.. နေမာ ဘဂ၀ေတာ ၊ နေမာ အရဟေတာ၊ နေမာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ..

Sunday, January 22, 2012

စီးပြါးဥစၥာ ယုိေပါက္မ်ား

ေလာက၌ စီးပြါးဥစၥာ မတည္ေၾကာင္း အေပါက္တုိ႔သည္ ေျခာက္ပါးတုိ႔တည္း၊ 
                  ပ်င္းရိျခင္းလည္းေကာင္း၊ ေမ့ေလွ်ာ့ျခင္းလည္းေကာင္း၊ ထၾကြလုံ႔လ မရွိျခင္းလည္းေကာင္း၊
                  မေစာင့္စည္းျခင္းလည္းေကာင္း၊ အအိပ္ၾကဴးျခင္းလည္းေကာင္း၊ အလုပ္၌ မေမြ႔ေလွ်ာ္ျခင္း
                  လည္းေကာင္း၊ ဤသို႔ ထုိေျခာက္ပါးေသာ အေပါက္တုိ႔ကုိ အခ်င္းခပ္သိမ္းပိတ္ဆုိ႔ရာ၏။


                     အၾကင္သူသည္ ကဲ့ရဲ႕သင့္သူကုိ ခ်ီးမြမ္း၏၊
                     အၾကင္သူသည္ကား ခ်ီးမြမ္းသင့္သူကုိ ကဲ့ရဲ႕၏။
                     ထုိသူသည္ ပါးစပ္ျဖင့္ အျပစ္ကုိ ဆည္းပူးသည္မည္၏။
                     ထုိအျပစ္ေၾကာင့္ ခ်မ္းသာကုိ မရႏုိင္။

Friday, January 20, 2012

မတူညီေသာ အျမင္

အၾကင္ အၾကင္ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈမွ စိတ္ကုိ တားျဖစ္ရာ၏။ ထုိထုိ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈေၾကာင့္
ဆင္းရဲသည္ ထုိပုဂၢိဳလ္သုိ႔ မေရာက္။ ထိုပုဂိၢဳလ္သည္ အလုံးစုံေသာ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈမွ စိတ္ကုိ
တားျမစ္ရာ၏။ ထုိပုဂိၢဳလ္သည္ အလုံးစုံေသာ ဆင္းရဲမွ လြတ္၏ ( နတ္သား )

အလုံးစုံေသာ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈမွ စိတ္ကုိ မတားျမစ္ရာ၊ ေစာင့္စည္းျခင္းသို႔ ေရာက္ေသာ စိတ္ကုိ
မတားျမစ္ရာ၊ အၾကင္ အၾကင္ သေဘာမွ မေကာင္းမႈစိတ္ျဖစ္၏၊ ထုိထို သေဘာမွ (မေကာင္းမႈမွ )
စိတ္ကုိ တားျမစ္ရာ။ ( ျမတ္ဘုရား)

အားကုိးစရာမ်ား

ခရီးတြင္ဘုိ႔အတြက္ မိမိ၏ ေျခေထာက္ကုိ .. အားကုိးရမယ္..
အလုပ္တြင္ဘုိ႔အတြက္ မိမိ၏ လက္ကုိ .. အားကုိးရမယ္..
အျမင္က်ယ္ဘုိ႔အတြက္ မိမိ၏ မ်က္လုံးကုိ .. အားကုိးရမယ္..
အသိဥာဏ္ ရင့္က်က္ဘုိ႔ မိမိ၏ ( စိတ္ )  ဥေဏွာက္ကုိ .. အားကုိးရမယ္..
ကံ အက်ိဳးေပးခြင့္သာဘုိ႔အတြက္ မိမိ၏ ဥာဏ္နွင့္၀ီရိယကုိ .. အားကုိးရမယ္..

                                                              ေကာင္းသစ္..

