.. နေမာ ဘဂ၀ေတာ ၊ နေမာ အရဟေတာ၊ နေမာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ..

Friday, December 23, 2011

ကံကုိ ဖြင့္ေသာ ေသာ့


သူမုိက္တုိ႔သည္ အရြယ္ရွိခုိက္ ျမတ္ေသာအက်င့္ကုိ မက်င့္လုိက္မိ၊ ဥစၥာကုိလည္း မရလုိက္မိ ေသာေၾကာင့္ ငါးကုန္ခမ္းေသာ ညြန္အုိင္၌ အေတာင္ကြ်တ္ေသာ ၾကိဳးၾကာအုိတုိ႔ကဲ့သုိ႔ အရြယ္လြန္ေသာအခါ  ၾကံမိႈင္၍ သာ ေနၾကရကုန္၏။

သူမုိက္တုိ႔သည္ အရြယ္ရွိခုိက္ ျမတ္ေသာအက်င့္ကုိ မက်င့္လုိက္မိ၊ ဥစၥာကုိလည္းမရလုိက္မိ ေသာေၾကာင့္ 
ေလးမွ လြတ္ျပီးေနာက္ အရွိန္ကုန္ေသာ ျမွားကဲ့သုိ႔ ေရွးျဖစ္ေဟာင္းသုခတုိ႔ကုိ ညဥ္းတြား ေအာက္ေမ့၍သာ   ေနၾကရ ကုန္၏။  ( ဓမၼပဒ . မဟာဓနေသ႒ိ )

ဗုဒၶဘာသာသည္ ကံကိုုယုံၾကည္ေသာ ဘာသာျဖစ္၏၊ သုိ႔ေသာ္ ကံကုိခ်ည္း အားကုိးရေသာ ဘာသာေတာ့ မဟုတ္ေခ်၊ ယင္းသုိ႔ျဖစ္လွ်က္ တစ္ခ်ိ႔ဳက အရာရာ ကံကုိးခ်ည္း ယုိးမယ္ဖြဲ႔ ပုံခ် တတ္ၾက၏၊ အရာရာ ( ခ်မ္း သာဆင္းရဲဟူသမွ် ) ကံျပဳသမွ် “ ႏု ” ရသူဟု တစ္ထစ္ခ် စြဲမွတ္ ယူၾက၏။ ယင္းသို႔ယူဆျခင္းသည္ ဗုဒၶဘာသာမွ ေဘးသုိ႔ ေသြဖယ္မွန္းမသိ ေသြဖယ္သြား သည္ကုိသတိျပဳသင့္ပါ၏၊ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္မွ အမွားသို႔ ေရာက္မွန္းမသိ ေရာက္သြားျခင္းျဖစ္ေတာ့၏။

ဆင္းရဲခ်မ္းသာ မွန္သမွ်သည္ ေရွးကံေၾကာင့္သာ ျဖစ္သည္ဟု ကံအေၾကာင္းတစ္ခုတည္းကုိသာ ယူဆျခင္း သည္ အယူမွားတစ္ခုျဖစ္ျဖစ္၏ဟု ျမတ္စြားဘုရားရွင္က အဂၤုတၱရနိကာယ္၌ ေဟာၾကားထား သည္ကုိဖတ္ ရႈႏိုင္ပါ၏။

ခံစားမႈ အားလုံးတုိ႔သည္ ေရွးကျပဳခံဖူူးေသာအေၾကာင္းေၾကာင့္သာလွ်င္ ျဖစ္၏ဟု အယူရွိ -ေသာ “ ပုဗၺ ကတေဟတု”၊ ခံစားမႈ အားလုံးတုိ႔သည္ ေလာကကုိ အစုိးရသူ ဖန္ဆင္းမႈဟူ ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ ၏ဟု အယူရွိေသာ “ ဣႆရနိမၼာနေဟတု ” ၊ ခံစားမႈအားလုံး တုိ႔သည္ အေၾကာင္းအေထာက္ အပန္႔မရွိမူ၍ျဖစ္ဟုအယူရွိေသာ “ အေဟတု အပၸစၥယာ ”ယင္း အယူ သုံးမ်ိဳးကုိ “ မွားယြင္းေသာ အယူမ်ား ” ဟု ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူထားပါ၏။အက်ယ္ကုိသိလိုမႈ ယင္းသုတ္ကုိ ဖတ္ရႈနုိင္ပါ၏။
                                                   ( အဂၤုတၱရနိကာယ္ တိကနိပါတ္ တိတၳာယတနသုတ္ )။

