.. နေမာ ဘဂ၀ေတာ ၊ နေမာ အရဟေတာ၊ နေမာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ..

Friday, January 20, 2012

ႏြားေပ်ာက္ရွာပုံေတာ္.၁

. . . ရွာတာက ႏြား၊ ေတြ႔တာက ဘုရား၊ ေလွ်ာက္ထားတာက ေသာကစကား၊ နာရတာက ၀ိမုတိၱတရား၊
( သူ႔အတြက္ ) ပြင့္သြားတာက နိဗၺာန္တံခါး ။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ေကာသလတုိင္း ညိဳ့ညိဳ့မႈိင္းသည့္ ေတာအုပ္တစ္ခု၌ သီးတင္းသုံး ေနေတာ္မူစဥ္ အခ်ိန္က ျဖစ္၏။ဘာရဒြါဇ အနြယ္ျဖစ္ေသာ ပုဏၰားတစ္ေယာက္သည္ ႏြားေပ်ာက္ရွာရွင္း ရွာရင္း သစ္ပင္ ရင္း၀ယ္ ထက္၀ယ္ဖြဲ႔ေခြ အမွတ္သတိျဖင့္ ထုိင္ေနေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္အား ေတြ႔ျမင္ရ၍ သူ၏ ၾကံဳေတြ႔ ခံစားေန ရေသာ လူမႈ ဒုကၡမ်ားကုိ ျငီးတြားရင္း ဖြင့္ဟေလွ်ာက္ထား ေလ၏။

ျငီးတြားရြတ္ဆုိ ရင္ဖြင့္ေလွ်ာက္ထားေသာ စကားမ်ားမွာ….

        ကြ်ႏု္ပ္သည္ ေတာင္သူလယ္သမားျဖစ္၏၊ ေတာင္ယာလုပ္ငန္း က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လုပ္ကုိင္ရာ၌ လြန္စြာ အသုံး၀င္ေသာ ခုိင္းႏြား တဆယ့္ေလးေကာင္ရွိပါ၏၊ ယခု ႏြားမ်ားေပ်ာက္သြား၍ လုိက္ရွာသည္ မွာ ေျခာက္ ရက္ေျမာက္ပင္ရွိေခ်ျပီ။ ႏြားရွိျခင္းေၾကာင့္ သုချဖစ္ခဲ့သလို ယခုေတာ့ ႏြားရွာမေတြ႔ျခင္းေၾကာင့္   ႏြားေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ေသာကကုိလည္း ခံစား ေနရပါ၏။
                  ဤရဟန္းမွာေတာ့ ငါကဲ့သုိ႔ ႏြားမရွိ ႏြားေပ်ာက္မရွိ၍ ေသာကကင္းကြာ ခ်မ္းသာစြာ ေနရေလ
ေယာင္တကား။

ကြ်ႏု္ပ္သည္ ေတာင္သူလယ္သမားျဖစ္၍ လယ္၌စပါး ယာ၌ ႏွမ္းမ်ား စုိက္ပ်ိဳးထားပါ၏။ စိမ္းစုိေသာ ႏွမ္းမ်ား ကုိ ၾကည့္ရင္း ( ႏွမ္းထြက္ကုိ မွန္းခ်က္ျဖင့္ စိတ္ကူးရင္း ) ရင္တြင္းပီတိျဖစ္ရပါ၏။ သုိ႔ေသာ္ ယခုေသာ္ကား -
( ပုိးမ်ားက်၍ )တစ္ရြက္ႏွစ္ရြက္သာ က်န္ေတာ့သည့္ ႏွမ္းငုတ္တုိမ်ားကုိ ျမင္ေနရ၍ ေသာက ျဖစ္ေနရပါ၏။
သစ္တစ္ပင္းရင္း၌ ေအးေဆးစြာေနေသာ ဤရဟန္းမွာေတာ့ ငါကဲ့သုိ႔ ႏွမ္းခင္း ႏွမ္းကြက္ ႏွမ္းပ်က္မရွိ၍ ခ်မ္းသာစြာ ေနရေလေယာင္တကား။

