.. နေမာ ဘဂ၀ေတာ ၊ နေမာ အရဟေတာ၊ နေမာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ..

Friday, January 7, 2011

အကာကုိ အႏွစ္ထင္သူမ်ား

အနွစ္မရွိေသာတရား၌ အနွစ္ရွိ၏ဟု အယူရွိၾကကုန္၏၊ အႏွစ္ရွိေသာ တရား၌မူကား
အနွစ္မရွိဟု အယူရွိၾကကုန္၏၊ ထုိသူတုိ႔သည္ မွားေသာ ၾကံစည္မႈလွ်င္ (က်က္စားရာ )
အာရုံရွိၾကကုန္ရကား အနွစ္ရွိေသာတရားကုိ မရနုိင္ၾကကုန္။( ဓမၼပဒ )


ဘ၀ကုိ  ခႏၶာတုိ႔ျဖင့္ တည္ေဆာင္ထား၏၊ ခႏၶာတုိ႔တြင္ စိတ္က ဦးေဆာင္သူ ျဖစ္၏ ၊စိတ္ရွိသူတုိင္း အေတြး ရွိ၏၊ ယင္းအေတြး (အၾကံ)သည္ မွန္ကနု္ဖုိ႔ အထူးအေရးႀကီး၏၊မွန္ကန္ေသာ အေတြးကုိ သမၼာသကၤပၸဟု ေခၚရ၏၊ မွားယြင္းေသာ အေတြးကုိေတာ့ မိစ ၦာသကၤပၸဟု ေခၚဆုိ၏၊
သမၼာသကၤပၸသည္ ေကာင္းမႈ၏ ေရွ႕ေဆာင္ျဖစ္၍ မိစ ၦာသကၤပၸသည္ကား မေကာင္းမႈ၏ေရွ႕ေဆာင္ျဖစ္၏၊  ထုိ႔ေၾကာင့္ သူတုိ႔နွစ္ခုသည္ “ အေရွ႕နွင့္အေနာက္  အျဖဴႏွင့္အမဲပမာ ” လုံး၀ဆန္႔က်င္သည့္ တရား မ်ားျဖစ္ၾက၏


ကာမ၀ိတက္ ( နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း မဟုတ္၊ ကုသုိလ္ရေၾကာင္းလည္း မဟုတ္၍)မွားယြင္းေသာ အေတြး အၾကံျဖစ္၏၊ သူသည္ ( အဆင္းလွ အသံေကာင္း အနံ႕ေမႊး အရသာရွိ အေတြ႔အထိ ေကာင္းမြန္ျခင္း ဟူေသာ)အာရုံငါးပါး ကာမဂုဏ္တရား ျပည့္စုံေရး - ေပ်ာ္ပါးေရးကုိသာ အေလးထား၏၊ သူသည္ ေလာဘႏွင့္ ေနသူျဖစ္၏၊ ေလာဘကုိ မထိမ္းခ်ဳပ္ပဲ လႊတ္ထားသူ ျဖစ္၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူ႔ဘ၀သည္ အာရုံ ငါးပါး ကာမဂုဏ္တရားနွင့္ပါတ္သက္၍ျပည့္စုံသည္မရွိ၊ အျမဲတန္း ဆာေလာင္ေနသူ ျဖစ္၏ ၊ ဆားငန္ေရ ေသာက္သူပမာ ေသာက္ေလ ေသာက္ေလ ငတ္မေျပသူ ျဖစ္ေန၏။ သုိ႔ေသာ္ သူသည္ ေလာဘျဖင့္ ေပ်ာ္ေနျခင္းကိုပင္ ဘ၀၏အႏွစ္သာရဟု ျမင္ေန၏ ထင္ေန၏၊ယင္းသည္ပင္ သူ႔အတြက္ အေတြးမွား အၾကံမွားျခင္းျဖစ္၏၊ အမွန္အားျဖင့္ မီးပူသုို႔ တုိးေနေသာ ပိုးဖလံပမာ ေလာဘ ကိေလသာ အပူေတာ တုိးေနသည္ကုိ သူ မသိျခင္းျဖစ္၏၊မသိေအာင္ အ၀ိဇၨာက ဖုံးအုပ္ထား၏။အ၀ိဇၨာဖုံးလႊမ္းထားေသာ ေၾကာင့္ လည္း မိမိေပ်ာ္ရႊင္ဖုိ႔အတြက္ဆုိလွ်င္ ဘာပဲေျပာရေျပာရ ဘာပဲလုပ္လုပ္ရ လက္မရြန္႔ ေနာက္မတြန္႔႔ပဲ ေျပာဆုိျပဳလုပ္မည့္သူ ျဖစ္၏၊ သူ၏ အျမင္ သူ၏အယူအဆမွာ ပစၥဳပၸန္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈသည္ ဘ၀၏အႏွစ္သာရ ျဖစ္၏ဟု စြဲျမဲစြာ ဆုပ္ကိုင္ထားသူျဖစ္၏