စကားပုံမ်ား

                       မွတ္သားမိေသာ နုိင္ငံတကာ စကားမ်ား
 
ပ်ားတစ္စက္ေၾကာင့္ ျပည္ပ်က္သည္။

အခြင့္အေရးသည္ ေအာင္ျမင္မႈကုိ ျဖစ္ေစသည္။

အခ်ိန္တုိင္းကုိ သင့္အတြက္ အသုံးခ်ပါ။

စိတ္၏ခ်မ္းသာမႈသည္သာ ခ်မ္းသာမႈ အစစ္ျဖစ္၏။

ျပီးစလြယ္လုပ္သည့္ အလုပ္သည္ နွစ္ၾကိမ္ ျပန္၍ လုပ္ရေပလိမ့္မည္။

သင္၏ေမြးရပ္ေျမကုိ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ပါနဲ႔။

မာနသည္ မုိက္မဲမႈ၏ အထင္ရွားဆုံးေသာ အမွတ္တံဆိပ္ျဖစ္သည္။

ေအာင္ျမင္ၾကီးပြါးခ်ိန္၌ သတိရွိရမည္။ နိမ့္ပါးခ်ိန္၌ သိခံမႈ ရွိရမည္။

ေမးျမန္းျခင္းသည္ သိျခင္းသို႔ ၀င္ေရာက္ရာ တံခါးေပါက္ျဖစ္သည္။

ေနာင္တတရားသည္ ဘယ္ေတာ့မွ အရင္မလာ။

အိပ္စက္ျခင္းသည္ အဆုံးရြားဆုံးေသာ သူခုိးျဖစ္သည္။

အကြ်မ္းက်င္ဆုံး ေရကူးသမားသည္ပင္ ေရနစ္နုိင္သည္။

ခ်ီးက်ဴးေျပာဆုိျခင္းသည္ ခင္မင္မႈလမ္းကုိ ဖြင့္ေပးသည္။

လူသည္ တစ္ေယာက္တည္း ရွိေနေသာအခါ၌ ေဘးအႏၱရာယ္ ကင္းရွင္းေနသည္။

                                                       ျပန္လည္တင္ျပသူ .. ေကာင္းသစ္

ႏြားေပ်ာက္ရွာပုံေတာ္.၁

. . . ရွာတာက ႏြား၊ ေတြ႔တာက ဘုရား၊ ေလွ်ာက္ထားတာက ေသာကစကား၊ နာရတာက ၀ိမုတိၱတရား၊
( သူ႔အတြက္ ) ပြင့္သြားတာက နိဗၺာန္တံခါး ။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ေကာသလတုိင္း ညိဳ့ညိဳ့မႈိင္းသည့္ ေတာအုပ္တစ္ခု၌ သီးတင္းသုံး ေနေတာ္မူစဥ္ အခ်ိန္က ျဖစ္၏။ဘာရဒြါဇ အနြယ္ျဖစ္ေသာ ပုဏၰားတစ္ေယာက္သည္ ႏြားေပ်ာက္ရွာရွင္း ရွာရင္း သစ္ပင္ ရင္း၀ယ္ ထက္၀ယ္ဖြဲ႔ေခြ အမွတ္သတိျဖင့္ ထုိင္ေနေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္အား ေတြ႔ျမင္ရ၍ သူ၏ ၾကံဳေတြ႔ ခံစားေန ရေသာ လူမႈ ဒုကၡမ်ားကုိ ျငီးတြားရင္း ဖြင့္ဟေလွ်ာက္ထား ေလ၏။

ျငီးတြားရြတ္ဆုိ ရင္ဖြင့္ေလွ်ာက္ထားေသာ စကားမ်ားမွာ….

        ကြ်ႏု္ပ္သည္ ေတာင္သူလယ္သမားျဖစ္၏၊ ေတာင္ယာလုပ္ငန္း က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လုပ္ကုိင္ရာ၌ လြန္စြာ အသုံး၀င္ေသာ ခုိင္းႏြား တဆယ့္ေလးေကာင္ရွိပါ၏၊ ယခု ႏြားမ်ားေပ်ာက္သြား၍ လုိက္ရွာသည္ မွာ ေျခာက္ ရက္ေျမာက္ပင္ရွိေခ်ျပီ။ ႏြားရွိျခင္းေၾကာင့္ သုချဖစ္ခဲ့သလို ယခုေတာ့ ႏြားရွာမေတြ႔ျခင္းေၾကာင့္   ႏြားေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ေသာကကုိလည္း ခံစား ေနရပါ၏။
                  ဤရဟန္းမွာေတာ့ ငါကဲ့သုိ႔ ႏြားမရွိ ႏြားေပ်ာက္မရွိ၍ ေသာကကင္းကြာ ခ်မ္းသာစြာ ေနရေလ
ေယာင္တကား။

