.. နေမာ ဘဂ၀ေတာ ၊ နေမာ အရဟေတာ၊ နေမာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ..

Monday, June 20, 2011

ထိသူကုိမွ ထိျခင္း

ကံသည္ မေတြ႔ထိေသာပုဂိၢဳလ္ကုိ(ကံ၏အက်ဳိးျဖစ္ေသာ ၀ိပါက္သည္)မေတြ႔ထိ၊ထုိမွတစ္ပါး ကံသည္   ေတြ႔ထိ အပ္ေသာ ပုဂိၢဳလ္ကုိမူကား (ကံ၏ အက်ဳိးျဖစ္ေသာ ၀ိပါက္သည္) ေတြ႕ထိ၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ မျပစ္မွားထုိက္သည့္ ပုဂိၢဳလ္ မ်ဳိးကုိ ပစ္မွားမိ၍ ကံကုိတြ႔ထိသူကုိ ကံ၏အက်ိဳးျဖစ္ေသာ ၀ိပါက္သည္ ေတြ႔ထိ၏၊ (နတ္သား)။

 အၾကင္သူသည္ မျပစ္မွားထုိက္ေသာ စင္ၾကယ္၍ ကိေလသာအညစ္အေၾကးမရွိေသာ ရဟႏၱာျဖစ္ေသာ ပုဂိၢဳလ္အား  ျပစ္မွား၏၊ ေလညာသုိ႔ ပစ္လႊင့္အပ္ေသာ သိမ္ေမြ႕ေသာျမဴ မႈံသည္ ပစ္လႊင့္သူ ထံသုိ႔သာ ျပန္ -
ေရာက္သကဲ့သု႔ိ ထုိ႔အတူ ထုိသူမုိက္၏ မေကာင္းမႈအကုိသုိလ္ကံသည္ ထုိသူမုိက္သုိ႔သာ ျပန္ေရာက္၏။
( ရွင္ေတာ္ ျမတ္ဗုဒၶ - သဂါထာ၀ဂၢ သံယုတ္ )။

ကံတရားသည္ သစၥာရွိ၏၊ တရားစီရင္မႈ မွ်တ၏၊ ခြ်တ္ေခ်ာ္မႈ မရွိ၊ တိက်၏ ၊ မွန္ကန္၏၊ ျပတ္သား၏၊ ေတြ႔ထိသူကုိသာ ျပန္လည္ေတြ႔ထိ၏၊ သို႔ေသာ္ ေကာင္းမႈထိသူကုိ ေကာင္းက်ိဳးျပန္ထိ၏၊ မေကာင္းမႈ ထိသူကုိေတာ့သူ႔ သဘာ၀အရ မေကာင္းက်ိုးမ်ားက မလြဲမေသ လာေရာက္ ေတြ႔ထိမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ မေကာင္းကံကုိ -သြားထိ၍ မေကာင္းက်ိဳးမ်ား မိသြားသည့္ သာ၀တိၳျပည္သား ေကာကေခြးမုိဆုိး အေၾကာင္းကုိ တင္ျပလုိက္ပါ၏၊ အသိမွန္ အျမင္မွန္ရၾက၍ သံေ၀ဂယူႏုိင္ရန္ တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါ၏။

ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား သာ၀တိၳျပည္္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္၌ သီးတင္းသုံးေနသည္ျဖစ္၍ သာ၀တိၳျပည္သည္ သာသနာ ထြန္းကားေသာ အရပ္ေဒသျဖစ္ေနပါ၏၊သုိ႔ေသာ္ သာသနာထြန္းကားေသာ ေဒသ၌လည္း သာသ နာကြယ္ေနသူမ်ား ရွိေနတတ္ပါ၏။

