မုသာ၀ါဒ - သူတစ္ပါး အက်ဳးစီးပြါး ပ်က္စီးေအာင္ ေျပာဆုိျခင္း ျပဳမူျခင္း။
သိလွ်က္ ခြြ်တ္ယြင္းေသာစကားကုိ ေျပာဆုိရာ၌ အရွက္မရွိေသာ မည္သူမဆုိ မျပဳလုပ္၀ံ့ေသာ အကုသိုလ္ မေကာင္းမႈသည္လည္း တစ္စုံတစ္ခုမွ် မရွိျပီ - ဟု သားေတာ္ရာဟုလာအား မုသားနွင့္ ပါတ္သက္၍ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားက အဆုံးအမ ၾသ၀ါဒ ေပးေတာ္မူခဲ႔ပါ၏။
မုသားသည္ အကုသိုလ္ သမုိင္း၌ ေရွးဦးစြာ လြန္က်ဴးေသာ အကုသိုလ္ျဖစ္ေၾကာင္း ေစတိယ ဇာတ္ေတာ္၌ေတြ႔ရွိနုိင္ပါ၏၊ ေစတိယတုိင္းကုိ အုပ္ခ်ဳပ္ေနေသာ ဥပ၀ရမင္းသည္ “ေကာင္းကင္ သုိ႔ပ်ံနုိင္ျခင္း၊ သြားေလ ရာနတ္သားေလးေယာက္က သံလွ်က္ကုိင္၍ စာင့္ေရွာက္ျခင္း၊ ခႏၶာ ကုိယ္မွ စႏၵကူးနံံ႔သင္းပ်ံ႕ျခင္း၊ ခံတြင္းမွ ၾကာညိဳပန္းန႔႔ံေမႊးၾကိဳင္ျခင္းဟူေသာ အံ့ဖြယ္ေလးပါးႏွင့္ ျပည့္စုံသူ ျဖစ္၏၊ထုိမင္းသည္ ပုေရာဟိတ္ ရာထူး နွင့္ပါတ္သက္၍ သူ၏ေက်ာင္းအတူေန ပညာသင္ဖက္ သူငယ္ခ်င္းကုိ ေပးလို၏၊ အစဥ္အလာအားျဖင့္ ပုေရာဟိတ္ရာထူးသည္ ၾကီးသူက ဆက္လက္ခံခြင့္ရွိ၏၊ ထုိ႔ေၾကာင္င့္ သူသည္ အၾကီးကို အငယ္၊ အငယ္ ကုိအၾကီးဟု လိမ္ညာမႈ မုသာ၀ါဒကို လူသိရွင္ၾကား ေျပာေလ၏၊ (ထုိအခ်ိန္၌ သစၥာတရား (၀စီသစၥာ) ထြန္းကားေသာ အခ်ိန္ျဖစ္၍ မုသားဆုိတာ ဘယ္လုိဟာလို႔ပင္ အမ်ားစုက မသိေသးေသာ အခ်ိန္ ျဖစ္၏၊ ယခုေခတ္၌မုသားမပါ လကၤာမေခ်ာဟူေသာ စကားကုိ လက္ကုိင္သုံး၍ မုသားကုိ တြင္တြင္ႀကီးသုံးေန ၾကေပျပီ။)ထုိမင္းသည္ မုသားေၾကာင့္ အံံံ့ဖြယ္ေလးပါးကြယ္ေပ်ာက္၍ ေနာက္ဆုံးမဟာ ပထ၀ီေျမႀကီး၏ ၀ါးမ်ိဳျခင္းကုိ ခံရေပ၏၊ဇာတ္ေပါင္းခန္း၌ ထိုမင္းသည္ အရွင္ေဒ၀တ္ အေလာင္းျဖစ္ေနသည္ကုိေတြ႕ရွိရ ပါ၏
မုသားေျပာသူကုိမည္သူမွ်အယုံအၾကည္မရွိေပ၊မင္းမွာသစၥာလူမွာဂတိဟူသည္မုသား၏ဆန္႔က်င္
ဘက္သစၥာတရားကုိတန္ဘုိးထားေသာစကားျဖစ္၏။စီးပြါးေရးေလာက၌လည္း လိမ္ညာေကာက္ က်စ္သူသည္ရည္ရွည္တည့္တန္မည္ မဟုတ္ေပ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ “ ေကာက္ေသာ္ မစားေလာက္ ေျဖာင့္ေသာ္ စားမကုန္ ” ဟု ေရွးလူႀကီးမ်ားက ရုိးသားေျဖာင့္မတ္ဖို႔ ဆုံးမစကား ထားခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္၏။သူတစ္ပါးအက်ိဳးစီးပြါး ပ်က္စီးေအာင္ မုသားသုံးသူသည္ ပါတ္၀န္းက်င္၏ ယုံၾကည္မႈ ကုိမရရွိေတာ့ ပါတ္ ၀န္းက်င္၏ ၾကဥ္ဖယ္ျခင္းကို ခံရသူသည္ “ လူမေသခင္ နာမည္ေသေနသူ ” ျဖစ္ပါ၏။ယင္းမုသား ေျပာမႈသည္ ေလာဘေၾကာင့္လည္းျဖစ္၏ ေဒါသေၾကာင့္လည္း ျဖစ္နုိင္ ပါ၏။ မုသားထြန္းကားေသာအရပ္ ေဒသသည္ စကားတုိင္းကုိ သံသယျဖင့္ နားေထာင္ ေနရ သည္ျဖစ္၍ စိတ္၏ ျငိမ္းခ်မ္းမႈကုိ မရနုိင္။ အခ်င္း ခ်င္းလည္း ယုံၾကည္မႈ မရနုိင္ေတာ့ေပ၊ ယံုၾကည္မႈကင္းမဲ့ေသာ ေဒသသည္ စည္းလုံးမႈညီ ညြတ္မႈလည္း မျဖစ္နုိင္ေတာ့။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လူမေသခင္ နာမည္မေသဖုိ႔ႏွင့္ ပါတ္၀တ္က်င္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ “ မဟုတ္ မမွန္ေသာ စကားျဖင့္ သူတစ္ပါး အက်ိုဳးစီးပြါး ပ်က္စီးေအာင္ ေျပာဆုိျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ” ဤသိကၡာပုဒ္ကုိ ရဟန္းရွင္လူတုိင္း အထူးပင္ ေစာင့္ထိမ္းအပ္ပါ၏။
ဘက္သစၥာတရားကုိတန္ဘုိးထားေသာစကားျဖစ္၏။စီးပြါးေရးေလာက၌လည္း လိမ္ညာေကာက္ က်စ္သူသည္ရည္ရွည္တည့္တန္မည္ မဟုတ္ေပ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ “ ေကာက္ေသာ္ မစားေလာက္ ေျဖာင့္ေသာ္ စားမကုန္ ” ဟု ေရွးလူႀကီးမ်ားက ရုိးသားေျဖာင့္မတ္ဖို႔ ဆုံးမစကား ထားခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္၏။သူတစ္ပါးအက်ိဳးစီးပြါး ပ်က္စီးေအာင္ မုသားသုံးသူသည္ ပါတ္၀န္းက်င္၏ ယုံၾကည္မႈ ကုိမရရွိေတာ့ ပါတ္ ၀န္းက်င္၏ ၾကဥ္ဖယ္ျခင္းကို ခံရသူသည္ “ လူမေသခင္ နာမည္ေသေနသူ ” ျဖစ္ပါ၏။ယင္းမုသား ေျပာမႈသည္ ေလာဘေၾကာင့္လည္းျဖစ္၏ ေဒါသေၾကာင့္လည္း ျဖစ္နုိင္ ပါ၏။ မုသားထြန္းကားေသာအရပ္ ေဒသသည္ စကားတုိင္းကုိ သံသယျဖင့္ နားေထာင္ ေနရ သည္ျဖစ္၍ စိတ္၏ ျငိမ္းခ်မ္းမႈကုိ မရနုိင္။ အခ်င္း ခ်င္းလည္း ယုံၾကည္မႈ မရနုိင္ေတာ့ေပ၊ ယံုၾကည္မႈကင္းမဲ့ေသာ ေဒသသည္ စည္းလုံးမႈညီ ညြတ္မႈလည္း မျဖစ္နုိင္ေတာ့။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လူမေသခင္ နာမည္မေသဖုိ႔ႏွင့္ ပါတ္၀တ္က်င္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ “ မဟုတ္ မမွန္ေသာ စကားျဖင့္ သူတစ္ပါး အက်ိုဳးစီးပြါး ပ်က္စီးေအာင္ ေျပာဆုိျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ” ဤသိကၡာပုဒ္ကုိ ရဟန္းရွင္လူတုိင္း အထူးပင္ ေစာင့္ထိမ္းအပ္ပါ၏။
