.. နေမာ ဘဂ၀ေတာ ၊ နေမာ အရဟေတာ၊ နေမာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ..

Tuesday, October 11, 2011

သီတင္းကြ်တ္ျပီ. ၂

၄။ပုဂၢလပညတ္က်မ္း … ယင္းက်မ္း၌  ခႏၶပညတ္ ၊ အာယတပညတ္၊ ဓာတုပညတ္၊ သစၥပညတ္

ဣျႏၵိယပညတ္၊ ပုဂၢလပညတ္ဟူေသာ ပညတ္ေျခာက္ပါးကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူထားပါ၏။

ပုဂၢလပညတ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူရာ၌ “  သမယ၀ိမုေတၱာ - အခါမွလြတ္ေသာ ပုဂိၢဳလ္၊အသမ
ယ၀ိမုေတၱာ - အခါမွ မလြတ္ေသာ ပုဂိၢဳလ္ ။ ပ။ အရဟာ - ရဟႏၱာပုဂိၢဳလ္ ၊ အရဟတၱဖလသစၦိ
ကိရိယာယ ပဋိပေႏၷာ - အရဟတၱဖုိလ္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းငွာ က်င့္ေသာပုဂိၢဳလ္ ဟူ၍ ဧက
နည္းအားျဖင့္ ( ၅၄ ) ပုဒ္ ။

ေကာဓေနာစ -အမ်က္ထြတ္တတ္ေသာ ပုဂိၢဳလ္လည္းေကာင္း၊ ဥပနာဟီစ - သူတစ္ပါး
ကုိ ရန္ညိဳး ဖြဲ႔တတ္ေသာ ပုဂိၢဳလ္လည္းေကာင္း။ ပ ။ တိေတၱာစ - ေရာင့္ရဲတတ္ေသာ ပုဂိၢဳလ္
လည္းေကာင္း၊ သူ႔ကုိ ( သူတစ္ပါးကုိ ) ေရာင့္ရဲေစတတ္ေသာ ပုဂိၢဳလ္လည္းေကာင္း၊ ဤသို႔
ဒုကနည္း အားျဖင့္  ၂၆ ပုဒ္ ( နွစ္ေယာက္တြဲ ၂၆ တြဲ )။

          နိရာေသာ - အရဟတၱဖုိလ္ကုိ ရျခင္း၌ တပ္ျခင္းကင္းေသာ ပုဂိၢဳလ္၊ အာသံေသာ - အရ
ဟတၱဖုိလ္ရျခင္းကုိ ေတာင့္တေသာ ပုဂိၢဳလ္၊ ၀ိဂတာေသာ - တပ္ျခင္းကင္းေသာ ပုဂိၢဳလ္။ ပ ။
သီေလသုစ - သီလတုိ႔၌လည္း၊ ပရိပူရကာရီ - ျပည့္ျခင္းကုိ ျပဳေလ့ရွိ၏၊ သမာဓိသၼႎစ - သမာဓိ
၌လည္း၊ ပရိပူရကာရီ - ျပည့္ျခင္းကုိ ျပဳေလ့ရွိ၏၊ ပညာယစ - ပညာ၌လည္း၊ ပရိပူရကာရီ -
ပရိပူရကာရီ - ျပည့္ျခင္းကုိ ျပဳေလ့ရွိ၏၊ တေယာ - သုံးေယာက္ကုန္ေသာ ၊ သတၳာရာ - ဆရာ
တုိ႔လည္းေကာင္း၊ အပေရပိ - တစ္ပါးလည္း ျဖစ္ကုန္ေသာ ၊ သတၳာရာ - ဆရာတုိ႔သည္ ၊ တ
ေယာ - သုံးေယာက္တုိ႔တည္း၊ဤသုိ႔ တိကနည္းအားျဖင့္ ၁၇ ပုဒ္၊ ( သုံးေယာက္တြဲ ၁၇ - တြဲ )။
         ဤသုိ႔စသည္ျဖင့္ ဒသကပုဂၢလပညတိၱတုိင္ေအာင္ ( ေလာက၌ ထင္ရွားရွိေနေသာ ပုဂိၢဳလ္ 
အမ်ိဳး အစားတုိ႔ကုိ “ စံထားဖြယ္နွင့္ ေရွာင္ရွားဖြယ္တုိ႔ကုိ ) ေဟာၾကားေတာ္မူထားပါ၏၊