သူ႔နာမည္ရင္းက ေကာက ျဖစ္ပါ၏၊သုိ႔ေသာ္ ေခြးမ်ားျခံရံလ်က္မုုဆိုးဘ၀ျဖင့္အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း ျပဳေန-
သူျဖစ္၍ အမ်ားက သူ႔ကုိ သူ႔လုပ္ရပ္နွင့္တြဲ၍ “ ေကာကေခြးမုဆုိး ” ဟုေခၚၾကပါ၏၊ တစ္ေန႔ ထုိတစ္ေန႔သည္ သူ႔အတြက္ “ မသင့္ေသာ အေတြးအျမင္ အယူအဆကုိ ” အေျခခံ၍ မလုပ္သင့္သည္ကုိ လုပ္မိေသာေၾကာင့္ ဆုိးရြားေသာ ကံၾကမၼာ၏ရုိက္ခ်က္ကုိ ခါးသည္းစြာ ခံလုိက္ရေသာ ေန႔ျဖစ္ပါ၏၊ သူ၏ စနစ္ဆုိး အျဖစ္ဆုိးသည္ ယေန႔တုိင္ေအာင္ပင္ ေျပာစမွတ္ တြင္၍ ေနပါ၏၊ “ သူမ်ား မေကာင္းၾကံ၍ ကုိယ့္ေဘးဒါဏ္ ထိျခင္း” ျဖစ္ပါ၏။

ေကာကသည္ ေခြးမ်ားျခံရလွ်က္ ေလးမွ်ားလြယ္ကာ ေတာလုိက္ (အမဲလုိက္ - သားေကာင္ရွာပုံေတာ္ခရီး ) ထြက္လာ၏၊ ေကာက.က ေတာသုိ႔အသြား အရည၀ါသီ ေတာရပ္မွီသည့္ရဟန္းေတာ္ တစ္ပါးက သာ၀တိၳသို႔ အလာ လမ္းမွာဆုံမိၾက၏၊ ထုိအခါ ေကာက.က ယေန႔ ကာဠကဏိၰ -ယုတ္မာသူကုိ ျမင္ေတြ႔ရ၏၊ငါ့အတြက္  သားေကာင္ ရေတာ့မည္မဟုတ္ဟု ေတြး ( နိမိတ္ဖတ္ ) ၍ ဆက္သြားေလ၏၊၊

အမွန္အားျဖင့္ ရဟန္းသည္ သူေတာ္စင္ျဖစ္၍ သူကသာ(သူတစ္ပါးအသက္ သတ္ျဖတ္၍ အသက္ေမြး၀မ္း   ေၾကာင္း ျပဳေနသူျဖစ္ရကား)သူယုတ္မာအစစ္ ျဖစ္ပါ၏၊သု႔ိေသာ္သူကားသူေတာ္စင္ရဟန္းကို  ျမင္ရာေတြ႔ရရာ “ သမဏာနဥၥ ဒႆနမဂၤလာ ” မတုိးနုိင္ရွာပဲ “ ကာဠကဏၰိ - ယုတ္မာသူ ” ဟူ၍ပင္ စြပ္စြဲလုိက္ ပါေသး - ၏၊အမွန္အားျဖင့္ အရည၀ါသီ ေတာမွိ ရဟန္းေတာ္သည္ ညွဥ္းဆဲျခင္း ၀ိဟႎ  သ၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ ကရုဏာတရားကို လက္ကုိင္ထားသူျဖစ္ပါ၏၊ သီလကို အသက္ထက္တမ္းဘုိးထားကာ   ေစာင့္ ထိမ္းေနသူ လည္းျဖစ္ပါ၏၊ ေလာကအေပၚ “ ျဗဟၼစုိရ္တရား ” ပြါးေနသူသာ ျဖစ္ပါ၏၊တနည္းအားျဖင့္ ကိုယ့္က်င့္ထိမ္း၍ ကိေလသာျငိမ္းေအာင္ က်င့္ေနသည့္သူေတာ္စင္ အစစ္ ျဖစ္ပါ၏၊

ယင္းကဲ့သုိ႔ေသာ သူေတာ္စဥ္ ေတာေနရဟန္းကုိပင္  သူ႔အသက္ကိုသတ္ အကုသုိလ္ အလိမ္းလိမ္းကပ္ေန သည့္ မုဆုိးက “ ကာဠကဏၰိ - ယုတ္မာသူ ” ဟူ၍ ျမင္ေနျခင္းသည္ အံ့ၾသမည္ဆုိလွ်င္ အေတာ္ပင္ အံ့ၾသ စရာ ေကာင္းလွပါ၏။

