႔ပင္ ေရာက္ရွိခဲ့ေပျပီ၊ ဘီလူးတုိ႔သည္ ေရွးနည္းအတုိင္းပင္
မိမိတုိ႔ကုိယ္ကုိ္ လူအသြင္ ဖန္ဆင္း၍ ေရမ်ားစုိရႊဲဟန္ ၾကာပန္းမ်ားပန္လွ်က္ ၾကာ၀တ္ဆံကုိ
စားကာ ေရွးနည္းအတုိင္းပင္ ေရွ႔တစ္ေလွ်ာက္ ေရမ်ားေပါမ်ားျပီးျဖစ္၍ ေရမ်ားကုိ အေလးခံ
အပင္ပမ္းခံကာ သယ္စရာမလိုေတာ့။ ေရအားလုံးကုိ သြန္ပစ္ရန္ ေျပာေလေတာ့၏၊

သုိ႔ေသာ္ ဘုရားေလာင္းသည္ စဥ္းစား၏၊ ဤအရပ္သည္ ေရမရွိေသာ ကႏၱာရျဖစ္၏၊
သူတုိ႔ကုိ ၾကည့္ရသည္မွာလည္း အေၾကာက္အလန္႔မရွိ ၊ရဲတင္းလွ၏၊ ေနာက္ျပီး  သူတုိ႔၏
ကုိယ္ရိပ္မ်ားလည္း မထြက္၊ မ်က္စိလည္း နီ၏၊ နဖူးလည္းေမာက္၏၊ ဖေနာင့္လည္း တုိ၏၊
သူတုိ႔သည္ ဘီးလူးမ်ားသာျဖစ္ရာ၏၊ လာတုိင္းေသာ လူမ်ားအား  ေရမ်ားကုိ စြန္႔ပစ္ေစကာ
အားအင္နည္းေအာင္ျပဳျပီး စားေနၾကျဖစ္တန္ရာ၏၊

ထိုသုိ႔ စဥ္းစားလွ်က္ လူေရျခဳံထားေသာ ဘီလူးမ်ားကုိ “ သင္တု႔ိခရီး သင္တုိ႔ ဆက္လက္ 
သြားႏုိင္ ၾကပါျပီ၊ မိမိတုိ႔သည္ မ်က္၀ါးထင္ထင္ ေရ မေတြ႕မျမင္သမွ် လက္ရွိသယ္ေဆာင္
လာ ေရမ်ားကုိ စြန္႔ပစ္မည္ မဟုတ္ပါ၊ ေရမ်ားကုိမ်က္၀ါးထင္ထင္ ေတြ႔ျမင္သည္ဆုိွမွ 
လက္ရွိေရမ်ားကုိ စြန္႔ပစ္ကာ မပင္မပမ္း ေပ့ါေပါ့ပါးပါးလိုရာခရီး ဆက္လက္သြားၾကပါမည္ ”
 ဟု ေျပာၾကားလုိက္၏၊ လူေရျခံဳဘီလူးမ်ားသည္လည္း အတန္ငယ္ ဆက္လက္သြားကာ
မျမင္ေလာက္သည့္ ေနရာေလာက္သုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ မိမိတုိ႔ ဘီးလူးေနရာသုိ႔သာလွ်င္ ျပန္သြားၾကေတာ့၏၊

လူေရျခဳံထား ဘီလူးမ်ား မရွိေတာ့သည့္အခါ ေနာက္လုိက္မ်ားသည္ ဘုရားေလာင္း
ေခါင္းေဆာင္ကုိ သူတုိ႔ အထင္ သူတုိ႔အျမင္ကုိ တင္ျပၾကေတာ့၏၊
ယခု မိမိတုိ႔ ျမင္ေတြြ႔လုိက္ေသာ လူမ်ားသည္ ၾကာမ်ိဳးစုံ ပန္ဆင္ကာ ၾကာ၀တ္ဆံမ်ား ၾကာစြယ္
မ်ားကုိ စားလွ်က္ရွိၾက၏၊ ေနာက္ျပီး  သူတုိ႔အ၀တ္အစားမ်ား၌ ေရမ်ားစုိရႊဲေနသည့္အျပင္ လွည္းဘီးမ်ားမွာလည္း ရႊံႏြံညြန္မ်ား ေပပြေနသည္ကို ျမင္ရပါ၏၊ ယင္းကုိ ေထာက္ဆေသာ
အားျဖင့္ သူတုိ႔ ေျပာေသာ “ ေရွ႕ေရွာက္ ေရေပါပါသည္ ” ဆုိေသာ စကားသည္ မွန္ကန္
ေလာက္ပါ၏၊ ေရမ်ားကုိ အေလးခံ အပင္ပမ္းခံကာ သယ္မေနပါေတာ့နဲ႔၊ သူတုိ႔ ေျပာသည့္
အတုိ္င္း ၀န္သက္သာေအာင္ ေရမ်ားကို သြန္ပစ္ပါရေစဟု ေျပာၾကေတာ့၏၊
ထုိအခါ ဘုရားေလာင္းက ေနာက္လုိက္အားလု႔ံးကုိ စုေ၀း၍ အားလုံး အျမင္ရွင္းေအာင္ 
သူတို႔ႏွင့္ အေမးအေျဖလုပ္၍ ရွင္းျပရေတာ့၏၊