၅။ကထာ၀တၳဳက်မ္း .. ယင္းက်မ္း၌ကား ပုဂၢေလာ ဥပလဗၻတိ သစၥိက႒ပရမေတၳနာတိ အာမႏၱာ၊
ေယာ သစၥိကေ႒ာ ပရမေတၳာ . တေတာ ေသာ ပုဂၢေလာ ဥပလဗၻတိ သစိၥက႒ပရမေတၳနာတိ
န ေဟ၀ံ ၀တၱေဗၺ၊ အာဇာနာဟိ နိဂၢဟံ။

ပုဂၢေလာ - ပုဂိၢဳလ္ကုိ၊ သစိၥက႒ပရမေတၳန - ဟုတ္ေသာသေဘာ ျမတ္ေသာ သေဘာျဖင့္၊ ဥပ
လဗၻတိ - ပညာျဖင့္ကပ္၍ သိအပ္သေလာ၊ ဣတိ ပုစၦာယံ - ဤသို႔ေသာ အေမးသည္၊သတိ -ရွိ
ေသာ္၊ အာမႏၱာ - ၾသ ပညာျဖင့္ကပ္၍ သိအပ္၏၊ …… ေယာ သတၱပညာသ ပေဘဒ ဓေမၼာ -အၾကင္ ငါးဆယ့္ခုနွစ္ပါး အျပားရွိေသာ ဓမၼသည္၊ သစိၥကေ႒ာ - ဟုတ္ေသာ သေဘာရွိ၏၊ ပရမေတၳာ -
 ျမတ္ေသာ သေဘာရွိ၏၊ တေတာ ေတန သစိၥက႒ပရမေတၳန - ထုိသုိ႔ ဟုတ္ေသာ သေဘာ ျမတ္ေသာ သေဘာျဖင့္၊ေသာ - ထုိသုိ႔ သေဘာရွိေသာ၊ ပုဂၢိဳလ္ကုိ၊ ဥပလဗၻတိ - ပညာျဖင့္ကပ္၍ သိအပ္သေလာ၊
 ဣတိ ပုစၦာယံ - ဤသို႔ေသာ အေမးသည္၊သတိ -ရွိေသာ္၊ ဧ၀ံ ဤသို႔ေသာ္ကား၊ န ဟိ ၀တေဗၺ န ဟိ ၀တၱေဗၺာ - ငါ ပရ၀ါဒီသည္ မဆုိအပ္ ။ ဤသို႔ စ သည္ျဖင့္ ခက္ခဲ နက္နဲ သည္မ်ားကုိ  သက၀ါဒီ ပရ၀ါဒီ အေနျဖင့္ အေမးအေျဖျပဳ၍ ေဟာၾကား ေတာ္မူထားပါ၏။ 

 ကထာ၀တၳဳနွင့္ ပါတ္သက္၍ “ ကထာ၀တၳဳ အနက္ ခု ” ဟု မွတ္တမ္းတြင္ေနပါသည္၊ အနက္ ခု
ဟူသည္ အနက္ေပးရန္ ခက္သည္ကုိ ဆုိပါ၏ ၊ ထုိ႔ျပင္ ဤကထာ၀တၳဳက်မ္းကုိ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား 
ပရိ နိဗၺာန္ ၀င္စံေတာ္မူျပီးသည့္ေနာက္ သိရီဓမၼာေသာကမင္းလက္ထက္ တတိယသဂၤါယနာတင္ရာ အၾကီးအမႈးျဖစ္ေတာ္မူေသာ အရွင္မဟာေမာဂၢလိပုတၱတိႆမဟာေထရ္ျမတ္မွ သက၀ါဒငါးရာ  ပရ 
၀ါဒ ငါးရာ ၀ါဒတစ္ေထာင္ ခဲြျခမ္းစိတ္ျဖာ၍ ေဟာၾကားေတာ္မူသည္၊ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားက နယမာတိ
ကာမွ်သာ ထားေတာ္ခဲ့သည္ဟု ယင္းအဖြင့္အ႒ကထာက်မ္း၌ မိန္႔ဆုိထားပါ၏၊ ထုိ႔ျပင္ အခ်ိဳ႔ေသာ  မေထရ္ျမတ္တုိ႔က သာ၀ကဘာသိတျဖစ္၍ အနက္ခက္သည္ဟု မိန္႔ဆုိသံကုိလည္း ၾကားဘူးပါ၏၊ ၊ ဤကားဗဟုသုတမွ်သာတည္း။