ေကာကမုဆုိးသည္ ဥပါဒါန္ေၾကာင့္ ဥပါဒ္ေရာက္သည္ဟု ဆုိရမလားမသိပါ ၊ သူထင္ျမင္ထားသည့္အတုိင္း ယေန႔ သားေကာင္တစ္ေကာင္မွ် မရခဲ့၊( သူေတာ္စင္ ရဟန္းကုိ ျမင္ေတြ႔႐၍  သားေကာင္းမရျခင္းသည္ )  တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ဟုပင္ ဆုိရမလားမသိေတာ့ပါ၊ ထုိ႔ထက္ တုိက္ဆုိင္ျခင္းက ရဟန္းေတာ္က  ဆြမ္းကိစၥျပီး ၍ ေတာေက်ာင္းသို႔အျပန္ႏွင့္ အခ်ိန္တန္၍သားေကာင္မရခဲ့ပဲ အိမ္ျပန္ခဲ့ရသည့္ ေကာကတုိ႔  လမ္းမွာတဖန္ ဒုတိယအႀကိမ္ ဆုံမိၾကျပန္ျခင္း ျဖစ္ပါ၏၊ ဤသို႔ ဆုံမိျခင္းသည္ ေကာကမုဆုိးအတြက္ “ ယမ္းပုံမီးက် ” သလို သူ႔ေဒါသ ကုိ ပုိ၍ပုိ၍တုိးပြါးေစပါ၏၊ ( ယင္းသုိ႔ တိုးပြါးျခင္းမွာ သူ၏ အေယာနိေသာ မနသိကာရ - နွလုံးသြင္း မွားေသာေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါ၏ )၊
ေကာကေခြးမုဆုိးသည္ သူေတာ္စင္ ရဟန္းေတာ္ကုိ ျမင္ရျပန္ေသာအခါ  “ ယေန႔ မနက္  ေတာလုိက္ ထြက္  ဒီကာဠကဏိၰ သူယုတ္မာကုိ ျမင္ရခ်က္ေၾကာင့္ ဆက္ရက္တစ္ေကာင္ ေၾကာင္တစ္ျမည္း ဘယ္သား ေကာင္ ကုိမွ ရွာမွီး၍ ငါမရခဲ့၊ လာခဲ့ လာခဲ့ ေနာင္တဖန္ ေတြ႕ျပန္ခဲ့လည္း ယခုကဲ့သုိ႔ သားေကာင္မရသည့္ အျဖစ္မ်ိဳး ငါ တုိးႏုိင္ေသးတယ္၊ ဒီေတာ့ ေနာက္တဖန္ ျပန္မေတြ႔ရဖုို႔အေရး ငါ ေခြးေတြနွင့္တုိက္မွ ျဖစ္ေတာ့မယ္ ” ဟု မသင့္အၾကံ မမွန္ႏွလုံး သူယုတ္မာတုိ႔ထုံးသုံးကာ သူေတာ္စင္ မေထရ္ျမတ္ကုိ ကုိက္ရန္ သူ႔ေခြးမ်ားကုိ    -“ ရႈးတုိက္၍ ” ညာသံ ေပးေလေတာ့၏၊

ေသြးဆာေနေသာ ေခြးမ်ားသည္ သခင့္အလုိက် ဣေျႏၵရွင္ ရဟန္းကုိပင္ အလြတ္မေပး ေျပး၍ေျပး၍ လုိက္  ေလေတာ့၏၊ ( ဤသည္မွ သခင္အေပါင္းမွား၍ ျဖစ္ပါ၏၊ ဓမၼပဒ ေဃာသက၀တၳဳပါ ေခြးသည္ကား သခင္ အေပါင္းမွန္၍ ပေစၥကဗုဒၶါအရွင္ျမတ္ကုိ အႏၱရာယ္ကင္းေအာင္ေဟာင္၍ ေဟာင္၍ ေစာင့္ေရွာက္၏ ) ယခု  ေသာ္ကား ေဟာင္၍ ေဟာင္၍ ကုိက္သတ္ရန္ အျမန္ဆုံးေသာ ႏႈံးထားျဖင့္ ေျပးသြား၍ ရဟန္းေတာ္ ကုိလုိက္ေလေတာ့၏၊