ကြ်ႏု္ပ္သည္ ေတာင္သူလယ္သမားျဖစ္၍ လယ္၌စပါး ယာ၌ ႏွမ္းမ်ား စုိက္ပ်ိဳးထားပါ၏။ စိမ္းစုိေသာ ႏွမ္းမ်ား ကုိ ၾကည့္ရင္း ( ႏွမ္းထြက္ကုိ မွန္းခ်က္ျဖင့္ စိတ္ကူးရင္း ) ရင္တြင္းပီတိျဖစ္ရပါ၏။ သုိ႔ေသာ္ ယခုေသာ္ကား -
( ပုိးမ်ားက်၍ )တစ္ရြက္ႏွစ္ရြက္သာ က်န္ေတာ့သည့္ ႏွမ္းငုတ္တုိမ်ားကုိ ျမင္ေနရ၍ ေသာက ျဖစ္ေနရပါ၏။
သစ္တစ္ပင္းရင္း၌ ေအးေဆးစြာေနေသာ ဤရဟန္းမွာေတာ့ ငါကဲ့သုိ႔ ႏွမ္းခင္း ႏွမ္းကြက္ ႏွမ္းပ်က္မရွိ၍ ခ်မ္းသာစြာ ေနရေလေယာင္တကား။

ကြ်ႏ္ုပ္မွာ ေတာင္သူျဖစ္သည့္အားေလွ်ာ္စြာ လယ္ယာမွ ရလာေသာ စပါး ေကာက္ပဲသီးႏွံမ်ား သိမ္း ထားရန္ က်ီ ( ဘ႑ာတုိက္ ) မ်ား ရွိပါ၏၊ ငွက္မွာ ဖ်က္တာက်ီး၊ ေတာမွာဖ်က္တာ ေမ်ာက္ ၊ အိမ္မွာ ဖ်က္တာ ၾကြက္ဆုိသည့္အတုိင္း က်ီထဲ၌ဆူညံစြာ ဖ်က္ဆီး ေသာင္းက်န္းေနေသာ ၾကြက္မ်ား ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာေဒါ  သႏွင့္ေသာက ႏွိပ္စက္ခံေနရ၍ စိတ္ဆင္းရဲလြန္းလွပါ၏။
                သစ္တစ္ပင္းရင္းမွာ ေအးခ်မ္းစြာေနေသာ ဤရဟန္းမွာေတာ့ ငါကဲ့သုိ႔ က်ီမရွိ၍ က်ီမွျဖစ္ေသာ
ၾကြက္ဒုကၡကင္းေ၀း၍ ေသာကင္းကြာ ခ်မ္းသာစြာ ေနရေလေယာင္တကား။

ကြ်ႏ္ုပ္မွာ ဇနီးရွိပါ၏၊ သမီးမ်ားလည္းရွိပါ၏၊ သုိ႔ေသာ္ သူတုိ႔သည္ အိမ္တြင္းသန္႔ရွင္းေရးလုပ္ရန္ ပ်င္းရိသူ မ်ား ျဖစ္ပါ၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကြ်ႏု္ပ္၏အိပ္ရာ ဖ်ာသင္ဖ်ဴးမ်ားသည္ ဥပၸါဋကပုိးတုိ႔ျဖင့္ ေသာင္းက်န္း လွ်က္ရွိ သည္ မွာ ခုနစ္လပင္ ၾကာျမင့္ခဲ့ေပျပီ၊ အိပ္ခ်င္ေသာ္လည္း ပုိးမ်ား ခဏ ခဏ ကုိက္ခဲမႈေၾကာင့္ အိပ္မရေသာ အိပ္ေရးမ၀ေသာ ညမ်ားကုိ ျဖတ္ေက်ာ္ေနရသည္မွာၾကာျမင့္ခဲ့ေလျပီ။ ( ဥပၸါဋက - အေရအသားကုိ ခြါႏႈတ္ ကုိက္ခဲတတ္ေသာပုိး၊ သမ္း ၾကမ္းပုိး စသည္ )။
         ဤရဟန္းမွာေတာ့ ယင္းကဲ့သုိ႔ ဥပၸါဋကပုိးတုိ႔ျဖင့္ ႏွိပ္စက္ခံရျခင္းမရွိ၍ ခ်မ္းသာစြာ ေနရေလေယာင္ တကား။