ကြ်ႏ္ုပ္မွာ ေတာင္သူျဖစ္သည့္အားေလွ်ာ္စြာ လယ္ယာမွ ရလာေသာ စပါး ေကာက္ပဲသီးႏွံမ်ား သိမ္း ထားရန္ က်ီ ( ဘ႑ာတုိက္ ) မ်ား ရွိပါ၏၊ ငွက္မွာ ဖ်က္တာက်ီး၊ ေတာမွာဖ်က္တာ ေမ်ာက္ ၊ အိမ္မွာ ဖ်က္တာ ၾကြက္ဆုိသည့္အတုိင္း က်ီထဲ၌ဆူညံစြာ ဖ်က္ဆီး ေသာင္းက်န္းေနေသာ ၾကြက္မ်ား ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာေဒါ  သႏွင့္ေသာက ႏွိပ္စက္ခံေနရ၍ စိတ္ဆင္းရဲလြန္းလွပါ၏။
                သစ္တစ္ပင္းရင္းမွာ ေအးခ်မ္းစြာေနေသာ ဤရဟန္းမွာေတာ့ ငါကဲ့သုိ႔ က်ီမရွိ၍ က်ီမွျဖစ္ေသာ
ၾကြက္ဒုကၡကင္းေ၀း၍ ေသာကင္းကြာ ခ်မ္းသာစြာ ေနရေလေယာင္တကား။

ကြ်ႏ္ုပ္မွာ ဇနီးရွိပါ၏၊ သမီးမ်ားလည္းရွိပါ၏၊ သုိ႔ေသာ္ သူတုိ႔သည္ အိမ္တြင္းသန္႔ရွင္းေရးလုပ္ရန္ ပ်င္းရိသူ မ်ား ျဖစ္ပါ၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကြ်ႏု္ပ္၏အိပ္ရာ ဖ်ာသင္ဖ်ဴးမ်ားသည္ ဥပၸါဋကပုိးတုိ႔ျဖင့္ ေသာင္းက်န္း လွ်က္ရွိ သည္ မွာ ခုနစ္လပင္ ၾကာျမင့္ခဲ့ေပျပီ၊ အိပ္ခ်င္ေသာ္လည္း ပုိးမ်ား ခဏ ခဏ ကုိက္ခဲမႈေၾကာင့္ အိပ္မရေသာ အိပ္ေရးမ၀ေသာ ညမ်ားကုိ ျဖတ္ေက်ာ္ေနရသည္မွာၾကာျမင့္ခဲ့ေလျပီ။ ( ဥပၸါဋက - အေရအသားကုိ ခြါႏႈတ္ ကုိက္ခဲတတ္ေသာပုိး၊ သမ္း ၾကမ္းပုိး စသည္ )။
         ဤရဟန္းမွာေတာ့ ယင္းကဲ့သုိ႔ ဥပၸါဋကပုိးတုိ႔ျဖင့္ ႏွိပ္စက္ခံရျခင္းမရွိ၍ ခ်မ္းသာစြာ ေနရေလေယာင္ တကား။

ကြ်ႏု္ပ္မွာ သမီးခုနစ္ေယာက္ ရွိပါ၏၊ ( ငယ္ေသာသမီး က်ီးေသာ ထီးဆုိေသာ္လည္း ကြ်ႏု္ပ္၏ သမီး မ်ားမွာ နားခုိစရာ ထီးအျဖစ္ တစ္ေယာက္မွ မပါၾက၊ ငယ္ေသာ သမီး က်ီးေသာမီး ဆုိသည့္အတုိင္း မီးကဲ့သုိ႔ ပူေလာင္မႈကုိ သယ္ေဆာင္လာသူ ေပးသူမ်ားသာျဖစ္ေနျပန္ပါ၏။ ) ယင္းသမီးခုနစ္ေယာက္လုံးသည္ သား တြဲေလာင္း သမီးတြဲေလာင္း မုဆုိးမ ဘ၀ျဖင့္ ကြ်ႏု္ပ္အိမ္သုိ႔ (မိဘရပ္ဌာန္သုိ႔သာ) ျပန္လာ ေနထုိင္ၾကပါ၏။ အဖမဲ့ေျမး လူလားမေျမာက္ေသးသည့္ေျမး ခင္ပြန္းမဲ့သမီးေလးမ်ားကုိ ၾကည့္ရင္း ၾကည့္ရင္း ရင္တြင္း မွာေသာကေတြပြါး စိတ္မခ်မ္းေျမ့မႈမ်ားစြာ ျဖစ္ေနရပါ၏။
သစ္တစ္ပင္းရင္းမွာ ေအးခ်မ္္းစြာ ထုိင္ေနေသာ ဤရဟန္းမွာေတာ့ သားသမီးတြဲ ေလာင္းႏွင့္ က်န္ရစ္ေနရွာေသာ သမီး မုဆုိးမမ်ား မရွိေသာေၾကာင့္ ေၾကာင့္ၾကမဲ့ ခ်မ္းသာစြာ ေနရေလေယာင္တကား။