ဤလမ္းခရီး၌ သဘာ၀ျဖစ္ေနေသာ ေရအုိင္၊ သုိ႔မဟုတ္ လူမ်ား တူူးထားေသာ ေလးေဒါင့္
ေရကန္ ရွိ၏ဟု ေျပာစကားကုိ သင္တုိ႔ထဲက ၾကားဘူးသူ ရွိပါသလား၊
မၾကားဘူးပါ။
ဆက္လက္၍ ေနာက္လုိက္မ်ားကုိ ေမးခြန္းထုတ္လုိက္ျပန္၏။
မိမိတုိ႔ ေတြလိုက္ေသာလူမ်ား ေျပာသြားသည္မွာ ေရွ႔ေတာတန္းညိဳ႕ညိဳ႕ေရာက္လွ်င္ မုိးရြာသြန္း
ေနပါျပီဟု ေျပာသြားၾက၏၊ယင္းသုိ႔ျဖစ္လွ်င္ “ မုိုးသက္ေလသည္ ” မည္မွ်ေလာက္ေသာ အရပ္
ထိ တုိက္ခပ္သည္ဟု ၾကားဘူးပါသနည္း။
တစ္ယူဇနာ ( ၈ - မုိင္ ) ေလာက္ေသာ အရပ္ထိ တုိက္ခပ္သည္ဟု ၾကားဘူးပါသည္၊
 သုိ႔ျဖစ္လွ်င္ သင္တုိ႔ထဲက မုိးသက္ေလတုိုက္ခပ္ခံရသူ ရွိပါသလား။  မရွိပါ ။
မုိးတိမ္ညြန္႔တုိ႔ကုိ မည္မွ်ေလာက္ေသာ အရပ္မွ် ျမင္ရသည္ဟု ၾကားဘူးပါသနည္း
သုံးယူဇနာ( ၂၄ - မုိင္ )ေလာက္က ျမင္ရသည္ဟု ၾကားဘူးပါသည္။ဒါဆုိ သင္တုိ႔ထဲက မုိးတိမ္ညြန္႔ဘယ္သူမ်ား ျမင္ရပါသလဲ။  မျမင္ရပါ။
လွ်ပ္စီးလက္သည္ကုိ မည္မွ်ေလာက္ေသာ အရပ္က ျမင္ရသည္ဟု ၾကားဘူးပါသနည္း။
ေလးယူဇနာ  ( ၃၂ - မုိင္ ) ေလာက္က ျမင္ရသည္ဟု ၾကားဘူးပါသည္။
သင္တုိ႔ လွ်ပ္စီးလက္သည္ကုိ ျမင္ရပါသလား၊ မျမင္ရပါ။
မုိးခ်ိမ္းသံသည္ မည္မွ်ေလာက္ေသာ အရပ္က ၾကားရသည္ဟု ၾကားဘူးပါသနည္း
တစ္ယူဇနာ ( ၈ - မိုင္ ) ေလာက္ေသာ အရပ္က ၾကားရပါသည္။
သင္တုိ႔ မုိးခ်ိမ္းသံ ၾကားရပါသလား ၊ မၾကားရပါ။
မုိးနွင့္ပါတ္သက္ေသာ အေၾကာင္းအရာ ( ေမဃေဗဒ ) တစ္စုံတစ္ခုမွ မထင္
 မျမင္ရပါပဲလွ်က္သူတုိ႔ေျပာစကား “ ယုံ ”  ထုိက္ပါသလား။အားလုံး “ မယုံ ” ထုိက္ပါ။