၆။ယမုိက္က်မ္း ..  ယင္းက်မ္း၌ကား… မူလယမုိက္ ခႏၶယမုိက္ အယတနယမုိက္ ဓာတုယမုိက္သစၥ
ယမုိက္  သခၤါရယမုိက္ အႏုသယယမုိက္ စိတၱယမုိက္ ဓမၼယမုိက္ ဣျႏိၵယယမုိက္ဟူ ယမုိက္္ဆယ္က်မ္း
ရွိ၏၊ မူလယမုိက္၌ ကုသုိလ္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ကုသုိလ္၊ အကုသုိလ္ျဖစ္ေၾကာင္းနွင့္ အကုသုိလ္စသည့္
 ( အရင္းအျမစ္ မူလ ) တရားတုိ႔ကုိ တိတိက်က် ထုတ္ေဖၚေဟာၾကားထားေတာ္မူပါ၏။

၇။ပ႒ာန္းက်မ္း .. . ယင္းက်မ္းကုိ က်ယ္၀န္းေသာေၾကာင့္ “ နည္းပင္လယ္ ” ဟု  မိန္႔ဆုိထားပါ၏မွတ္တမ္း မ်ားအရ ပင္လယ္ၾကီး ေလးစင္းရွိေၾကာင္း မွတ္သားရပါ၏၊ ယင္းတုိ႔မွာ မဟာသမုဒၵရာဟု ဆုိအပ္ေသာ ေရပင္လယ္၊ ရုပ္နာမ္ခႏၶာတုိ႔၏( သံသရာ၏အရင္းအျမစ္ျဖစ္ေေသာအ၀ိဇၨာတဏွာတုိ႔ကုိ  မပယ္သတ္ ႏုိင္သေရြ႕ ) ဆက္ကာ ဆက္ကာ မျပတ္မစဲ တစ္ဖြဲဖြဲ ျဖစ္ေနျခင္း ဟု ဆုိအပ္ေသာ သံသရာပင္လယ္၊ အနႏၱနယမည္ ပ႒ာန္းက်မ္းဟုဆုိအပ္ေသာ ( ၀ိနယ လည္းပါ ၏၊ ) နည္းပင္လယ္၊ဘုရားရွင္၏ သဗၺညဳ တဥာဏ္ေတာ္ဟု ဆုိအပ္ေသာ ဥာဏ္ပင္လယ္ တုိ႔ျဖစ္ပါ၏။

ထုို႔ျပင္ အခက္သုံးခက္၌လည္း “ က်မ္းၾကီးပ႒ာန္း က်မ္းငယ္ဆန္း က်မ္းလတ္ဓာတုကထာ ” ဟုခက္ခဲ နက္နဲမႈအရာ မွတ္တမ္းတင္ထားပါ၏။အဘိဓမၼာခုနွစ္က်မ္းကုိ ဆင္ျခင္ သုံးသပ္ေတာ္ မူရာတြင္ “ ပ႒ာန္း က်မ္းကုိ ” ဆင္ျခင္သုံးသပ္ေတာ္မူမွ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏ ခႏၶာကုိယ္မွေသြးသားမ်ား ၾကည္လင္လာကာ ေရာင္ျခည္ေတာ္ေျခာက္သြယ္ကြန္းျမဴးေပၚထြက္လာေၾကာင္းကုိလည္း မွတ္တမ္းတင္ထားပါ၏။