ဗ်ာပါဒ၀ိတက္ (ကုိယ္တုိင္လည္း ပ်က္စီး၍ သူတပါးကိုလည္း ဖ်က္ဆီးတတ္သည့္အတြက္ ) မွားယြင္း ေသာ အၾကံအစည္ျဖစ္၏၊သူသည္ သူတစ္ပါး ပ်က္စီးရာပ်က္စီးေၾကာင္း ေတြး၏ၾကံ၏ ေျပာသည္ ျပဳသည္ အထိ ျမွင့္တင္ေပးသည့္ တရားဆုိးျဖစ္၏၊သူသည္ အဖ်က္တရားသက္သက္ျဖစ္၏၊ ဘယ္သူ႔ကုိ ဘယ္နည္း ႏွင့္ အနုိင္ယူရမည္ အလဲထုိးရမည္ ေခ်ာက္ခ်ရမည္ဟု ဟာကြက္ ေပ်ာ့ကြက္ လစ္ကြက္ကုိ ရွာေဖြေနသူ ျဖစ္၏။  သူရွိေသာ ေနရာတုိင္းသည္မျငိမ္းခ်မ္းေသာ နယ္ေျမျဖစ္၏။

၀ိဟိ ံသ ၀ိတက္ ( မေက်နပ္မႈ တစ္ခုခုကို အေျခခံ၍ တက္ဖက္သား ကိုယ္ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲျဖစ္ေအာင္ ၾကံစည္မႈ ျဖစ္သည့္အတြက္)မွားယြင္းေသာ အၾကံအစည္ျဖစ္၏သူသည္ တစ္ဖက္သား စိတ္ကသိ က ေအာက္  ျဖစ္သည္ကို သေဘာၾက၏၊ စီးပြါးေရး အဆင္မေျပေအာင္ ခြင္ပ်က္ေအာင္ လုိက္ဖန္ တတ္၏။ သူသည္လည္း ပူေလာင္မႈျဖင့္ ဘ၀ကုိ ေပးဆပ္ေနရသူျဖစ္၏ယင္းသုိ႔ ေနရသည္ကုိပင္ သူ႔ကုိသူ ေက်နပ္ ေနသူျဖစ္၏၊

လာဘ . စား၀တ္ေနေရး က်န္းမာေရးအတြက္ ထုိက္သင့္သေလာက္ ရရွိေနျခင္းျဖစ္၏။
သကၠာရ - အထူးတလည္ ပူေဇာ္သကၠာရျပဳျခင္း ျမတ္နုိးေကာ္ေရာ္ျပဳျခင္း ျဖစ္၏
သိေလာက - ေက်ာ္ေစာမႈ ဂုဏ္သတင္း ပ်ံ႕ျခင္း ပ်ံ႕ေအာင္ၾကိဳးစားျဖန္႔ျခင္း ျဖစ္၏
ယင္းတရားတုိ႔၌ သိဥၥည္းဆရာႀကီးသည္ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနသူျဖစ္၏ ( သာဓကအျဖစ္ ျပျခင္းသာျဖစ္၏၊ အမွန္ အားျဖင့္ ယင္းဆရာႀကီးကဲ့သုိ႔ လာဘ သကၠာရ သိေလာက၌ နစ္ေျမာေနသူမ်ားမ်ားျပားလွပါ၏၊ )