မိမိေတြ႔လုိက္ေသာ သူမ်ားသည္ လူအစစ္ မဟုတ္ၾက၊ လူေရျခံဳထားေသာ သားစားဘီလူး 
မ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္၊ သူတုိ႔သည္ အျမင္ေကာင္းေအာင္ ဟန္ေဆာင္ျပကာ သူတုိ႔စကား
 ယုံၾကည္၍ ေရမ်ား စြန္႔ပစ္မိကာ အားအင္ခ်ိနည္သူမ်ားကုိ အလြယ္တကူ စားသုံးေနသူမ်ား
ျဖစ္ၾကသည္၊ ေစတနာအေရျခံဳထားေသာ (ဂြင္ဆင္ ေထာက္ေခ်ာက္ ) စကားမ်ားကုိ
 သင္တုိ႔ လုံး၀ မယုံၾကကုန္လင့္။

ေဒသ၏ အေျခအေနနွင့္မုိးရိပ္ေလရိပ္မွ်ကုိပင္ အကဲမခပ္တတ္ေသာ ေရွ႕သြားနွင့္သည့္
ကုန္သည္အုပ္စုသည္ ဘီလူးမ်ားစကား ယုံစား၍ ဘီလူးစား ခံျပီးေလာက္ေပျပီ။
မၾကာခင္ သူတုိ႔၏ အရုိးမ်ားနွင့္၀န္အျပည့္ရွိေသးေသာ လွည္းမ်ား ေတြ႔ရေပလိမ့္မည္၊
မည္သူမွ် ေရကုိ မသြန္ပစ္ခဲ့ၾကနဲ႔၊ ကဲကဲ ခရီးဆက္ၾကစုိ႔…။

ဤသို႔ျဖင့္ မၾကာမီမွာပင္ အရင္ကုန္သည္မ်ား၏ ပ်န္႔က်ဲေနေသာ အရုိးမ်ားနွင့္ ၀န္အျပည့္ရွိ
ေနေသာ ကုန္တင္လွည္းမ်ားကုိ ျမင္ေတြ႔ရေပျပီး။မုိးခ်ဳပ္ျပီးျဖစ္၍  သူတုိ႔သည္ လွည္းမ်ားကုိ
 ရပ္လုိက္ၾက၏၊
ထုိ႔ေနာက္ သစ္ခဲတဲမ်ားထုိးကာ ႏြားမ်ားကုိ အစာေၾကြးၾက၏။ သူတုိ႔သည္လည္း ခ်က္ျပဳတ္စား
ေသာက္ၾက၏၊ အားလုံးျပီးေသာအခါ ႏြားမ်ားကုိ အလယ္မွာထား၍ လူမ်ားက ၀န္းရံကာေဘး
ပတ္ပတ္လည္မွ အိပ္စက္ အနားယူၾက၏၊ဘုရားေလာင္းလွည္းကုန္သည္ကား  သန္လွ်က္ဓား
ကုိင္လွ်က္ ညဥ့္သုံးယာမ္ပတ္လုံး မအိပ္ပဲေနာက္လုိက္မ်ားကုိ ေစာင့္ေရွာက္ေန၏၊

အေရွ႕ေလာကဓာတ္မွ ပန္းႏုေရာင္သမ္းေသာ အရုဏ္ေရာင္သည္ တေျဖးေျဖး ေတာက္ပ၍
လာေနေပျပီ၊ေစာေစာစီးစီးပင္ႏြားမ်ားကုိအစာေၾကြးျခင္းလူမ်ားခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ျခင္း
ကိစၥမ်ားလည္း ျပီးေပျပီ၊(ပုိင္ရွင္မဲ့ပစၥည္းသည္ ပံသူကူပစၥည္းသဖြယ္ ယူငင္ေသာ္လည္း
 အျပစ္မရွိေပ) သုိ႔ျဖစ္၍ ခံနုိင္ရည္အားနည္းေသာ လွည္မ်ားကုိထားခဲ့ေစ၍  ေကာင္းေသာ
 လွည္းမ်ားကုိ ယူေစ၏၊ အရည္အေသြးည့ံေသာ ကုန္မ်ားကုိလည္း  စြန္႔ပစ္ေစ၍ အရည္ အေသြးေကာင္းေသာ ကုန္မ်ားကုိ တင္ေစ၏၊

