.. နေမာ ဘဂ၀ေတာ ၊ နေမာ အရဟေတာ၊ နေမာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ..

Sunday, February 12, 2012

ႏြားေပ်ာက္ရွာပုံေတာ္ ၂

               ပုဏၰား .. ငါ့မွာ ႏြားမရွိ၍ ႏြားနွင့္ပါတ္သက္ေသာ ေသာက ဒုကၡလည္းမရွိပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ သင္ၾကံဳေတြ႔ေန ရေသာ ႏြားေပ်ာက္ဒုကၡ မရွိ၊ ငါသည္ ခ်မ္းသာစြာ ေနရပါ၏။

ပုဏၰား  ငါ့မွာ စိုက္ပ်ိဳးထားေသာ ႏွမ္းခင္းလည္း မရွိ၊ ထို႔ေၾကာင့္ နွမ္းခင္းပ်က္ျခင္း ပုိးက်ျခင္း   ႏွမ္းငုတ္ တုိ႔ကုိ   ျမင္ရျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ေသာက ဒုကၡ ျဖစ္ရျခင္းလည္း မရွိပါ။ ယင္းသုိ႔ မရွိ၍လည္း ငါသည္ ခ်မ္းသာ စြာ ေနရပါ၏။

ဤသို႔ စသည္ျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ပုဏၰား၌ရွိေသာ ႏြား၊ ႏွမ္းခင္း ၊ဘ႑ာတုိက္ ၊ဥပၸြါဋကပုိးရွိေသာ အခင္း ၊သားသမီးတြဲေလာင္းႏွင့္က်န္ရစ္ခဲ့ေသာ သမီးမုဆုိးမ ၊မ်ုက္စီနီေၾကာင္ေၾကာင္ မဲွ႔ေပ်ာက္အေရာင္ တုိ႔ျဖင့္ျပည့္နွက္ေနေသာ ေျခေထာက္ျဖင့္ ကန္ေက်ာက္ႏႈိးတတ္ေသာ ဇနီးၾကမ္း၊ ေၾကြးေတာင္းသူမ်ား မရွိပါ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယင္းတုိ႔နွင့္ပါတ္သက္ေသာ သုခ ေသာက ေဒါမနႆ ဒုကၡမွန္သမွ်သည္လည္း င့ါမွာ ဘာတစ္ခုမွ မရွိပါ။ သုိ႔ျဖစ္၍ ငါ့သည္ ခ်မ္းသာစြာေနရပါ၏။ (နတိၳသုခ - မရွိခ်မ္းသာ )။

ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏ ( ေလာကီအာရုံမ်ား ) မရွိမႈေၾကာင့္ လြတ္လပ္မႈ ေအးခ်မ္းမႈ စိတ္ခ်မ္း သာ စြာေနရမႈမ်ားကုိ တစ္ခုစီ တစ္ခုစီထုတ္ႏႈတ္၍ ေဟာၾကားလုိက္ေသာအခါ “ နတိၱသုခ ” မရွိ ခ်မ္းသာကုိ သေဘာေပါက္နားလယ္သြားေတာ့၏

ပုဏၰားၾကီးသည္ သူ႔အျမင္ရွင္းသြားပုံကုိ ဘုရားရွင္အား ဤသုိ႔ေလွ်ာက္ထားလုိက္ျပန္၏အရွင္ဘုရား၏ ရွင္းျပမႈ ေဟာျပမႈဟာ ႏွစ္လုိဖြယ္ရွိလွပါသည္ဘုရား၊ ဥပမာေလးႏွင့္ေျပာရမည္ဆုိလွ်င္ . ေမွာက္ထား အရာ၀တၳဳကုိ လွန္၍ျပလုိက္သလုိ . ဖုံးအုပ္ထားေသာ အရာ၀တၳဳကုိဖြင့္လွစ္ျပလုိက္သလို . မ်က္စိလည္ ခရီးလမ္းမွားေနသူအား လမ္းမွန္ကုိ ညႊန္ျပလုိက္သလို .မ်က္လုံးေကာင္းသူမ်ား ျမင္ႏိုင္ရန္ အမုိက္ေမွာင္ထဲ၌ မီးထြန္း၍ ျပလုိက္သလုိ ပါဘုရား။အေၾကာင္းအက်ဳိး နည္းပရိယာယ္အမ်ဳိးမ်ိဳးျဖင့္ “ ဓမၼ ” ကုိ နား လယ္ေအာင္ ေဟာၾကားေတာ္ေျပာျပေတာ္ မူတတ္ပါေပသည္ဘုရား။