ကြ်ႏု္ပ္မွာ သမီးခုနစ္ေယာက္ ရွိပါ၏၊ ( ငယ္ေသာသမီး က်ီးေသာ ထီးဆုိေသာ္လည္း ကြ်ႏု္ပ္၏ သမီး မ်ားမွာ နားခုိစရာ ထီးအျဖစ္ တစ္ေယာက္မွ မပါၾက၊ ငယ္ေသာ သမီး က်ီးေသာမီး ဆုိသည့္အတုိင္း မီးကဲ့သုိ႔ ပူေလာင္မႈကုိ သယ္ေဆာင္လာသူ ေပးသူမ်ားသာျဖစ္ေနျပန္ပါ၏။ ) ယင္းသမီးခုနစ္ေယာက္လုံးသည္ သား တြဲေလာင္း သမီးတြဲေလာင္း မုဆုိးမ ဘ၀ျဖင့္ ကြ်ႏု္ပ္အိမ္သုိ႔ (မိဘရပ္ဌာန္သုိ႔သာ) ျပန္လာ ေနထုိင္ၾကပါ၏။ အဖမဲ့ေျမး လူလားမေျမာက္ေသးသည့္ေျမး ခင္ပြန္းမဲ့သမီးေလးမ်ားကုိ ၾကည့္ရင္း ၾကည့္ရင္း ရင္တြင္း မွာေသာကေတြပြါး စိတ္မခ်မ္းေျမ့မႈမ်ားစြာ ျဖစ္ေနရပါ၏။
သစ္တစ္ပင္းရင္းမွာ ေအးခ်မ္္းစြာ ထုိင္ေနေသာ ဤရဟန္းမွာေတာ့ သားသမီးတြဲ ေလာင္းႏွင့္ က်န္ရစ္ေနရွာေသာ သမီး မုဆုိးမမ်ား မရွိေသာေၾကာင့္ ေၾကာင့္ၾကမဲ့ ခ်မ္းသာစြာ ေနရေလေယာင္တကား။

      ကြ်ႏ္ုပ္၌ ( ရႈ၍မျငီး ခ်စ္၍ မ၀ထဲတြင္ မပါ၀င္ေသာ ) မ်က္စီနီေၾကာင္၍ မွဲ႔မည္းရွိေသာ ဘ၀လက္ တြဲေဖၚ ( ခင္ပြန္းအေပၚ အၾကင္နာမဲ့ေသာ ) ၾကင္ေဖၚဇနီး ရွိပါ၏။သူသည္ အိပ္ေရးမ၀ တ၀ျဖင့္ အိပ္ေနေသာ ကြ်ႏု္ပ္ကို ႏႈိးေသာအခါ ( မယဥ္ မေၾကး) ေျခေထာက္ျမင့္ ကန္ေက်ာက္၍ႏႈိးပါ၏၊
                သစ္တစ္ပင္းရင္း၌ စိတ္ေအးခ်မ္းစြာ ေနေသာ ဤရဟန္းမွာေတာ့ ငါကဲ့သုိ႔ ေျခေထာက္ျဖင့္ကန္
ေက်ာက္အႏႈိးခံရေသာ အျဖစ္ဆုိး မၾကဳံေတြ႔ရေသာေၾကာင့္ ခ်မ္းသာစြာ ေနရေလေယာင္ တကား။

      နာတာရွည္ေရာဂါစြဲကပ္သူ ေၾကြးျမီမ်ားသူမ်ားသည္ လူမေသခင္က ဘ၀ေသနသူမ်ားျဖစ္ပါ၏ ထုိထဲ တြင္ ကြ်ႏု္ပ္လည္း ေၾကြျမီးမကင္းသူ ( ေၾကြးထူသူ ) ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ေသလူျဖစ္ေနရပါ၏။နံနက္ မုိး လင္း ျပီ ဆုိလွ်င္ (စား၀တ္ေနေရး အိမ္တြင္းေရး အဆင္မေျပရသည့္အထဲ) ေၾကြးရွင္ မ်ား၏ “ ေပး ကုန္ေလာ ေပးကုန္ေလာ ” ဟူေသာ ( အမဂၤလာ ) ေၾကြးေတာင္းသံကုိ မၾကားခ်င္ေသာ္လည္း ( မိမိ က ေၾကြးယူထားသူ ေၾကြးမဆပ္နုိင္ေသးသူ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္) ၾကားေနရျပန္ပါ၏၊ နားခ်မ္းသာေသာ နံနက္ခင္းဟူ၍ မရွိေသာ ကြ်ႏု္ပ္မွာ ေသာကျဖင့္ ဘ၀ကုိ ရုံးကန္ေနရပါ၏၊
              သစ္တစ္ပင္ရင္းမွာ ေအးေဆးစြာ ထုိင္ေနေသာ ဤရဟန္းမွာေတာ့ ေၾကြးျမီေတာင္းသူ မရွိေသာ
ေၾကာင့္ ခ်မ္းသာစြာ ေနရေလေယာင္တကား။