အားလုံးျပီးေသာအခါ ေရွ႔ဆက္ ခရီးထြက္ခဲ့ၾက၏။မိမိတုိ႔ ရည္မွန္းထားေသာ ျမိဳ႔သုိ႔ေရာက္
ေသာအခါ ေရာင္းကုန္မ်ားကုိ ( နွစ္ဆတက္ေစ်းျဖင့္ ) ေရာင္းၾက၏၊ မိမိတုိ႔အလုိရွိေသာ
ကုန္မ်ားကုိလည္း အျပန္ကုန္အျဖစ္သယ္ေဆာင္လာကာ မိမိတုိ႔ဌာနီ ဗာရဏသီျပည္သုိ႔
ေဘးရန္းကင္းစြာ ျပန္လည္ေရာက္ရွိၾက၏။ ( ဤသည္မွာ ဆင္ျခင္ဥာဏ္ရွိေသာ ေခါင္း
ေဆာင္ေကာင္းေၾကာင့္ ေဘးမသီ ရန္မခ  “  ပစၥည္း အသက္ ” ဆုံးရႈံးျခင္းမရွိပဲ မိမိတုိ႔ဌာနီ
ဗာရာဏသီသုိ႔ ျပန္ေရာက္ျခင္း ျဖစ္ပါ၏၊ ပထမ သြားနွင့္ေသာ လွည္းကုန္သည္မ်ားသည္ကား
ဆင္ျခင္ဥာဏ္ကင္းမဲ့ေသာ ေခါင္းေဆာင္၏အမိန္႔စကားေၾကာင့္ “ ပစၥည္း အသက္ ”  ဆုံးရႈံး
ရျခင္း ျဖစ္ပါ၏။

စဥ္းစားဆင္ျခင္ဥာဏ္ရွိေသာ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း တစ္ေယာက္ျဖစ္ပါေစ(သုိ႔မဟုတ္)
ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း၏ ေနာက္လုိက္ မီွခုိသူမ်ားျဖစ္ႏို္င္ၾကပါေစ…။

                                                                           ၿပီးပါျပီ .. ေကာင္းသစ္ 



Sunday, August 21, 2011

ေနာက္လုိက္မ်ား၏ၾကမၼာ . ၁

                               
ေနာက္လုိက္ သုိ႔မဟုတ္ မီွခုိသူသည္ . ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း သို႔မဟုတ္ အမွီေကာင္းရဘု႔ိ အလြန္အေရးၾကီးပါ၏၊၊ မိမိ၏ဘ၀သည္ ေခါင္းေဆာင္သူ၏အေပၚ၌ ပုံအပ္ထားရသည္ျဖစ္၍
ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းလွ်င္ ဘ၀လုံျခဳံမႈရွိသလို ခ်မ္းသာစြာလည္း ေနထုိင္ရပါ၏၊ အထူးအား
ျဖင့္ မိမိတုိ႔၏ ေခါင္းေဆာင္သည္ မိမိအမွန္တကယ္ (ေၾကာက္၍ မဟုတ္ပဲ ) ယံုၾကည္ရေသာ
ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္ေနဘုိ႔ အေရးၾကီးလွပါ၏၊ ေခါင္းေဆာင္ကုိ မယုံၾကည္ရလွ်င္ မိမိဘ၀သည္
လည္း လုံျချခံဳမႈ မရွိႏိုင္ေတာ့။

ေခါင္းေဆာင္ႏွစ္ဦးတုိ႔၏  ဆင္ျခင္ စဥ္းစားဥာဏ္ ရွိ မရွိ ကြာဟခ်က္ေၾကာင့္ေနာက္လိုက္
အမ်ား  ပ်က္စီးရပုံႏွင့္ အသက္ခ်မ္းသာခြင့္ရကာ ၾကီးပြါးခ်မ္းသာရေၾကာင္းကုိ ဇာတ္ေတာ္
တစ္ခုျဖင့္ တင္ျပလုိပါ၏။

လြန္ေလျပီးေသာအတိတ္ကာလ ကာသိတုိင္း ဗာရာဏသီျပည္ ျဗဟၼဒတ္မင္း အုပ္စုိးစဥ္က
ျဖစ္၏။ ဘုရားေလာင္းသည္ ကုန္သည္မ်ိဳး၌ ျဖစ္၍ ကုန္ေရာင္ကုန္း၀ယ္ အလုပ္ျဖင့္ ဘ၀ကုိ
ထိမ္းေက်ာင္းေနသူျဖစ္၏၊ ေရွးေခတ္က ကုန္မ်ားကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ရာ၀ယ္ လွည္မ်ားျဖင့္
၀န္အျပည့္တင္ကာ ခရီးရွည္သြား၍ ေရာင္း၀ယ္ေလ့ရွိၾက၏၊