တပည့္ေတာ္သည္ “ ဗုဒၶ ဓမၼ သံဃ ” ရတာသုံး၀ကုိ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ သိမွတ္ပါ၏ဘုရား၊ထုိ႔အျပင္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားအထံေတာ္မွာ ရွင္အျဖစ္ ရဟန္းအျဖစ္ ရလုိပါ၏ဘုရား၊ ပုဏၰားႀကီးသည္ ဘ၀ဒုကၡ လူ မႈေရးဒုကၡတုိ႔ကို ျငီးေငြ႔သြားေလျပီ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘ၀ဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း ရွာေဖြရန္္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ ဘုရားအား ရဟန္းျပဳခြင့္ ေတာင္းျခင္းျဖစ္၏၊ လြတ္ေျမာက္လမ္းစကုိ ဆုပ္ကုိင္လုိက္ျခင္းျဖစ္၏။

ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္ ေစာေစာကပင္ ပုဏၰားၾကီး အျမင္မွန္ အသိမွန္ ရဖုိ႔အတြက္ ၾကိဳတင္ေစာင့္ ၾကိဳေနျခင္းျဖစ္၏။ ယခု ေမွ်ာ္မွန္းတြက္္ဆထားသည့္အတုိင္း ရွင္ရဟန္းျပဳရန္ ခြင့္ေတာင္းေသာအခါ ပုဏၰားႀကီးအား (ဧဟိဘိကၡဳ) ရဟန္းျပဳေပးျပီး ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္သုိ႔ ျပန္ၾကြေတာ္မူကာ ေနာက္တစ္ေန႔ ဆြမ္းခံၾကြေတာ္မူေသာအခါ ေနာက္ေတာ္ပါး ပစၦာသမဏအျဖစ္ ေခၚေဆာင္၍ ေကာသလမင္း နန္းေတာ္သုိ႔ ၾကြေတာ္မူ၏၊

ေကာသလမင္းၾကီးသည္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားအား နန္းေတာ္အေပၚသုိ႔ ပင့္ေဆာင္၍နံနက္ခ်ိန္ခါျဖစ္ရကား အာရုံဆြမ္းအျဖစ္ ယာဂုဆြမ္းကုိ သပိတ္ထဲသို႔ ေလာင္းလွဴရန္ ျပင္ဆင္ေတာ့၏၊ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္ ယာဂုကို အလွဴမခံလိုေသး၍ သပိတ္ကုိ လက္ေတာ္ျဖင့္ပိတ္လုိက္၏။

ေကာသလမင္းၾကီး ထိန္လန္႔သြား၏၊ သူ႔မွာ အျပစ္ရွိ၍ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားက ယာဂုဆြမ္းကုိပယ္ျမစ္သည္ဟု ထင္ေန၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ေျခေတာ္ကုိ ဦးျဖင့္တုိက္၍ “ တပည့္ေတာ္မွာ အျပစ္ရွိခဲ့လွ်င္ သိခံခြင့္လႊတ္ေတာ္မူပါဘုရား ” ဟု ေတာင္းပန္ ေလွ်ာက္ထားေလေတာ့၏၊ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားက ဘုရင္ မင္းၾကီးမွာ အျပစ္တစ္စုံတရာမရွိေၾကာင္း မိန္႔ၾကားလိုက္ေသာအခါမွ စိတ္သက္သာရ ရသြားေတာ့၏။

ေကာသလမင္းၾကီးက ဆက္လက္၍ ယင္းသုိ႔ျဖစ္လွ်င္ အဘယ့္ေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္၏ ယာဂုဆြမ္းကုိ အလွဴမခံတာပါလဲဘုရားဟု အက်ိဳးအေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားေသာအခါ “ ပလိေဗာဓ”ေၾကာင့္ၾကဖြယ္ကိစၥ ရွိေနေသး၍ အလွဴမခံေသးေၾကာင္း မိန္႔ၾကားလိုက္၏၊ ဘုရာမင္းၾကီးကဆက္လက္၍ ယင္းပလိေဗာဓကို သူ တာ၀န္ယူ ေျဖရွင္းေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားေသာအခါမွ ယာဂုဆြမ္းကုိ လက္ခံ၍ ဘုဥ္းေပး ေတာ္ မူ၏။

ဆြမ္းကိစၥ ျပီးေသာအခါမွ ေကာသလမင္းၾကီးက “ ရွင္ေတာ္ဘုရား ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္ စၾကာ၀ေတး မင္းစည္းစိမ္ကို ငဲ့ကြက္ျခင္း လုံး၀မရွိပါဘဲ စြန္႔လႊတ္ခဲ့၍ ရွင္ရဟန္းအျဖစ္ရယူကာေလာကအားလုံး၌ အျမတ္ ဆုံး အထြဋ္အထိပ္ ဘုရားရွင္ အျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူေနပါ၏။ ယင္းသုိ႔ ျဖစ္ပါလွ်က္ ပလိေဗာဓ ရွိေနေသး သည္ဆုိလွ်င္ မည္ကဲ့သုိ႔ေသာ ပလိေဗာဓပါနည္းဘုရား ”ဟု ေမးေလွ်ာက္ေလ၏

