.. နေမာ ဘဂ၀ေတာ ၊ နေမာ အရဟေတာ၊ နေမာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ..

Saturday, January 14, 2012

ကံကုိ ဖြင့္ေသာ ေသာ့


သူေဌးျဖစ္္ေသာ သူေတာင္းစား ဇနီးေမာင္ႏွွံတုိ႔သည္ ေနစရာအျဖစ္ သူတစ္ပါး၏ အိမ္နံရံကုိ  မွီခုိ၍ စားစရာ အျဖစ္ သူတစ္ပါး၏ ေပးကမ္းစာ အက်န္အၾကြင္းကုိစား၍ အသက္ရွင္ေနရ၏၊
ေန႔ေပါင္းမ်ားစြာထဲမွ ထုိ႔တစ္ေန႔၀ယ္ ေက်ာင္းေတာ္ တံခါးေပါက္နားလာ၍ သံဃာေတာ္မ်ား၏ စားၾကြင္း စားက်န္ကုိ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေန၏၊ ကုိရင္မ်ားသည္ သံဃာေတာ္မ်ားက်န္ေသာ ဆြမ္္းက်န္ဟင္းက်န္မ်ားကုိ စုယူ၍ ထုိသူေတာင္းစား ဇနီးေမာင္နွံတုိ႔ကုိလည္း ေ၀ငွ၍ေပးေန၏၊ ယင္းအျဖစ္ကုိ ျမင္ေတာ္မူရ၍  ရွင္ေတာ္ျမတ္ ဘုရားက စဥ္းငယ္မွ် သြားေပၚရုံ ျပဳံးေတာ္မူ၏ ၊
(ကရုဏာကုိ အရင္းတည္ေသာ သံေ၀ဂျပံဳး ျဖစ္ေတာ္မူရာပါ၏ )။ ဘုရားရွင္၏ ျပဳံးေတာ္ မူျခင္းကုိ အလုပ္ အေကြ်းျဖစ္ေသာအရွင္အာနႏၵာက ေတြ႔ျမင္လုိက္ေသာေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ အား ျပံဳးေတာ္မူျခင္း၏ အေၾကာင္း ရင္းကုိ ေမးေလွ်ာက္ေသာအခါ  ဤသုိ႔ မိန္႔ၾကား ေတာ္ မူခဲ့ပါ၏

အာနႏၵာ . . .
    ဤသူေတာင္းစား ဇနီးေမာင္နွံတုိ႔သည္ တစ္ခ်ိန္က ဗာရာဏသီျပည္၌ ကုေဋေပါင္း တစ္ရာ့ေျခာက္ဆယ္ ( အမ်ိဳးသားဘက္မွ ကုေဋရွယ္ဆယ္၊ ဇနီးသည္ဘက္မွ ကုေဋရွယ္ဆယ္ )ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာေသာ သူေဌးၾကီး မ်ားျဖစ္ခဲ့ၾက၏၊ သုိ႔ေသာ္ ပညာမတတ္ေသာ ဇနီးေနာင္နံတုိ႔သည္ အေပါင္းမွား၍ အေပ်ာ္အပါးဘက္၌သာ စိတ္ညြတ္ကာ မိမိတုိ႔ပုိင္ဆုိင္ေသာ စည္းစိမ္ဥစၥာတုိ႔ကုိ သုံးျဖဳန္းျခင္းျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ခဲ့ၾက၏။ သူတုိ႔၏အသိုင္း အ၀ုိင္းမ်ားသည္မူးယစ္သမားမ်ားနွင့္ေပ်ာ္ေတာ္ဆက္ကေခ်သည္မ်ားသာ ျဖစ္ၾက၏၊
           ေပးနုိင္ကမ္းနုိင္ ေခြ်နုိင္တုန္းအခ်ိန္၌ အားလုံးက သူတုိ႔ဇနီးေမာင္ႏွံကုိ ရံ၍ေနၾက၏၊ ပစၥည္းမ်ားကုန္
ခမ္း၍ မေခြ်နုိင္ေသာအခ်ိန္၌ အားလုံးက စြန္႔ခြါ၍သြားၾက၏၊မည္သူမွ် မရံၾကေတာ့ေခ်။ ( အေျခြ အရံဟူ သည္ ေျခြတုန္း၌သာ ရံရုိးဓမၼတာျဖစ္သည္ကုိ သတိမူသင့္ပါ၏)။ယခုေတာ့ ေနစရာ မရွိ၊ စားစရာ မရွိ  ၊ မီွခုိစရာ မရွိ၊ အားကုိးစရာ မရွိ။ ခြန္းအားနွင့္အလုပ္လုပ္ရန္ အားအင္လည္း မရွိေတာ့၊ ငါးမရွိေသာ ေရအုိင္၌ အေတာင္က်ိဳး၍ မပ်ံသန္းနုိင္ေသာ ၾကိဳးၾကာအုိၾကီးမ်ားကဲ့ မိႈင္ေတြ၍သာ ေနရေတာ့၏။