ယခုလည္း ဘုရားေလာင္းသည္  နယ္ထြက္ေရာင္းကုန္မ်ား၀ယ္ယူ၍ လွည္မ်ားျဖင့္တင္
ေဆာင္ထားသည္မွာ လွည္းအစီးငါးရာစာပင္ ျပည့္၍ေနေပျပီ။ ဘုရားေလာင္း ကုန္ေရာင္း
သြားမည့္အရပ္သုိ႔ တစ္ျခားကုန္သည္တစ္ဦးကလည္း သူ႔အျခံအရံျဖင့္ ကုန္ေရာင္းသြားရန္
စီစဥ္ေနေၾကာင္း ဘုရားေလာင္းသတင္းၾကားရ၏၊

ဘုရားေလာင္းသည္ စဥ္းစားေန၏၊ မိမိသြားမည့္ အရပ္ေဒသ၏လမ္းခရီးသည္ လွည္းတစ္
ေထာင္သြားလွ်င္ လမ္းခရီး၌ “ ျမက္ ထင္း ေရ အသီးအရြက္ ” အခက္အခဲ ျဖစ္နုိင္စရာရွိ
၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ႏွစ္ဦးတစ္ျပိဳင္နက္ မသြားမၾကပဲ တစ္ဦးဦးက အရင္သြားမွ အဆင္ေျပမည္။
ကုန္ေရာင္းကုန္၀ယ္ကိစၥ သြားညွိမွ သင့္ေတာ္မည္ဟု စိတ္ကူးမိ၍ တစ္ျခားကုန္သည္ထံ
သြားေရာက္၍ အက်ိဳးအေၾကာင္း ေျပာ၍ “ သူအရင္သြား ငါအရင္သြား ” ညွိႏႈိင္းၾက၏။

တစ္ျခားကုန္သည္က စဥ္းစား၏၊ အင္း ငါတုိ႔က အရင္သြားရင္ လမ္းေတြမပ်က္စီးခင္ လမ္း
ေကာင္းေကာင္းမွာသြားရမယ္၊ ေရၾကည္ကုိ ေသာက္ရ သုံးရမယ္၊ အသီးအရြက္ေတြလည္း
သူတုိ႔အရင္ စိတ္တုိင္းၾက ခူးဆြတ္စားနုိင္မယ္၊ငါတုိ႔ႏြားေတြဟာ ျမက္မ်ားကိုလည္း ဦးဦးဖ်ား
ဖ်ားစားခြင့္ရမယ္၊ အထူးအားျဖင့္ ေရာင္းကုန္၏ေပါက္ေစ်းကုိ မိမိတုိ႔ စိတ္တုိင္းက် ေစ်း
ေခၚ၍ ေရာင္းခြင့္ရမယ္၊ ဒါဆုိရင္ …. ။ ယင္းသုိ႔ေတြး၍ တစ္ျခားကုန္သည္က သူအရင္သြား
မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆုိေလေတာ့၏။

ဘုရားေလာင္းက စဥ္းစားေန၏၊ .. အင္း ငါတုိ႔က ေနာက္မွ သြားမယ္းဆုိရင္ သူတုိ႔ျပင္ျပီး
သား လမ္းေကာင္းကုိ သြားရမည္၊ ေရလည္း အထူးရွာစရာမလို သူတုိ႔ရွာျပီးသား တူးျပီးသား
ေရကုိ အရန္သင့္ သုံးရုံပဲ( ေရွးေခတ္ ခရီးသြားမ်ားသည္ လမ္းခရီး၌ ေရရွိေသာ အရပ္ကုိ 
သေကၤတ တစ္ခုခုျပ၍ လမ္းညႊန္ထားေလ့ ရွိၾက၏ )၊  ေနာက္ျပီး သူတို႔က ဟင္းရြက္ၾကမ္း
ေတြ စားရမယ္ ၊ ငါတုိ႔က ေနာက္မွ အသစ္ထြက္လာတဲ့ အရြက္ႏုႏုေတြကုိ စားခြင့္ရမယ္၊
ျမက္ဆုိရင္လည္း သူတုိ႔ႏြားေတြက ျမက္ၾကမ္းေတြကုိ စားရမယ္၊ ငါတုိ႔ႏြားေတြကေတာ့
အသစ္ျပန္ေပါက္တဲ့ ျမက္ႏုႏုေလးေတြကုိ စားရမယ္၊ ေနာက္ျပီး အရင္ဆုံးေစ်းစကား
 ေျပာရတာ (ေစ်းမ်ားမ်ားေခၚဖုိ႔ ) ၀န္ေလးတယ္၊ ေနာက္မွ ေရာင္းသူဆုိေတာ့ 
သူတုိ႔ျဖတ္ျပီးသား ေစ်းနဲ႔ ေရာင္းခြင့္ရမယ္ ၊ …. ဒါဆုိ… ။