 မ်ိဳးေစ့ေၾကာင့္ အပင္ေပါက္သည္မွန္ေသာ္လည္း မ်ိဳးေစ့တစ္ခုတည္းျဖင့္္ အပင္ေပါက္၍ မျဖစ္ ေပ။ ေျမ ေရ  (ေနရာင္ျခည္နွင့္ေလ) အကူအညီလည္း မ်ားစြာလိုအပ္ပါ၏။ ထုိ႔အတူ ကံသည္ အက်ိဳးေပးသည္ဆုိေသာ္ လည္း ကံခ်ည္းသက္သက္ အားကုိေန၍ မျဖစ္ေပ၊ေရလာေျမာင္းေပး ဆုိသလုိ ကံအက်ိဳးေပးခြင့္ရေအာင္ 
“ ဆႏၵ ၀ီရိယ ဥာဏ္ သတိ ” အစရွိသည့္ အျခံအရံမ်ားလည္း လုိအပ္ပါ၏ိ
ထုိ႔ေၾကာင့္ မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကလည္း မဃေဒ၀မွာ “ မေကာင္းလည္းကံ ေကာင္းလည္းကံဟု ကံကုိခ်ည္းသာ မကုိးရာဘူး၊ ဥစၥာေဘာဂ ဇီ၀ိတႏွင့္ သုခပြါးရန္ ဤလူ႔ ဌာန္၌ ဥာဏ္ ၀ီရိယ ပေယာာဂတည္း ” ဟု သတိေပး ဆုံးမခဲ့ပါ၏

      ထုိ႔ျပင္ ကံအက်ိဳးေပးခြင့္ရဖုိ႔အတြက္ ၀ီရိယစသည္ လိုအပ္ေၾကာင္းကို ဓမၼပဒလာ ေအာက္ပါ၀တၳဳ ဖတ္ရႈျခင္းျဖင့္လည္း သိသာထင္ရွားလွပါ၏။
                                                                                           ဆက္ရန္ . ေကာင္းသစ္

Sunday, December 11, 2011

အကယ္၍

အကယ္၍ . . .
ဘ၀ခရီးလမ္းသည္ ၾကမ္း၏၊ ပမ္း၍ မေလွ်ာက္ဘဲ ေနခဲ့ပါလွ်င္ ..
ဘ၀ခရီးလမ္းသည္ ေ၀း၏၊ ေတြး၍ မေလွ်ာက္ဘဲ ေနခဲ့ပါလွ်င္ . .
ဘ၀ခရီးလမ္းသည္ ခက္၏၊ ဆက္၍ မေလွ်ာက္ဘဲ ေနခဲ့ပါလွ်င္ ..
ဘ၀ခရီးလမ္းသည္ ေကာက္၏၊ ေၾကာက္၍ မေလွ်ာက္ဘဲ ေနခဲ့ပါလွ်င္ ..
ဘ၀၏ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတုိင္သုိ႔ ေရာက္ႏုိင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။
                                                 ေကာင္းသစ္..

ေရႊေက်း ျဖစ္ေစခ်င္

ေရႊပင္ေပၚနားျပီး ေရႊေက်းျဖစ္ခ်င္ျဖစ္
ေရႊေက်းမျဖစ္ပဲ က်ီးကန္းျဖစ္ေနရင္ ပုိျပီး အရုပ္ဆုိးတယ္.။

ဒုကၡေရာက္ခ်င္ ေရာက္ပါေစ.
မွန္ေသာစကားကုိသာ ေျပာပါ ။
ေရႊပုံေပၚတင္ပုိ႔ေသာ မုသာ၀ါဒသည္ ပုိ၍ ေၾကာက္စရာေကာင္းသည္။

ျမင့္ျမတ္တဲ့ေနရာမွာေနရင္ ျမင့္ျမတ္ေအာင္ ေနပါ။

အကုသုိလ္အရာမွာ မုသာ၀ါဒဟာ ေၾကာက္စရာအေကာင္းဆုံး အျပစ္အႀကီးဆုံးဘဲ။
မုသာေျပာတဲ့ပုဂိၢဳလ္ရဲ႕ သႏၱာန္မွာ ကုသုိလ္ (တစ္စက္မွ ) မက်န္ဘူး၊ အကုသိုလ္ အတုန္းအခဲႀကီး
ရွိေနမွာဘဲ၊ ကုသုိလ္အရာမွာေတာ့ “ သစၥာ ” ဟာ အင္အားအႀကီးဆုံးဘဲ။