သစၥာတရားတစ္ခုကုိလြန္၍ မုသားစကားကုိဆုိေလ့ရွိေသာ ေနာင္ဘ၀အတြက္ ဆင္ျခင္စဥ္းစား ျခင္း အလ်င္း မရွိေသာသူအား “ မျပဳနုိင္မည့္ မေကာင္းမႈ ” အကုသုိလ္မည္သည္ မရွိ။မဟုတ္ မမွန္ေျပာဆုိသူသည္လည္း ငရဲသို႔ေရာက္ရ၏၊(မိမိ)ျပဳလုပ္လွ်က္မျပဳမလုပ္ဟု ေျပာဆုိေသာ သူ သည္လည္း ငရဲသုိ႔ ေရာက္ရ၏။ထုိသူနွစ္ေယာက္တုိ႔သည္ ယုတ္္မာေသာအမႈ ရွိကုန္ သည္ျဖစ္၍ ေနာင္တမ လြန္ဘ၀၌ (ငရဲခံရျခင္း ) တူကုန္၏။ (ဓမၼပဒ)
သုရာေမရယမဇၨပမာဒ႒ာန- ယစ္မူး ေမ့ေလွ်ာ့ျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာေသရည္ ေသရက္ တုိ႔ကုိေသာက္ စားျခင္း၊ မူးယစ္ေဆးမ်ား သုံးစြဲျခင္း။
“ေသနွင့္အရက္ စီးပြါးပ်က္ကုိ တစ္စက္ကမွ မေသာက္ၾကနွင့္ ေရွာင္ၾကပါေလ ရွင္ေတာ္ေဟာ သည့္ အဆိပ္ေရ ” ယင္းအရည္ကုိ ေသရည္ဟုလည္းေကာင္း အဆိပ္ဟုလည္းေကာင္း ဥပ မာျပဳ၍ ေရွာင္ၾကဥ္ ရန္( ျမတ္ဗုဒၶေဒသနာမီွး၍ ေရွးပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားက )ဆုံးမ သတိေပးေတာ္မူခဲ့ၾကပါ၏။ယင္း ေသရည္သည္ စီးပြါးပ်က္ရုံသာမက ကုိယ္က်င့္သီလပါ ပ်က္စီးေသာတရားျဖစ္ပါ၏။ ယင္းေသရည္ကို မေကာင္းမႈမ်ား၏ ေရေသာက္ျမစ္ဟုပင္ တင္စား ေျပာဆုိၾကပါ၏။
မိမိကုိယ္ကုိ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ အျဖစ္ခံယူထားပါလွ်က္ “ ေပ်ာ္၍ ေသာက္ျခင္း ၊ စိတ္ညစ္၍ ေသာက္ျခင္း၊က်န္းမာေရးအရ ေဆးျဖစ္၀ါးျဖစ္ေသာက္ျခင္း ”ဟုယင္းအရည္ကုိအေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးျပကာ ျမိန္ျမိန္ယွက္ယွက္ ေသာက္သုံးေနၾကပါ၏၊ ယင္းအရည္ကုိ အလြန္အကြ်န္ ေသာက္မိေသာအခါ “ လုပ္သင့္ သည္ကုိမလုပ္ျခင္းနွင့္ မလုပ္သင့္သည္ကုိ လုပ္ျခင္းမ်ား ” ျဖစ္ ေပၚလာတတ္၏။ ယင္းအရည္ ၀င္လာေသာ အခါအရွက္လည္းမရွိ၊ အေၾကာက္အလန္႔ တရား လည္းမရွိေတာ့၊ ထုိ႔ေၾကာင့္အကုသိုလ္ျပဳရာ၌ “ရဲေဆးအျဖစ္” ပင္အသုံးျပဳေနၾက၏။အမူးသမား မ်ားသည္ ရမ္းခ်င္တုိင္းရမ္း၍ ၾကမ္းခ်င္တုိင္းလည္း ၾကမ္းတတ္ ၾက၏ ၊ျငင္းခုံျခင္း ၾကမ္းတမ္းစြာ ဆဲဆုိျခင္း ခုိက္ရန္ျဖစ္ခ်င္းမ်ားကိုလည္း ေတြ႔ျမင္ ေနရပါ၏။ ေသရည္ေသာက္ ျခင္း၏ အေပါ့ဆုံးအျပစ္သည္႐ူးသြပ္ျခင္းဆုိးက်ိဳးကို ရရွိနုိင္ပါ၏။ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိနွင့္ပါတ္၀န္းက်င္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို အလုိရွိသူတုိင္းသည္ “ယစ္မူးေမ့ေလ်ာ့ျခင္း၏ အေၾကာင္း ျဖစ္ေသာ ေသရည္ ေသရက္ မူးယစ္ ေဆး၀ါးတို႔ကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ” ဤသိကၡာပုဒ္ အက်င့္ ျမတ္ ကိုလည္း လုံျခဳံေအာင္ ေဆာက္တည္ေစာင့္ထိမ္း အပ္ပါ၏။