ကုန္သည္မ်ားသြားမည့္ လမ္းေၾကာင္းသည့္ ကႏၱာရကုိ ေက်ာ္ျဖတ္၍ သြားရမည့္ ခရီးရွည္ျဖစ္
၏၊ ကႏၱာရႏွင့္ပါတ္သက္၍ ဗဟုသုတျဖစ္ဖြယ္ တင္ျပလုိပါေသး၏၊ သူခုိးဓားျပမ်ား ၾကီးစုိးေသာ
ေစာရကႏၱာရ၊ ျခေသၤ့သစ္က်ားစေသာ ေတာေကာင္မ်ား ၾကီးစုိးေသာ ၀ါဠကႏၱာရ၊ အစားအစာ
ရွားပါးေသာ အပၸဘကၡကႏၱာရ၊ ဘီလူးမ်ားအုပ္စုိးေသာ အမႏုႆကႏၱာရ၊ ေရမရွိေသာ နိရုဒက
ကႏၱာရဟူ၍ ငါးမ်ိဳးရွိေၾကာင္း မွတ္တမ္းမ်ား၌ ဖတ္ရႈရပါ၏၊

ယခုကုန္သည္မ်ား သြားမည့္ခရီးသည္ “ အမႏုႆကႏၱာရႏွင့္ နိရုဒကကႏၱာရ ” ျဖစ္ေန၏၊ ယူဇနာေျခာက္ဆယ္ ( မုိုင္ေပါင္း ေလးရာရွယ့္ဆယ္ “ တစ္ယူဇနာ ရွစ္မုိင္ႏႈံး ” ) ခရီးရွည္ကုိ
 ျဖတ္ေက်ာ္၍ သြားရမည့္ ကုန္သြယ္မႈ ခရီးစဥ္ျဖစ္ပါ၏။
နွစ္ဦးသေဘာတူ တူညီခ်က္ရျပီးသည္ျဖစ္၍ တစ္ျခားကုန္သည္သည္ မိမိအျခံအရႏွင့္အတူ 
လွည္းငါးရာတုိ႔ကုိ ကုန္အျပည့္တင္ေဆာင္ကာ ကုန္ေရာင္းမႈခရီးစဥ္ စတင္ေလေတာ့၏။

ဤသို႔ျဖင့္ “ ဘီလူးမ်ား ႀကီးစုိးေနထုိင္ေသာ အမႏုႆကႏၱာရ၊  ေရလုံး၀မရွိေသာ နိရုဒက
 ကႏၱာရ ” နယ္ထဲသုိ႔ပင္ ေရာက္လာေပျပီ၊ ခရီးေရတြက္ၾကည့္လွ်င္ မုိင္ေပါင္း ႏွစ္ရာေလး
ဆယ္ပင္  ေပါက္ခဲ့ျပီးျဖစ္၏၊

ႏြားပ်ိဳမ်ား တပ္ယွဥ္ထားေသာ လွည္းယဥ္ေလးတစ္စီး၊ ယင္းလွည္းယဥ္ေပၚ၌ ေခါင္းေဆာင္ဟု
တင္ရေသာ လူငယ္၊ သူ႔၀န္းက်င္၌ ေခါင္းေဆာင္လူငယ္ကုိ ျခံရံထာကာ လုံျခဳံေရးတာ၀န္ယူ
ထားၾကေသာ လက္နက္ကုိင္ လူငယ္ တစ္ဆယ့္နွစ္ေယာက္ ၊ သူတို႔သည္  ၾကာညိဳ ၾကာျဖဴ ၾကာနီ ၾကာပု႑ရိတ္ ၾကာပန္းမ်ိဳးစုံတုိ႔ကုိပန္ဆင္၊ ၾကာစြယ္ ၾကာရင္း ၾကာ၀တ္မ်ားဆံမ်ားကုိ စားလွ်က္ ၊ ျခံဳၾကည့္လုိက္လွ်င္ သူတုိ႔သည္ ေရမ်ားစုိရႊဲ ေန၏၊ ႏြားမ်ားႏွင့္ လွည္းဘီမ်ား ၾကည့္ုလုိက္ျပန္ေတာ့ ရြံ႕ဗြက္မ်ားကုိ ျဖတ္ေက်ာ္လာရသည္နွယ္ရႊံြႊ႕ ညြံ ႏြံမ်ား  အလိမ္း လိမ္းကပ္လွ်က္..