အဘိဓမၼာခုနွစ္က်မ္းနွင့္ပါတ္သက္၍ “ ဘုရားရွင္သည္ နတ္တုိ႔အား အက်ုယ္နည္းျဖင့္ ေဟာၾကားေတာ္
 မူ၏၊ တရားစစ္သူၾကီးျဖစ္ေသာ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္ကုိ ေဟာၾကား ေတာ္မူေသာအခါ အက်ဥ္း နည္းအားျဖင့္ ေဟာၾကားေတာ္မူ၏၊ အရွင္သာရိပုတၱရာမွတဆင့္(လင္းႏုိ႔သား ျဖစ္ခဲ့ဘူးေသာ ) မိိမိ၏ တပည့္သား ရဟန္းငါးရာတုိ႔အား ေဟာၾကားေတာ္မူရာကား  ေဆာင္လြယ္ သိလြယ္ေစရန္ မက်ဥ္းမက်ယ္ ေဟာၾကားေၾကာင္းလည္း  အ႒ကထာဆရာျမတ္တုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူၾကပါ၏။ ယင္းစကားအရ  ယခု ေထရ၀ါဒ နုိင္ငံတုိ႔၌ မွွတ္တမ္းျပဳထား ေသာ “ အဘိဓမၼာ ” သည္ အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ျမတ္၏ ( ဗုဒၶနည္းက်  ) အဘိဓမၼာ  ျဖစ္ပါ၏။

ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား နတ္ျပည္၌ အဘိဓမၼာတရား ေဟာၾကားမႈ ျပီးခ်ိန္သည္လည္း သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေန႔ ျဖစ္ပါ၏၊အရွင္သာရိပုတၱရာမွ မိမိတပည့္မ်ားအား အဘိဓမၼာတရား သင္ၾကားပုိ႔ခ်မႈ( ျပန္လည္ ေဟာေျပာမႈ ) ျပီးဆုံးခ်ိန္သည္လည္း သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေန႔ ျဖစ္ပါ၏၊ထုိ႔ေၾကာင့္ သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ေန႔ကုိ “ အဘိဓမၼာ  အခါေတာ္ေန႔ ” အျဖစ္ သတ္မွတ္ကာျမန္မာျပည္ရွိ  ၀တ္အသင္းမ်ားမွ အဘိဓမၼာ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ပြဲမ်ား က်င္းပလာၾကသည္မွာ ယေန႔ထက္တုိင္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ သီတင္းကြ်တ္ လျပည့္ေန႔သည္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ၀ါမွ ကြ်တ္ျခင္း၊ ( တနည္းအားျဖင့္ ၀ါတြင္း သုံးလပါတ္လံုး ဤေက်ာင္းတုိက္ အရာမ္အတြင္း ေနထုိင္ပါ့မည္ဟူေသာ အဓိ႒ာန္ခ်က္ ျပီးဆုံးျခင္း ) ၊  သံဃပ၀ါရဏာပြဲ က်င္းပျခင္း။ အဘိဓမၼာပူေဇာ္ပြဲ ဆင္ႏြဲျခင္း၊ ဤေန႔ကုိ အခါၾကီး ရက္ၾကီးအျဖစ္
သတ္မွတ္ၾက၍ မိမိတုိ႔၏ ဘုိးဘြားမိဘမ်ားကုိ သားသမီးေျမးျမစ္မ်ားကကန္ေတာ့ၾကျခင္း ဟူေသာ ေကာင္းျခင္း ဂုုဏ္နွင့္ ျပည့္စုံေသာ လထူး လျမတ္ ေန႔ထူး ေန႔ျမတ္  ျဖစ္ပါေၾကာင္း  တင္ျပအပ္ပါ၏၊
                                             
                                                                                       ျပီးပါျပီ . .  ေကာင္းသစ္



No comments:

Post a Comment