       ဘာရဒြါဇအႏြယ္ျဖစ္ေသာ ေတာင္သူပုဏၰားၾကီးသည္ မိမိၾကံဳေတြ႔ခံစားေနရေသာ ေသာကကုိ တစ္ခုစီ တစ္ခုစီ ဆြဲဆန္႔ရင္း သစ္တစ္ပင္ရင္းမွာ ေအးခ်မ္္းစြာ သီတင္းသုံးေနေသာ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏ဘ၀ႏွင့္  မိမိဘ၀ကုိ နႈိင္းခ်ိန္ ႏႈိင္းခ်ိန္၍ ရင္ဖြင့္ေျပာၾကား ေလွ်ာက္ထားေနျခင္းျဖစ္၏။ “ ႏြား လယ္ ယာ   ေတာင္သူလုပ္ငန္း ဇနီး သမီး ေျမး ” စသည္မ်ားကုိ ဘ၀၏သုခမ်ားဟု ယခင္က ထင္မွတ္ထားခဲ့၏၊ ယခုေတာ့ သူထင္ခဲ့ေသာ သုခမ်ား သည္ ေသာကမ်ား ျဖစ္ေနသည္ကုိ ၾကံဳေတြ႔ေနရေသာ အခါ ျမိဳသိပ္ မထားႏိုင္ေတာ့ပဲ ပြင့္အန္ထြက္က်လာျခင္း ျဖစ္ပါ၏။

ေလာကီသုခမွန္သမွ်၌ သာယာဖြယ္ရွိ၏၊(အႆာဒ) ၊အျပစ္ (ေဘးထြက္ဆုိးက်ိဳး ) ရွိ၏(အာဒီန၀)၊ ထြက္ေျမာက္ေၾကာင္းနည္းလမ္းရွိ၏(နိႆရဏ)
                                                                 ဆက္ရန္ ေကာင္းသစ္..

Saturday, January 14, 2012

ကံကုိ ဖြင့္ေသာ ေသာ့


သူေဌးျဖစ္္ေသာ သူေတာင္းစား ဇနီးေမာင္ႏွွံတုိ႔သည္ ေနစရာအျဖစ္ သူတစ္ပါး၏ အိမ္နံရံကုိ  မွီခုိ၍ စားစရာ အျဖစ္ သူတစ္ပါး၏ ေပးကမ္းစာ အက်န္အၾကြင္းကုိစား၍ အသက္ရွင္ေနရ၏၊
ေန႔ေပါင္းမ်ားစြာထဲမွ ထုိ႔တစ္ေန႔၀ယ္ ေက်ာင္းေတာ္ တံခါးေပါက္နားလာ၍ သံဃာေတာ္မ်ား၏ စားၾကြင္း စားက်န္ကုိ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေန၏၊ ကုိရင္မ်ားသည္ သံဃာေတာ္မ်ားက်န္ေသာ ဆြမ္္းက်န္ဟင္းက်န္မ်ားကုိ စုယူ၍ ထုိသူေတာင္းစား ဇနီးေမာင္နွံတုိ႔ကုိလည္း ေ၀ငွ၍ေပးေန၏၊ ယင္းအျဖစ္ကုိ ျမင္ေတာ္မူရ၍  ရွင္ေတာ္ျမတ္ ဘုရားက စဥ္းငယ္မွ် သြားေပၚရုံ ျပဳံးေတာ္မူ၏ ၊
(ကရုဏာကုိ အရင္းတည္ေသာ သံေ၀ဂျပံဳး ျဖစ္ေတာ္မူရာပါ၏ )။ ဘုရားရွင္၏ ျပဳံးေတာ္ မူျခင္းကုိ အလုပ္ အေကြ်းျဖစ္ေသာအရွင္အာနႏၵာက ေတြ႔ျမင္လုိက္ေသာေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ အား ျပံဳးေတာ္မူျခင္း၏ အေၾကာင္း ရင္းကုိ ေမးေလွ်ာက္ေသာအခါ  ဤသုိ႔ မိန္႔ၾကား ေတာ္ မူခဲ့ပါ၏