ရဟန္းေတာ္သည္ တ၀ုတ္၀ုတ္အသံေပး၍ သူ႔ဆီ ေျပးလာေသာ ေခြးမ်ားကုိ ျမင္ေသာအခါ  “ ဒကာေတာ္  ဤသို႔ျပဳျခင္းသည္မသင့္ေတာ္ပါ၊ ေခြးမ်ားကုိတား ငါအားရန္မျပဳ ခ်မ္းသာစြာ သြားခြင့္ျပဳပါ ” ဟု ေခြးပုိင္ ရွင္  ေကာကကို လွမ္း၍ ေတာင္းပန္စကားဆုိပါေသး၏၊သုိ႔ေသာ္ ေကာကသည္ နားမ၀င္ ၊ ရဟန္း၏ စကား ကုိ ေနာက္ထပ္မၾကားခ်င္ေတာ့၊ထုိ႔ထက္ေျပာရလွ်င္ ေနာက္တဖန္မျမင္လုိေတာ့၊ထုိ႔ေၾကာင့္ ေကာကမုဆိုးက “ ယေန႔မနက္ သင့္ကုိ ျမင္ေတြ႕မႈ နိမိတ္ဆုိးခ်က္ေၾကာင့္ ငါ၏၀မ္းစာ ဘာသားေကာင္ကုိ မွ်ရွာ မရခဲ့၊ ေနာက္ရက္ေနာက္တစ္လဲွ႔ ေတြ႔ျပန္ခဲ့ေသာ္လည္း ဤကဲ့သုိ႔ ( သားေကာင္မရသည့္ ) အျဖစ္ဆုိး ငါ တုိးႏုိင္ ေသးတယ္ ဒါ့ေၾကာင့္ သင့္ကုိ အသက္ရွင္ခြင့္ငါမေပး ေခြးစာပဲေကြ်းပစ္မည္ ” ဟု ႏႈတ္က လည္းၾကဳံး၀ါး ေခြးမ်ားကုိလည္း ရွဴးတုိက္ မုိက္ခ်င္တုိင္းမုိက္ ( မသူေတာ္အမ်က္ ေဒါသထြက္ေန၍လည္း ) ရုိင္းခ်င္တုိင္း ရုိင္းေနေတာ့၏၊

ရဟန္းေတာ္သည္ စဥ္းစားမိလုိက္၏ မသူေတာ္ကုိ ေတာင္းပန္၍ အေၾကာင္းဟန္ေတာ့မည္မဟုတ္၊ လုပ္သင့္ သည္ကား လြတ္ေအာင္ေျပးဖုိ႔ပဲ နည္းလမ္းရွိေတာ့သည္၊ ေခြးမ်ားကား ေျပး၍ လာေနေပျပီ၊ ရဟန္းေတာ္ သည္ ေဘးလြတ္ရန္ လမ္းေဘးရွိ သစ္ပင္ေပၚသုိ႔ အခ်ိန္မွီ ေျပး တက္လုိက္ရေတာ့၏၊ လူတစ္ရပ္ေလာက္ အျမင့္သုိ႔ ေရာက္ေနသည္ျဖစ္၍ ေခြးမ်ား လွမ္းဟပ္၍ မမီွ၊ အေပၚသုိ႔လည္း မတက္ႏုိင္ၾက၍ ေအာက္ကပ္ မေက်မနပ္နွင့္ ေမာ့၍ ေမာ့၍တ၀ုတ္၀ုတ္ ေဟာင္ေနၾကေတာ့၏၊ရဟန္းေတာ္သည္ သစ္ပင္ေပၚ တက္ေျပး ၍  ေခြးရန္ကား လြတ္သြားေပျပီး၊  သုိ႔ေသာ္.



                                                             ဆက္ရန္  . ေကာင္းသစ္










No comments:

Post a Comment