သူမုိက္တုိ႔သည္ အရြယ္ရွိခုိက္ ျမတ္ေသာအက်င့္ကုိ မက်င့္လုိက္မိ၊ ဥစၥာကုိလည္း မရလုိက္မိ ေသာေၾကာင့္ ငါးကုန္ခမ္းေသာ ညြန္အုိင္၌ အေတာင္ကြ်တ္ေသာ ၾကိဳးၾကာအုိတုိ႔ကဲ့သုိ႔ အရြယ္လြန္ေသာအခါ ၾကံမိႈင္၍ သာ ေနၾကရကုန္၏။
သူမုိက္တုိ႔သည္ အရြယ္ရွိခုိက္ ျမတ္ေသာအက်င့္ကုိ မက်င့္လုိက္မိ၊ ဥစၥာကုိလည္းမရလုိက္မိ ေသာေၾကာင့္
ေလးမွ လြတ္ျပီးေနာက္ အရွိန္ကုန္ေသာ ျမွားကဲ့သုိ႔ ေရွးျဖစ္ေဟာင္းသုခတုိ႔ကုိ ညဥ္းတြား ေအာက္ေမ့၍သာ ေနၾကရ ကုန္၏။ ( ဓမၼပဒ . မဟာဓနေသ႒ိ )
ေလးမွ လြတ္ျပီးေနာက္ အရွိန္ကုန္ေသာ ျမွားကဲ့သုိ႔ ေရွးျဖစ္ေဟာင္းသုခတုိ႔ကုိ ညဥ္းတြား ေအာက္ေမ့၍သာ ေနၾကရ ကုန္၏။ ( ဓမၼပဒ . မဟာဓနေသ႒ိ )
ဗုဒၶဘာသာသည္ ကံကိုုယုံၾကည္ေသာ ဘာသာျဖစ္၏၊ သုိ႔ေသာ္ ကံကုိခ်ည္း အားကုိးရေသာ ဘာသာေတာ့ မဟုတ္ေခ်၊ ယင္းသုိ႔ျဖစ္လွ်က္ တစ္ခ်ိ႔ဳက အရာရာ ကံကုိးခ်ည္း ယုိးမယ္ဖြဲ႔ ပုံခ် တတ္ၾက၏၊ အရာရာ ( ခ်မ္း သာဆင္းရဲဟူသမွ် ) ကံျပဳသမွ် “ ႏု ” ရသူဟု တစ္ထစ္ခ် စြဲမွတ္ ယူၾက၏။ ယင္းသို႔ယူဆျခင္းသည္ ဗုဒၶဘာသာမွ ေဘးသုိ႔ ေသြဖယ္မွန္းမသိ ေသြဖယ္သြား သည္ကုိသတိျပဳသင့္ပါ၏၊ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္မွ အမွားသို႔ ေရာက္မွန္းမသိ ေရာက္သြားျခင္းျဖစ္ေတာ့၏။
ဆင္းရဲခ်မ္းသာ မွန္သမွ်သည္ ေရွးကံေၾကာင့္သာ ျဖစ္သည္ဟု ကံအေၾကာင္းတစ္ခုတည္းကုိသာ ယူဆျခင္း သည္ အယူမွားတစ္ခုျဖစ္ျဖစ္၏ဟု ျမတ္စြားဘုရားရွင္က အဂၤုတၱရနိကာယ္၌ ေဟာၾကားထား သည္ကုိဖတ္ ရႈႏိုင္ပါ၏။
ခံစားမႈ အားလုံးတုိ႔သည္ ေရွးကျပဳခံဖူူးေသာအေၾကာင္းေၾကာင့္သာလွ်င္ ျဖစ္၏ဟု အယူရွိ -ေသာ “ ပုဗၺ ကတေဟတု”၊ ခံစားမႈ အားလုံးတုိ႔သည္ ေလာကကုိ အစုိးရသူ ဖန္ဆင္းမႈဟူ ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ ၏ဟု အယူရွိေသာ “ ဣႆရနိမၼာနေဟတု ” ၊ ခံစားမႈအားလုံး တုိ႔သည္ အေၾကာင္းအေထာက္ အပန္႔မရွိမူ၍ျဖစ္ဟုအယူရွိေသာ “ အေဟတု အပၸစၥယာ ”ယင္း အယူ သုံးမ်ိဳးကုိ “ မွားယြင္းေသာ အယူမ်ား ” ဟု ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူထားပါ၏။အက်ယ္ကုိသိလိုမႈ ယင္းသုတ္ကုိ ဖတ္ရႈနုိင္ပါ၏။
( အဂၤုတၱရနိကာယ္ တိကနိပါတ္ တိတၳာယတနသုတ္ )။
မ်ိဳးေစ့ေၾကာင့္ အပင္ေပါက္သည္မွန္ေသာ္လည္း မ်ိဳးေစ့တစ္ခုတည္းျဖင့္္ အပင္ေပါက္၍ မျဖစ္ ေပ။ ေျမ ေရ (ေနရာင္ျခည္နွင့္ေလ) အကူအညီလည္း မ်ားစြာလိုအပ္ပါ၏။ ထုိ႔အတူ ကံသည္ အက်ိဳးေပးသည္ဆုိေသာ္ လည္း ကံခ်ည္းသက္သက္ အားကုိေန၍ မျဖစ္ေပ၊ေရလာေျမာင္းေပး ဆုိသလုိ ကံအက်ိဳးေပးခြင့္ရေအာင္
“ ဆႏၵ ၀ီရိယ ဥာဏ္ သတိ ” အစရွိသည့္ အျခံအရံမ်ားလည္း လုိအပ္ပါ၏ိ
ထုိ႔ေၾကာင့္ မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကလည္း မဃေဒ၀မွာ “ မေကာင္းလည္းကံ ေကာင္းလည္းကံဟု ကံကုိခ်ည္းသာ မကုိးရာဘူး၊ ဥစၥာေဘာဂ ဇီ၀ိတႏွင့္ သုခပြါးရန္ ဤလူ႔ ဌာန္၌ ဥာဏ္ ၀ီရိယ ပေယာာဂတည္း ” ဟု သတိေပး ဆုံးမခဲ့ပါ၏
ထုိ႔ျပင္ ကံအက်ိဳးေပးခြင့္ရဖုိ႔အတြက္ ၀ီရိယစသည္ လိုအပ္ေၾကာင္းကို ဓမၼပဒလာ ေအာက္ပါ၀တၳဳ ဖတ္ရႈျခင္းျဖင့္လည္း သိသာထင္ရွားလွပါ၏။
ဆက္ရန္ . ေကာင္းသစ္
No comments:
Post a Comment