လွည္းငါးရာျဖင့္ ကုန္ေရာင္ကုန္၀ယ္သြားရေသာ ကုန္သည္ေခါင္ေဆာင္သည္ ၀န္မပါေသာ
လွည္းယဥ္ငယ္ေလးကုိ စီးနင္းလုိက္ပါလွ်က္ ေလကုိ ၾကည့္၍ လုိက္ရ၏၊ ေရွ႕မွ ေလလာ သည္ျဖစ္အံ့၊ ေရွ႔ဆုံးမွ သြား၍ အလုပ္အေကြ်ားမ်ားျဖင့္ ျမဴမႈံမ်ားကုိ ဖယ္ရွားရ၏၊ ၊ေနာက္မွ ေလလာသည္ျဖစ္အံ့။ ေနာက္ဆုံးမွေန၍ ျမဴမႈံမ်ားကို ဖယ္ရွားရ၏။ ယခုအခ်ိန္၌ ေလသည္ေရွ႕မွတုိက္ခပ္ေန သည္ျဖစ္၍ ေရွ႕ဆုံးမွေန၍ လွည္းယဥ္ေလးစီးကာ ခရီးႏွင္ေန၏။

လူအသြင္ေျပာင္ထားေသာ ဘီးလူးအုပ္စုႏွင့္ ကုန္သည္အုပ္စုသည္ ဆုံမိၾကေလျပီး၊ ယင္းသုိ႔
ဆုံေအာင္လည္း ဘီလူးမ်ားက တမင္အကြက္ခ် ေထာင္ေခ်ာက္ ဆင္ထားျခင္းျဖစ္၏။
သုိ႔ေသာ္ ကုန္သည္အုပ္စုသည္ ယင္းလူငယ္တစ္စုကုိ ဘီလူးမ်ားဟု မသိၾက၊ ဤသည္မွာ သူတုိ႔အေရျခံဳထားသည္ကုိ ေဖါက္ထြင္းသိျမင္နုိင္သည့္ စြမ္းရည္မရွိျခင္းေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ပါ၏၊ မိမိသြားေနသည့္ ခရီးလမ္း၏ အထာကိုုုုလည္း သတိမထားမိေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏၊

လူငယ္အုပ္စု ေခါင္းေဆာင္မွ ၾကာ၀တ္ဆံ စားေနရင္းမွ လူမႈေရးစိတ္ဓာတ္ အျပည့္အ၀
 ရွိသူအလား သူ႔လွည္းကို လမ္းေဘးကပ္ရပ္ကာ ကုန္သည္ေခါင္းေဆာင္ကို လွမ္း၍
 စကားစလုိက္၏။အမွန္အားျဖင့္ ေထာင္ေခ်ာက္ခ်လုိက္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါ၏၊

အုိမိတ္ေဆြတုုုုိ႔ ဘယ္ကလာလုိ႔ ဘယ္ကုိ သြားၾကမွာပါလဲ….
ကုန္သည္ေခါင္းေဆာင္သည္လည္း မိမိလွည္းယဥ္ကုိ လမ္းေဘးကပ္ရပ္ကာ . ေအာ္. က်ေနာ္တုိ႔ ဗာရာဏသီျပည္က လာၾကတာပါ၊ ကုန္ေရာင္းကုန္၀ယ္ကိစၥႏွင့္ ခရီးသြားေနၾကတာပါ၊
ေအာ္ ဒါနဲ႔ မိတ္ေဆြတုိ႔ကုိယ္မွာလည္း ေရမ်ာ စုိရြဲလို႔ပါလား ၊ ေနာက္ျပီး ၾကာပန္းေတြဆင္
ၾကာ၀တ္ဆံေတြစားလုိ႔ ၊ ရႊံႏြံမ်ားေတာင္ ေပပြလုိ႔ပါလား။