သားသမီးအေရးသည္ မိဘအေရးျဖစ္၏၊ တပည့္အေရးသည္ ဆရာသမားအေရးျဖစ္၏၊ တုိင္းသူျပည္သား အေရးသည္ ျပည့္ရွင္မင္း၏ အေရးကိစၥျဖစ္၏။ ယခု ငါဘုရားထံ တပည့္ခံ၍ ရဟန္းျပဳလာေသာ  ဤရ ဟန္းၾကီး၏ အေရးကိစၥသည္ ငါဘုရား၏ အေရးကိစၥပင္ ျဖစ္ေတာ့၏

( ေၾကြးမကင္းသူကုိ ရဟန္းျပဳမေပးထုိက္၊ ထုိ႔ျပင္ ေၾကြးမ်ားရွိေနလွ်င္ တရားအားထုတ္ရာ၌လည္း စိတ္ေျဖာင့္ မည္မဟုတ္၊ စိတ္အစဥ္၌ ေၾကြးရွင္ ျမီးရွင္မ်ားသည္ အရိပ္သဖြယ္ ထင္ေနမည္သာ ျဖစ္၏၊ ထုိသုိ႔ျဖစ္လွ်င္ တရားထူးလည္း ရႏိုင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ေပ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားက “ ဣဏပလိေဗာဓ   ေၾကြးျမီကိစၥကုိ ” ေၾကာင့္ၾကစုိက္၍ ေျဖရွင္းေပးျခင္းျဖစ္ပါ၏ )


ေကာသလမင္းၾကီးသည္ ဘုရားရွင္၏ ဆရာတပည့္စိတ္ဓာတ္ကုိ သေဘာေပါက္သြား၏၊ တပည့္သည္ ဆရာ့ အေပၚ တာ၀န္ေက်ရန္လုိအပ္သလို ဆရာကလည္း တပည့္အေပၚ တာ၀န္ယူရန္လိုအပ္ပါ၏။ သုိ႔မွသာ အစုံညီမွ်သြားေပမည္။ ငါက ဆရာ၊ ငါက မိဘ၊ ငါက ရွင္ဘုရင္ဟူေသာ ဘက္ပဲ့ တဘက္ေစာင္းနင္း စိတ္ဓာတ္သည္ ဆရာပီသသူ မိဘပီသသူ တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္ေနေသာ ဘုရင္ပီသသူတုိ႔ မထားသင့္ မထားထုိက္ မထားအပ္ေသာ စိတ္ဓာတ္ျဖစ္ေၾကာင္းကုိလည္း ေကာသလမင္းၾကီးသည္ ေကာင္း ေကာင္း သေဘာေပါက္ထားသူ ျဖစ္၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ေကာသလမင္းၾကီးသည္ တပည့္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ဘုရားရွင္၌ရွိေနေသာပလိေဗာဓ ေၾကာင့္ၾကဖြယ္ ကိစၥကုိ ေျပလည္သြားေစရန္ ေျဖရွင္ေပးရန္ ရဟန္းၾကီးထံသုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ဘယ္ပလိေဗာဓမ်ား အရွင္ဘုရား မွာ ရွိေနပါသလဲဘုရားဟု ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားလုိက္၏။

ရဟန္းၾကီးက မိမိမွာ ေလာကီကုိ ျငီးေငြ႔၍ ၀တ္ေၾကာင္မွ လြတ္ေအာင္ရုံးခဲ့ေသာ္လည္း လူ႔ဘ၀က တင္ရွိေန
ေသာ ဣဏပလိေဗာဓ ေၾကြးနွင့္ပတ္သက္ေသာ ေၾကာင့္ၾကစိတ္မ်ား လႊမ္းမုိးေနပါေၾကာင္း   ေျဖၾကား လိုက္၏။

ပုုဏၰားၾကီး ယူသုံးထားေသာ အေၾကြးစာရင္မ်ားမွာ မ်ားလြန္းလွေသာေၾကာင့္ မင္းခ်င္းမ်ားကုိ  စည္တီးေစ၍ 
“ ဗဟုဓီတိက ” ပုဏၰားၾကီးထံ ရစရာ ေၾကြးရွိသူမ်ား မင္းရင္ျပင္သုိ႔ လာေရာက္ရန္ အသိေပး  ေခၚ ယူ လုိက္ ေလ၏၊ ဘုရင္မင္းျမတ္သည္ ကိုယ္တုိင္ပင္ ၾကီးၾကပ္၍ ေၾကြးရွင္မ်ား၏စာရြက္ကုိ စီစစ္ကာ အျပည့္ အ၀ ေပးေခ်လုိက္ေလ၏။