အာနႏၵာ . . .
    ဤသူေတာင္းစား ဇနီးေမာင္နွံတုိ႔သည္ တစ္ခ်ိန္က ဗာရာဏသီျပည္၌ ကုေဋေပါင္း တစ္ရာ့ေျခာက္ဆယ္ ( အမ်ိဳးသားဘက္မွ ကုေဋရွယ္ဆယ္၊ ဇနီးသည္ဘက္မွ ကုေဋရွယ္ဆယ္ )ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာေသာ သူေဌးၾကီး မ်ားျဖစ္ခဲ့ၾက၏၊ သုိ႔ေသာ္ ပညာမတတ္ေသာ ဇနီးေနာင္နံတုိ႔သည္ အေပါင္းမွား၍ အေပ်ာ္အပါးဘက္၌သာ စိတ္ညြတ္ကာ မိမိတုိ႔ပုိင္ဆုိင္ေသာ စည္းစိမ္ဥစၥာတုိ႔ကုိ သုံးျဖဳန္းျခင္းျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ခဲ့ၾက၏။ သူတုိ႔၏အသိုင္း အ၀ုိင္းမ်ားသည္မူးယစ္သမားမ်ားနွင့္ေပ်ာ္ေတာ္ဆက္ကေခ်သည္မ်ားသာ ျဖစ္ၾက၏၊
           ေပးနုိင္ကမ္းနုိင္ ေခြ်နုိင္တုန္းအခ်ိန္၌ အားလုံးက သူတုိ႔ဇနီးေမာင္ႏွံကုိ ရံ၍ေနၾက၏၊ ပစၥည္းမ်ားကုန္
ခမ္း၍ မေခြ်နုိင္ေသာအခ်ိန္၌ အားလုံးက စြန္႔ခြါ၍သြားၾက၏၊မည္သူမွ် မရံၾကေတာ့ေခ်။ ( အေျခြ အရံဟူ သည္ ေျခြတုန္း၌သာ ရံရုိးဓမၼတာျဖစ္သည္ကုိ သတိမူသင့္ပါ၏)။ယခုေတာ့ ေနစရာ မရွိ၊ စားစရာ မရွိ  ၊ မီွခုိစရာ မရွိ၊ အားကုိးစရာ မရွိ။ ခြန္းအားနွင့္အလုပ္လုပ္ရန္ အားအင္လည္း မရွိေတာ့၊ ငါးမရွိေသာ ေရအုိင္၌ အေတာင္က်ိဳး၍ မပ်ံသန္းနုိင္ေသာ ၾကိဳးၾကာအုိၾကီးမ်ားကဲ့ မိႈင္ေတြ၍သာ ေနရေတာ့၏။

အကယ္၍သာ ဤသူေဌးသားသည္ ပထမအရြယ္ နုနယ္စဥ္က ပစၥည္းမ်ားကုိ အရင္းတည္၍ ၾကိဳးၾကိဳးစား စားနွင့္ စီးပြါးေရးလုပ္ငန္း လုပ္ကုိင္ခဲ့ပါမူ ဗာရာဏသီျပည္၀ယ္ ပထမတန္းသူေဌး( အဂၢေသ႒ိ ) ျဖစ္နုိင္ပါ၏၊ အကယ္၍ ရဟန္းျပဳခဲ့၍ ရဟန္းတရား ၾကိဳးစားအားထုတ္ခဲ့ပါမူရဟႏၱာ ျဖစ္နုိင္ရာပါ၏၊ သူေဌးကေတာ္သည္ အနာဂါမ္ျဖစ္နုိင္ရာပါ၏