      ကြ်ႏ္ုပ္၌ ( ရႈ၍မျငီး ခ်စ္၍ မ၀ထဲတြင္ မပါ၀င္ေသာ ) မ်က္စီနီေၾကာင္၍ မွဲ႔မည္းရွိေသာ ဘ၀လက္ တြဲေဖၚ ( ခင္ပြန္းအေပၚ အၾကင္နာမဲ့ေသာ ) ၾကင္ေဖၚဇနီး ရွိပါ၏။သူသည္ အိပ္ေရးမ၀ တ၀ျဖင့္ အိပ္ေနေသာ ကြ်ႏု္ပ္ကို ႏႈိးေသာအခါ ( မယဥ္ မေၾကး) ေျခေထာက္ျမင့္ ကန္ေက်ာက္၍ႏႈိးပါ၏၊
                သစ္တစ္ပင္းရင္း၌ စိတ္ေအးခ်မ္းစြာ ေနေသာ ဤရဟန္းမွာေတာ့ ငါကဲ့သုိ႔ ေျခေထာက္ျဖင့္ကန္
ေက်ာက္အႏႈိးခံရေသာ အျဖစ္ဆုိး မၾကဳံေတြ႔ရေသာေၾကာင့္ ခ်မ္းသာစြာ ေနရေလေယာင္ တကား။

      နာတာရွည္ေရာဂါစြဲကပ္သူ ေၾကြးျမီမ်ားသူမ်ားသည္ လူမေသခင္က ဘ၀ေသနသူမ်ားျဖစ္ပါ၏ ထုိထဲ တြင္ ကြ်ႏု္ပ္လည္း ေၾကြျမီးမကင္းသူ ( ေၾကြးထူသူ ) ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ေသလူျဖစ္ေနရပါ၏။နံနက္ မုိး လင္း ျပီ ဆုိလွ်င္ (စား၀တ္ေနေရး အိမ္တြင္းေရး အဆင္မေျပရသည့္အထဲ) ေၾကြးရွင္ မ်ား၏ “ ေပး ကုန္ေလာ ေပးကုန္ေလာ ” ဟူေသာ ( အမဂၤလာ ) ေၾကြးေတာင္းသံကုိ မၾကားခ်င္ေသာ္လည္း ( မိမိ က ေၾကြးယူထားသူ ေၾကြးမဆပ္နုိင္ေသးသူ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္) ၾကားေနရျပန္ပါ၏၊ နားခ်မ္းသာေသာ နံနက္ခင္းဟူ၍ မရွိေသာ ကြ်ႏု္ပ္မွာ ေသာကျဖင့္ ဘ၀ကုိ ရုံးကန္ေနရပါ၏၊
              သစ္တစ္ပင္ရင္းမွာ ေအးေဆးစြာ ထုိင္ေနေသာ ဤရဟန္းမွာေတာ့ ေၾကြးျမီေတာင္းသူ မရွိေသာ
ေၾကာင့္ ခ်မ္းသာစြာ ေနရေလေယာင္တကား။

       ဘာရဒြါဇအႏြယ္ျဖစ္ေသာ ေတာင္သူပုဏၰားၾကီးသည္ မိမိၾကံဳေတြ႔ခံစားေနရေသာ ေသာကကုိ တစ္ခုစီ တစ္ခုစီ ဆြဲဆန္႔ရင္း သစ္တစ္ပင္ရင္းမွာ ေအးခ်မ္္းစြာ သီတင္းသုံးေနေသာ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏ဘ၀ႏွင့္  မိမိဘ၀ကုိ နႈိင္းခ်ိန္ ႏႈိင္းခ်ိန္၍ ရင္ဖြင့္ေျပာၾကား ေလွ်ာက္ထားေနျခင္းျဖစ္၏။ “ ႏြား လယ္ ယာ   ေတာင္သူလုပ္ငန္း ဇနီး သမီး ေျမး ” စသည္မ်ားကုိ ဘ၀၏သုခမ်ားဟု ယခင္က ထင္မွတ္ထားခဲ့၏၊ ယခုေတာ့ သူထင္ခဲ့ေသာ သုခမ်ား သည္ ေသာကမ်ား ျဖစ္ေနသည္ကုိ ၾကံဳေတြ႔ေနရေသာ အခါ ျမိဳသိပ္ မထားႏိုင္ေတာ့ပဲ ပြင့္အန္ထြက္က်လာျခင္း ျဖစ္ပါ၏။

ေလာကီသုခမွန္သမွ်၌ သာယာဖြယ္ရွိ၏၊(အႆာဒ) ၊အျပစ္ (ေဘးထြက္ဆုိးက်ိဳး ) ရွိ၏(အာဒီန၀)၊ ထြက္ေျမာက္ေၾကာင္းနည္းလမ္းရွိ၏(နိႆရဏ)
                                                                 ဆက္ရန္ ေကာင္းသစ္..

No comments:

Post a Comment