ထုိ႔ေၾကာင့္ ( အရွင္အႆဇိအရွင္ျမတ္ထံမွ တဆင့္ အျမိဳက္တရား အႏွစ္သာရတရားကုိ ) ကိုယ္တုိင္ သိျမင္၍အရွင္သာရိပုတၱရာႏွင့္အရွင္ေမာဂၢလာန္တုိ႔သည္သူ႔ဆရာႀကီးကုိလည္းသိေစလိုေသာ ေစတနာျဖင့္ “ သမၼာသမၺဳဒၶ ” ဘုရားရွင္ထံ အတူ သြားဖုိ႔ရန္ ေခၚေသာအခါ  သူတုိ႔ကုိပင္ မသြားရန္ ဤမွာပဲ အျခံ အရံႏွင့္ကုိယ္ပုိင္ပရိတ္သတ္ႏွင့္ေနုဖို႔ရန္  တားေသး၏၊ တားမရေသာအခါ အသင္တုိ႔ သြားခ်င္သြား၊ သူက ေတာ့ ေရျဖည့္ခံ အုိးၾကီး ( ကုိးကြယ္ခံ ဆရာႀကီး ) အျဖစ္မွ ေရျဖည့္ အုိးငယ္ ( ငယ္သား တပည့္ လက္သား ) အျဖစ္ အေရာက္မခံ နုိင္ဟု လာဘ သကၠာရ သိေလာကကုိအႏွစ္ပမာ ဖက္တြယ္ ထား၏၊္ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူ႔ဘ၀သည္ အကာေတာမွာပဲ ဘ၀နိဂုံးခ်ဳပ္သြားရျခင္းျဖစ္၏၊ သာသနာႏွင့္ၾကံဳေတြ႔လွ်က္ “အနွစ္ ”မရလုိက္သူ ျဖစ္သြား၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယခု သာသနာတြင္း လူျဖစ္သူမ်ားသည္လည္းအကာျဖစ္ ေသာ  “ ရာထူးဂုဏ္သိရ္ စည္းစိမ္ ေက်ာ္ေစာမႈ ” ေလာက္ကိုသာ အေရးေပး အေလးထား ရွာေဖြရင္း ဘ၀ေန၀င္သြားၾကသူမ်ား အမ်ားအျပား ျမင္ေတြ႔ေနရေပ၏
သူတုိ႔ေနာက္သုိ႔ အားကိုးေလာက္ေသာ “ ဒါန သီလ သမာဓိ ပညာ ” အႏွစ္မ်ား (ပါသင့္လွ်က္) ပါ မသြားရွာၾကေပ၊သာသနာႏွင့္ၾကဳံလွ်က္ သာသနာနွင့္လြဲသူမ်ား  ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္သြားၾက၏၊
(ဘ၀ ေနမ၀င္ခင္  “ သတိယွဥ္ - အသိ၀င္ ” ၾကသူမ်ား ျဖစ္နုိင္ၾက၍ သာသနာၾကံဳခုိက္ လူ႔အျဖစ္ရခုိက္ 
“ သဒၶါ့ - ပညာ ”  ဦးစီးကာျဖင့္ အနွစ္သာရမ်ားကို အရယူနုိင္ၾကပါေစ.. )

“ ရတနာ ေတာ ”  က်င္လည္က်က္စားေသာ သားသမင္သည္ ရတနာတန္ဖုိးကုိ မသိသည္ျဖစ္၍ ရတနာ မ်ားကို ျမင္ရေသာ္လည္း ေရွာင္လြဲကာ “ မပ်ဳိးမစုိက္ ဖုိးမထုိက္သည့္ ”ျမက္အစာကုိသာ ခံုခုံမင္မင္ ရွာေဖြ စားေသာက္ရင္း အခ်ိန္ကုန္ကာ ဘ၀ဆုံးသြားရ၏ ထုိ႔အတူပင္  ရတနာေတာနွင့္တူေသာ “ သာသနာ တြင္း၀ယ္ ” လူ႔အျဖစ္ရရွိၾကပါလွ်က္သာသနာတြင္း ရႏိုင္သည့္ “ အက်ဳိးႀကီးဒါန သီလ သမာဓိ ပညာ ” စသည့္ အႏွစ္သာရတုိ႔ကို မသိနားမလယ္ၾကသည္ျဖစ္၍  မျပဳၾကပဲ ေရွာင္လႊဲကာ  “ သဒၶါ ပညာ ” နွစ္ျဖာနည္းပါးေသာ    “ လူမုိက္ ” မ်ားသည္ ဘ၀တုိင္းဆုံ လူတိုင္းၾကဳံသည့္ “ အာရုံးငါးပါး ကာမဂုဏ္ ” တရားကုိသာ  မက္မက္ ေမာေမာ အေလးထား ရွာေဖြ ေပ်ာ္ပါးၾကရင္း  ဘ၀နိဂုံး ခ်ဳပ္သြားၾကရ၏၊


ရတနာေပါၾကြယ္ ေတာေတာင္လယ္၌
လွည့္လယ္ေပ်ာ္ရႊင္ သားသမင္သည္
ဖုိးအင္ထုိက္စြာ ရတနာကုိ
ေရွ႕မွာပက္ပင္း ေတြ႔ၾကဳံလွ်င္းလည္း
ေရွာင္းကြင္းပယ္ခြါ ျမက္ကုိသာလွ်င္
အာသာမက္မက္ ရွာေဖြလွ်က္ျဖင့္
ေန႔ရက္ကုန္ဆုံး ဘ၀တုံး၏
သဒၶါပညာ ကင္းလြတ္ကြာ၍
အကာအနွစ္ အစစ္အတု
မရႈတတ္သူ လူမုိက္မူလည္း
သုံးလူထြဋ္ထား ျမတ္ဘုရား၏
တည္ထားသာသနာၾကဳံေတြ႔ပါလွ်က္
ဆယ္ျဖာပုည ကုသလကို
ေ၀းကေရွာင္ခြါ . ငါးကာမာကုိ
အာသာမက္မက္ ရွာေဖြလွ်က္ျဖင့္
ေန႔ရက္ကုန္ဆုံး ဘ၀ရႈံး၏။

ေကာင္းသစ္

No comments:

Post a Comment