ဘုရားေပးတဲ့ဆြမ္းကုိ ဘုဥ္းေပး။ ဘုရားေပးတဲ့ သကၤန္းကုိ၀တ္၊ ဘုရားေပးတဲ့ေက်ာင္းမွာေနတဲ့
ဦးဇင္းတုိ႔ကမွ ဘုရားကုိ မၾကည္ညိဳရင္ ဘယ္သူ ဘယ္ဘာသာျခားကလာျပီး ၾကည္ညိဳမွာလဲ။
ကုသုိလ္ ပညာ ဥစၥာ တစ္ခုခုရေအာင္ ယူတတ္ရတယ္။
ဘုန္းၾကီးဆုိေတာ့ ဥစၥာေတာ့ ရွာစရာမလုိပါဘူး၊ ကုသုိလ္ ပညာသာ ရေအာင္ႀကိဳးစားပါ။
                             
                                                            ဦးဇယာဒိသာဘိ၀ံသ ( မစုိးရိမ္ဆရာေတာ္ )









Saturday, December 10, 2011

သုိ႔ေသာ္ ..

မာန မၾကီးသင့္
သုိ႔ေသာ္ မာန မထားသင့္သည္ကား မဟုတ္။

စကား မမ်ားသင့္
သုိ႔ေသာ္ စကား မေျပာသင့္သည္ကား မဟုတ္။

သူတစ္ပါးကုိ မေ၀ဘန္သင့္
သုိ႔ေသာ္ ( အျပစ္ကုိ ေထာက္ျပ၍ ) မဆုံးမသင့္သည္ကား မဟုတ္။

သူတစ္ပါးကုိ မစြဲလမ္းအပ္
သုိ႔ေသာ္ ေမတၱာမထားအပ္သည္ကား မဟုတ္။

သူတစ္ပါးကုိ အားမကုိးသင့္
သုိ႔ေသာ္ အကူအညီ မေတာင္းအပ္သည္ကား မဟုတ္။

သူတစ္ပါးကုိ အႏုိင္မက်င့္သင့္
သုိ႔ေသာ္ က်ဳးေက်ာ္သူကုိ မကာကြယ္သင့္သည္ကား မဟုတ္။
                                                                ေကာင္းသစ္  ...


ခရီးမွ အျပန္ ..

ခရီးသြားရင္း . .
ဘ၀မ်ိဳးစုံကုိ ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရ၍ အသိမ်ိဳးစုံကုိ ရရွိခဲ့သည္။
အသြင္မ်ိဳးစုံကုိ ျမင္ေတြ႔ရ၍ ဗဟုသုတမ်ိဳးစုံကုိ ရရွိခဲ့သည္။
ကုိယ္လုပ္မွ ကုိယ္စားရမည္ျဖစ္၍ ဆင္းရဲပင္ပမ္းစြာ ရုံးကန္လႈပ္ေနရသူမ်ား
ကိုယ္သြားမွ ကုိယ္ေရာက္မည္ျဖစ္၍ ခရီးတြင္တြင္ ႏွင္ေနသူမ်ား . . ...

မိသားစုေမတၱာထက္ ေငြေၾကးကုိသာ အဓိကထား ရွာေဖြေနသူမ်ား
ေငြေၾကးရွိပါလွ်က္ ေသာကပင္လယ္ေ၀ေနရသူမ်ား
ရခဲေသာ လူ႔ဘ၀ကုိ တန္ဘုိးထားရမွန္း မသိၾက၍
ေပ်ာ္ပါး ေမာ္ၾကြား ဒုစရုိက္မ်ားျဖင့္ အခ်ိန္ကုိ ျဖဳန္းတီးေနသူမ်ား
မတည္ျမဲေသာ (အနိစၥ) သေဘာကုိ ဂရုမျပဳၾကပဲ မိမိတုိ႔၏ဘ၀ အလွ ဓနမ်ားကုိ
ထာ၀ရဟု ထင္မွတ္ကာ မာန္မာနတက္ေနၾကသူမ်ား . . . ...