ေအာ္ ..ဟုတ္ပါတယ္ မိတ္ေဆြ၊ ဟုိ ေတာတန္း ညိဳ႕ညိဳ႕ေလး လွမ္းျမင္ေနရတယ္ မဟုတ္လား၊
အဲဒီ ေတာတန္းကစျပီး ဟိုဘက္တစ္ေလွ်ာက္လုံးပါပဲ ၊ မုိးေကာင္းလုိက္တာ၊ လမ္းမွာရွိတဲ့
ေခ်ာက္ေတြ ကန္ေတြလည္း ေရေတြျပည့္လုိ႔ ၾကာမ်ိဳးစုံလည္း လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ကန္ေတြမွာ
ေပါမွေပါပဲ။ က်ေနာ္တုိ႔ကုိသာ ၾကည့္ေတာ့ေလ ၊ မိတ္ေဆြတုိ႔ ျမင္တဲ့အတုိင္းပါပဲ။
ေအာ္ ဒါနဲ႔ မိတ္ေဆြတုိ႔က ကုန္သည္ေတြဆုိေတာ့ ဟုိလွည္းေပၚက ေရာင္းကုန္ေတြ မွတ္တယ္၊
ေအာ္ ဟုတ္ပါတယ္ ၊ ေရာင္းကုန္ေတြ အျပည့္ပါပဲ၊
ဒါနဲ႔ ေနာက္ဆုံးနားက လွည္းေတြကေတာ့ ေႏွးေႏွးေကြးေကြးဆုိေတာ့ ကုန္ေတာ္ေတာ္ ေလးပုံရတယ္၊
ေအာ္ .. အဲဒါက လမ္းမွာ ေရအခက္အခဲေတြ႔ႏိုင္လုိ႔ ေရေတြ တင္လာတဲ့ေရလွည္းေတြပါ၊
ေအာ္ ေအာ္..၊ ဒီနယ္မေရာက္ခင္အထိေတာ့ ေရေတြသယ္ေဆာင္လာတာ ေကာင္းပါတယ္၊
ဒါေပမဲ့ ဒီကေရွ႕ ဆက္သြားရင္ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ေရေတြ ေပါေနျပီျဖစ္လုိ႔ ေရေတြကုိ အေလးခံျပီး
 ဆက္သယ္ယူစရာမလုိေတာ့ပါဘူး၊ ႏြားေတြလည္း ပမ္းလွပါတယ္၊ ေရေတြ သြန္သာ ပစ္လုိက္ပါေတာ့၊ က်ေနာတုိ႔က “ ေစတနာ ” နွင့္ေျပာတာပါ၊
ကဲမိတ္ေဆြတုိ႔လည္း စကားေျပာေနရတာနွင့္ ခရီးေနွာင့္္ေႏွးေနပါ့မယ္၊ က်ေနာ္တုိ႔လည္း
 ေရွ႕ဆက္ျပီး ခရီးဆက္ရအုံးမွာမုိ႔ သြားလုိက္ပါအုံးမယ္ ..။

လူအေရျခဳံထားေသာ ဘီလူးမ်ားသည္ သူတုိ႔ေျပာခ်င္သည့္ စကား (ေထာင္ေခ်ာက္ )မ်ား
ေျပာျပီးသည္ျဖစ္၍ လွည္းယဥ္ေလးျဖင့္ ဆက္ခရီးနွင္သြားၾကေလျပီး၊ ကုန္သည္အုပ္စု မျမင္
နုိင္ေလာက္သည့္အရပ္ေရာက္ေသာအခါ လူအေရျခဳံထားသည္ကုိမ်ား ခြါ၍ မိမိဌာေန ဘီးလူးျပည္သုိ႔သာလွ်င္ ျပန္သြားၾကေတာ့၏၊ ဘီလူးမ်ား ေထာက္ေခ်ာက္ဆင္၍ ျပီးေလျပီး၊
ေထာင္ေခ်ာက္မိ လူမ်ားကုိ မၾကာခင္ စားရေပေတာ့မည္ဟူေသာ စိတ္ကူးကုိယ္စီ သူတုိ႔မွာ
ရွိေနေလျပီ… ။

ဤသို႔ျဖင့္ .. လူအေရျခံဳထားေသာ ဘီလူးမ်ား ထြက္ခြါသြား၍ မၾကာမီမွာပင္ . . …
အရပ္ေဒသ၏အေျခအေနႏွင့္ မုိးရိပ္ေလရိပ္မွ်ကုိပင္ မသိနားမလယ္၊ သူတစ္ပါး ေျပာသမွ်ကိုသာ
 ေခါင္းညိမ့္ ယုံလြယ္ေသာ ( စူးစမ္းဆင္ျခင္ဥာဏ္မဲ့) ကုန္သည္ ေခါင္းေဆာင္သည္သူ႔ေနာက္လုိက္
မ်ားကုိ အမိန္႔ေပးလုိက္သည္ ၊.. .....သူေပးလုိုက္ေသာ အမိန္႔မွာ…

                                                                        ဆက္ရန္.   ေကာင္းသစ္