ေၾကြးျမီးကိစၥ ျပီးသြားေသာအခါ တစ္ျခားေၾကာင့္ၾကမ်ား ရွိပါေသးသလားဟု ေမးေလွ်ာက္ျပန္၏၊ သမီးခု နစ္ေယာက္ က်န္ေသးေၾကာင္း ေျပာေသာအခါ သမီးမ်ားကို ဘုရင္မင္းၾကီးမွ ေမြးစားသမီးအျဖစ္ သတ္မွတ္ ၍ သင့္ေတာ္ရာသုိ႔ အပ္နွံလုိက္၏၊ ပုဏၰားၾကီး၏ ဇနီးကုိကားဘုရင္မင္းၾကီးမွ အဖြါးအရာထား၍ေစာင့္ေရွာက္     ထားလိုက္၏၊ ေနာက္ထပ္ေၾကာင့္ၾကဖြယ္ ရွိမရွိ ေမးေလွ်ာက္ေသာ အခါ  ေၾကာင့္ၾက ဖြယ္မရွိေတာ့ သည့္အေၾကာင္း ေျဖၾကားလုိက္၏။

ဘုရင္မင္းၾကီးသည္ ပလိေဗာဓမ်ားကုိ ေျပလည္ေအာင္ ေျဖရွင္းေပးျပီးေနာက္ သကၤန္းအစုံတုိ႔ကုိ ရဟန္းၾကီး အား လွဴဒါန္းကာ မိမိ၏ ဤသကၤန္းကုိ ၀တ္ရုံသုံးေဆာင္၍ ရဟန္းအျဖစ္ရယူေၾကာင္း အသိ အမွတ္ျပဳ ရန္   ေလွ်ာက္ထားေလ၏၊ ထုိ႔ေနာက္ ဆက္လက္၍ ပစၥည္းေလးပါးကုိ မိမိတာ၀န္ယူမည္ျ ဖစ္ေၾကာင္း  နွင့္ ရဟန္းဘ၀၌ ဘုရားရွင္၏စိတ္ေက်နပ္ေလာက္သည္အထိ ရဟန္းတရားအားထုတ္ရန္မွာ ရဟန္းၾကီး၏ တာ၀န္သာျဖစ္ေၾကာင္းကုိပါ ထည့္သြင္းေလွ်ာက္ထားလုိက္၏။

မေထရ္ျမတ္ၾကီးမွလည္း မိမိတာ၀န္ေက်ေအာင္ အစြမ္းကုန္ ရဟန္းတရားကုိ ၾကိဳးစားအားထုတ္ သြားမည္
ျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္လည္ မိန္႔ၾကားလုိက္၏။

မေထရ္ျမတ္ၾကီးသည္ “ ေျပာသလုိပင္ လုပ္ျပသြားေသာ စံျပရဟန္းေတာ္ ” ျဖစ္ေၾကာင္းကို ရလာဒ္က သက္ေသ ခံေနပါ၏။ မွန္၏ မေထရ္ျမတ္ၾကီးသည္ ရဟန္းတရား အားထုတ္ရာ မၾကာျမင့္ေသာ ကာလ မွာပင္  အာ သေ၀ါ ကင္းေသာ ရဟႏၱာတစ္ပါး ျဖစ္သြားေသာေၾကာင့္တည္း။

ထုိအခါ မေထရ္ျမတ္ၾကီး နွလုံးသား၌ အလင္းေရာင္ အသိတန္းေလး လင္းလက္သြားသည္ကုိုိသတိထားမိ လုိက္၏၊ မေထရ္ျမတ္ၾကီး သတိထားမိလုိ္က္ေသာ အလင္းတန္း အသိေလးမွာ“ ပဋိသေႏၶေနမႈ ကုန္ျပီ၊  ျမတ္ေသာ အက်င့္ကုိ က်င့္သုံးျပီးျပီး၊ မဂ္ကိစၥကုိ ျပဳျပီး၍ ( အရတၱမဂ္ ဖုိလ္ ဥာဏ္ထိ ထုိးထြင္း သိိ 
ျမင္ျပီး၍ ) မဂ္ကိစၥအလုိ႔ငွာ တစ္ပါးေသာျပဳဖြယ္ မရွိေတာ့ျပီ ” ဟူ၍ျဖစ္ပါသတည္း။

ဗဟုဓီတိက ပုဏၰားၾကီးသည္ ႏြားေပ်ာက္ရွာရင္းမွသည္.............. တရားေပါက္ေသာ မေထရ္ျမတ္ၾကီး တစ္ ပါး  ျဖစ္သြားေလျပီ။
                                                                        ေကာင္းသစ္..                                                
                                                    ျပီးပါျပီ။

No comments:

Post a Comment