အကယ္၍ ဒုတိယအရြယ္မွာ ( အသိတရား ၀င္၍ ) ပစၥည္းဥစၥာတုိ႔ကုိ အက်ိဳးမဲ့မျဖဳန္းတီးပဲစီးပြါးေရးလုပ္ငန္း တက္တက္ၾကြၾကြ လုပ္ကုိင္ခဲ့ပါမူ ဤဗာရာဏသီျပည္၀ယ္ ဒုတိယတန္းစားသူေဌးျဖစ္နုိင္ပါ၏ ရဟန္းျပဳ၍ ၾကိဳးၾကိဳးစားစားႏွင့္ တရားအားထုတ္ျဖစ္ခဲ့ပါမူ အနာဂါမ္ျဖစ္နုိင္ပါ၏၊ သူေဌးကေတာ္ၾကီးသည္မူ သကဒါဂါမ္ -
ျဖစ္နုိင္ပါ၏။

အကယ္၍ တတိယအရြယ္မွာ ( ေနာင္တ တရားရ၍ ) က်န္ရွိေနေသးေသာ ပစၥည္းဥစၥာတုိ႔ကုိ အခ်ည္းႏွီး အက်ိဳးမဲ့ မကုန္ခမ္းေစပဲ စီးပြါးေရးလုပ္ကုိင္ခဲ့ပါမူ တတိယတန္းသူေဌးေတာ့ ျဖစ္နုိင္ပါေသး၏၊ ရဟန္းျပဳ၍ ၾကိဳးၾကိဳးစားစားႏွင့္ တရားဘာ၀နာအလုပ္ အားထုတ္ျဖစ္ခဲ့ပါမူ သကဒါဂါမ္အဆင့္ေတာ့ ျဖစ္နုိင္ပါေသး၏။ သူေဌးကေတာ္ၾကီးသည္လည္း ေသာတာပန္ အဆင့္ေလာက္ေတာ့ ျဖစ္နုိင္ပါေသး၏။

သုိ႔ေသာ္ ယခုေသာ္ကား ေလာကီအလုပ္ ( စီးပြါးေရး ) ေလာကုတၱရာအလုပ္ ( တရားဘာ၀နာ ရႈမွတ္ ပြါး မ်ားျခင္း)ဘာတစ္ခုမွ်၀ီရိယစုိက္၍မလုပ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေလာကဘက္မွေရာ ဓမၼဘက္ကပါ ဆုတ္ယုတ္ ကာ  ေလာကသုခ ဓမၼသုခ နွစ္ဘက္လုံးမွ ဆုံးရႈံးနစ္နာရေတာ့၏။

     ယခုေသာ္ကား  ငါးမရွိေတာ့ေသာ ရႊံႏြံအုိင္၀ယ္ အေတာင္ၾကိဳးေသာ ၾကိဳးၾကာအုိကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေျခေတာ့၏၊ အတိတ္က ( ျပန္လည္သုံးစြဲ၍ မရေသာ ) အရိပ္မ်ားကုိသာ ေတြးရင္းေတြးရင္း စားၿမံဳျပန္ကာ ပူေဆြး မႈေသာ က မ်ားျဖင့္သာ ဘ၀ေန၀င္ခ်ိန္ကုိ ဆင္းရဲစြာျဖင့္ ေစာင့္စားေနရရွာေတာ့၏။


      ယင္း၀တၳဳကုိ ေထာက္ဆ၍ ကံရွိေသာ္လည္း ၀ီရိယကူမွ ခ်မ္းသာသုခ အက်ိဳးေပးခြင့္ရမည္၊ ပါရမီ ရွိေသာ္လည္း ၀ီရိယကူမွ မဂ္ဖုိလ္ရမည္ဟူေသာ အသိကို အထူးသတိျပဳရာပါ၏။ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိ၏အတိတ္က ဆည္းပူးခဲ့ေသာ “ ပါရမီ - ကံ ” ကုိ  ခ်မ္းသာသုခ အက်ိဳးေပးခြင့္ရေအာင္ ကိုယ္စီကုုိယ္စီ “ ၀ီရိယ ” ေသာ့ျဖင့္ ဖြင့္နုိင္ၾကပါေစဟု .. .. .. ။
                              ( အက်ယ္ကုိ ရႈလုိမူ ဓမၼပဒ မဟာဓနေသ႒ိပုတၱ၀တၳဳကုိ ေလ့လာဖတ္ရႈနုိင္ပါ၏ )။
                                                              
                                                              ျပီးပါျပီး     ေကာင္းသစ္