လူသားမ်ား ျဖစ္ပါလွ်က္ ေက်းဇူးမသိတတ္သူမ်ား ေက်းစြပ္သူမ်ား ေက်းဇူးကန္းသူမ်ား
ပညာတတ္၍ စိတ္ထား မျမတ္သူမ်ား အျပင္ . . .
မိမိအျပစ္ကုိ မေစာေၾကာပဲ သူတစ္ပါးကုိသာ အျပစ္ေျပာေနသူမ်ား
အသိကုိ အက်င့္အတြက္ အသုံးမခ်သူမ်ား
မိမိျပဳဘူးေသာ ေက်းဇူးကိုသာ ဂုဏ္ေဖၚေျပာဆုိ၍ သူတစ္ပါးက မိမိအေပၚျပဴဘူးေသာ
ေက်းဇူးတရားကုိ မသိေယာင္ မရွိေယာင္ ေဆာင္ေနသူမ်ား
ရုပ္သာလွ၍ စိတ္မလွသူမ်ားနွင့္ ရုပ္မလွေသာ္လည္း စိတ္ထားလွသူမ်ားကုိ ၾကဳံေတြ႔ခဲ့ရပါ၏။
                                                                                                         ေကာင္းသစ္..





မတူညီေသာ ..

မ်က္လုံးခ်င္း တူ၏
အျမင္ခ်င္း မတူပါ။

စကားခ်င္း တူ၏
သက္ေရာက္မႈခ်င္း မတူပါ။

ႏႈတ္ဆက္မႈခ်င္း တူ၏။
ေဖၚေရြမႈခ်င္း မတူပါ။

အၾကည့္ခ်င္း တူ၏။
အသိခ်င္း မတူပါ။

ဘ၀အသြင္ သ႑ာန္ခ်င္း တူ၏။
ဘ၀အႏွစ္သာရခ်င္း မတူပါ။

အျပံဳးခ်င္း တူ၏။
အဓိပၸါယ္ခ်င္း မတူပါ။
                                 ေကာင္းသစ္






ျဖစ္ေစခ်င္ေသာ သူ႔ဆႏၵ

စိတ္အားငယ္ေနသူမ်ားအား စိတ္ဓာတ္ တက္တက္ၾကြၾကြ ရွိလာေစခ်င္၏။

ေတြေ၀ေနသူမ်ားအား “ မိမိ ဘာလုပ္သင့္သည္ ” ဟု ဆုံးျဖတ္ႏုိင္ေစလုိ၏။

ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္မႈ မရွိသူမ်ားအား ေရာင့္ရဲတင့္တိမ္မႈရွိလာေအာင္ ျပဳလုပ္ဘုိ႔
သတိရွိလာေစခ်င္၏။

အလုပ္တစ္ခုကုိ စြဲစြဲျမဲျမဲ လုပ္လုိသည့္စိတ္ မရွိသူမ်ားအား စြဲစြဲျမဲျမဲလုပ္မွျဖစ္မည္ဟု
သိရွိလာေစခ်င္၏။

ကုိယ္ပုိင္အသိဥာဏ္မရွိပဲ ေရွ႕တန္းတက္ဘုိ႔ခ်ည္း စိတ္ကူးေနသူမ်ားကုိ အခ်ိန္မီ
သတိေပးလို၏။

စာေမးပြဲေအာင္ရုံျဖင့္ ငါ ( စာ )တတ္ျပီဟု  အထင္ၾကီးေနသူမ်ားကုိ ငါ ဘာေတြလုိေန
ေသးသည္ဟု သိျမင္လာေစခ်င္၏။

ပုဂိၢဳလ္တစ္ဦးဦး ( သုိ႔မဟုတ္ ) အုပ္စုတစ္စု၏ အရွိန္အ၀ါကုိ မီွခုိျပီး အေခ်ာင္ေရသာခုိ
 ေနလုိစိတ္ရွိသူမ်ားအား မိမိကုိယ္ကုိ အားကုိးနုိင္ေအာင္ ၾကိဳးစားေစခ်င္၏။
           
                        ဦးနာရဒါဘိ၀ံသ (မစုိးရိမ္ ဆရာေတာ္၏ ) ၾသ၀ါဒ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္။