အကယ္၍သာ ဤသူေဌးသားသည္ ပထမအရြယ္ နုနယ္စဥ္က ပစၥည္းမ်ားကုိ အရင္းတည္၍ ၾကိဳးၾကိဳးစား စားနွင့္ စီးပြါးေရးလုပ္ငန္း လုပ္ကုိင္ခဲ့ပါမူ ဗာရာဏသီျပည္၀ယ္ ပထမတန္းသူေဌး( အဂၢေသ႒ိ ) ျဖစ္နုိင္ပါ၏၊ အကယ္၍ ရဟန္းျပဳခဲ့၍ ရဟန္းတရား ၾကိဳးစားအားထုတ္ခဲ့ပါမူရဟႏၱာ ျဖစ္နုိင္ရာပါ၏၊ သူေဌးကေတာ္သည္ အနာဂါမ္ျဖစ္နုိင္ရာပါ၏

အကယ္၍ ဒုတိယအရြယ္မွာ ( အသိတရား ၀င္၍ ) ပစၥည္းဥစၥာတုိ႔ကုိ အက်ိဳးမဲ့မျဖဳန္းတီးပဲစီးပြါးေရးလုပ္ငန္း တက္တက္ၾကြၾကြ လုပ္ကုိင္ခဲ့ပါမူ ဤဗာရာဏသီျပည္၀ယ္ ဒုတိယတန္းစားသူေဌးျဖစ္နုိင္ပါ၏ ရဟန္းျပဳ၍ ၾကိဳးၾကိဳးစားစားႏွင့္ တရားအားထုတ္ျဖစ္ခဲ့ပါမူ အနာဂါမ္ျဖစ္နုိင္ပါ၏၊ သူေဌးကေတာ္ၾကီးသည္မူ သကဒါဂါမ္ -
ျဖစ္နုိင္ပါ၏။

အကယ္၍ တတိယအရြယ္မွာ ( ေနာင္တ တရားရ၍ ) က်န္ရွိေနေသးေသာ ပစၥည္းဥစၥာတုိ႔ကုိ အခ်ည္းႏွီး အက်ိဳးမဲ့ မကုန္ခမ္းေစပဲ စီးပြါးေရးလုပ္ကုိင္ခဲ့ပါမူ တတိယတန္းသူေဌးေတာ့ ျဖစ္နုိင္ပါေသး၏၊ ရဟန္းျပဳ၍ ၾကိဳးၾကိဳးစားစားႏွင့္ တရားဘာ၀နာအလုပ္ အားထုတ္ျဖစ္ခဲ့ပါမူ သကဒါဂါမ္အဆင့္ေတာ့ ျဖစ္နုိင္ပါေသး၏။ သူေဌးကေတာ္ၾကီးသည္လည္း ေသာတာပန္ အဆင့္ေလာက္ေတာ့ ျဖစ္နုိင္ပါေသး၏။

သုိ႔ေသာ္ ယခုေသာ္ကား ေလာကီအလုပ္ ( စီးပြါးေရး ) ေလာကုတၱရာအလုပ္ ( တရားဘာ၀နာ ရႈမွတ္ ပြါး မ်ားျခင္း)ဘာတစ္ခုမွ်၀ီရိယစုိက္၍မလုပ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေလာကဘက္မွေရာ ဓမၼဘက္ကပါ ဆုတ္ယုတ္ ကာ  ေလာကသုခ ဓမၼသုခ နွစ္ဘက္လုံးမွ ဆုံးရႈံးနစ္နာရေတာ့၏။

     ယခုေသာ္ကား  ငါးမရွိေတာ့ေသာ ရႊံႏြံအုိင္၀ယ္ အေတာင္ၾကိဳးေသာ ၾကိဳးၾကာအုိကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေျခေတာ့၏၊ အတိတ္က ( ျပန္လည္သုံးစြဲ၍ မရေသာ ) အရိပ္မ်ားကုိသာ ေတြးရင္းေတြးရင္း စားၿမံဳျပန္ကာ ပူေဆြး မႈေသာ က မ်ားျဖင့္သာ ဘ၀ေန၀င္ခ်ိန္ကုိ ဆင္းရဲစြာျဖင့္ ေစာင့္စားေနရရွာေတာ့၏။


      ယင္း၀တၳဳကုိ ေထာက္ဆ၍ ကံရွိေသာ္လည္း ၀ီရိယကူမွ ခ်မ္းသာသုခ အက်ိဳးေပးခြင့္ရမည္၊ ပါရမီ ရွိေသာ္လည္း ၀ီရိယကူမွ မဂ္ဖုိလ္ရမည္ဟူေသာ အသိကို အထူးသတိျပဳရာပါ၏။ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိ၏အတိတ္က ဆည္းပူးခဲ့ေသာ “ ပါရမီ - ကံ ” ကုိ  ခ်မ္းသာသုခ အက်ိဳးေပးခြင့္ရေအာင္ ကိုယ္စီကုုိယ္စီ “ ၀ီရိယ ” ေသာ့ျဖင့္ ဖြင့္နုိင္ၾကပါေစဟု .. .. .. ။
                              ( အက်ယ္ကုိ ရႈလုိမူ ဓမၼပဒ မဟာဓနေသ႒ိပုတၱ၀တၳဳကုိ ေလ့လာဖတ္ရႈနုိင္ပါ၏ )။
                                                              
                                                              ျပီးပါျပီး     ေကာင္းသစ္


No comments:

Post a Comment