ျငိမ္းခ်မ္းေရး၏ အေျခခံအုတ္ျမစ္ျဖစ္ေသာငါးပါးသီလကိုသာလူသားတုိင္း လုိက္နာ က်င္သုံးၾက မည္ ဆုိလွ်င္ ကမ ၻာေလာကႀကီး၌ စစ္မက္ျဖစ္ပြါးျခင္းလည္း မရွိနုိင္ေတာ့။ နယ္ခ်ဲ႕ျခင္း နယ္ေျမ လုျခင္းလည္းမရွိနုိင္ေတာ့၊လူသားမ်ိဳးႏြယ္ကုိအညႊန္႔တုံးေစေသာမူးယစ္ဂုိဏ္းမ်ားလည္းမရွိနုိင္ေတာ့၊
ကာေမသုလြန္ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာေၾကာက္မက္ဖြယ္ေရာဂါဆုိးမ်ားလည္းမရွိနုိင္ေတာ့၊ဂတိမတည္ျခင္း သစၥာမရွိျခင္းမ်ားမရွိေတာ့၍အခ်င္းခ်င္းမယံုုၾကည္မႈလည္းမရွိနုိင္ေတာ့ေပ။ထုိသို႔ဆုိလွ်င္ထုိနယ္ေျမ ထုိေဒသသည္လူသားတုိင္းေမွ်ာ္မွန္းေန ေသာျငိမ္း ခ်မ္းေရးကုိ မလြဲမေသြ ရရွိနုိင္မည္ ျဖစ္ပါ၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ငါးပါးသီလ ကိုယ္စီလုံေအာင္ ထိမ္းၾက ေသာအားျဖင့္ “ျငိမ္းခ်မ္း ေရး ပန္းတုိင္သို႔ ” လက္တြဲကာ အတူတကြ ခ်ီတက္ၾကပါစုိ႔။
ကာေမသုလြန္ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာေၾကာက္မက္ဖြယ္ေရာဂါဆုိးမ်ားလည္းမရွိနုိင္ေတာ့၊ဂတိမတည္ျခင္း သစၥာမရွိျခင္းမ်ားမရွိေတာ့၍အခ်င္းခ်င္းမယံုုၾကည္မႈလည္းမရွိနုိင္ေတာ့ေပ။ထုိသို႔ဆုိလွ်င္ထုိနယ္ေျမ ထုိေဒသသည္လူသားတုိင္းေမွ်ာ္မွန္းေန ေသာျငိမ္း ခ်မ္းေရးကုိ မလြဲမေသြ ရရွိနုိင္မည္ ျဖစ္ပါ၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ငါးပါးသီလ ကိုယ္စီလုံေအာင္ ထိမ္းၾက ေသာအားျဖင့္ “ျငိမ္းခ်မ္း ေရး ပန္းတုိင္သို႔ ” လက္တြဲကာ အတူတကြ ခ်ီတက္ၾကပါစုိ႔။
ေလာက၌ သူ႔အသက္ကုိ မသတ္သူ၊ မဟုတ္မမွန္ မေျပာသူ၊ မေပးသည္ကုိ မယူသူ၊ သူတစ္ပါး မယားကုိမလြန္က်ဴး မသြားလာသူ၊ ေသရည္အရက္ ေသာက္ျခင္းကိုလည္း အဖန္တလဲလဲ အားမထုတ္သူကုိ ရန္ငါးမ်ိဳးတုိ႔ကုိ ပယ္ျခင္းေၾကာင့္ “ သီလရွိသူ - ကုိယ္က်င့္ျဖဴစင္သူ ” ဟူ၍ဆုိအပ္၏၊ ပညာရွိေသာ ထုိသူသည္ခႏၶာကုိယ္ပ်က္စီးသည္ရွိေသာ္ ေကာင္းေသာလားရာ သုဂတိဘ၀၌ ျဖစ္ရ၏။(အဂၤုတၱရ)။
သီလရတနာျမတ္တန္းဆာကားသတၱ၀ါခပင္းမင္းဆင္းရဲသားမပုိင္းျခားဘူး၊ ေလးပါးမ်ိဳးႏြယ္၊ႀကီးငယ္္မဆုိ ရြယ္ပ်ဳိရြႊယ္ရင့္ ဆင္တုိင္းတင့္၏၊ (မဃေဒ၀)။
ေကာင္းသစ္
No comments:
Post a Comment