.. နေမာ ဘဂ၀ေတာ ၊ နေမာ အရဟေတာ၊ နေမာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ..

Friday, July 15, 2011

အလင္း စ.ေသာေန႔ . ၃

မိမိဘုရားျဖစ္ရန္ ကမၼ႒ာန္းအလုပ္ အားထုတ္စဥ္က ၀တ္ႀကီး၀တ္ငယ္ျပဳ၍ ေစာင့္ေရွာက္ကူညီဘူးေသာ ပဥၥ ၀ဂီၢ ငါးဦးတုိ႔အား သတိရေလ၏၊ ပဥၥ၀ဂီၢငါးပါးဦးတို႔သည္ မိမိအား ေက်းဇူးမ်ား၏၊ေက်းဇူးဆပ္ေသာအားျဖင့္ သူတုိ႔ကို ေဟာရမူေကာင္းေလစြဟု အႀကံျဖစ္ေလ၏၊

ထို႔ေနာက္ ပဥၥ၀ဂီၢငါးဦးတုိ႔ေနရာကုိ ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္ျဖင့္ ၾကည့္ေတာ္မူေသာအခါ ကာသိတုိင္း ဗာရာဏ သီျပည္ ဣသိပတန မိဂဒါ၀ုန္ေတာ၌ ေနသည္ကိုျမင္ေတာ္မူူရ၍ အမတတရား ေဟာၾကားဖုိ႔ရန္အတြက္ ဥရုေ၀လေတာမွ ယင္းအရပ္သို႔ ေခ်လွ်င္ခရီးျဖင့္ ၾကြခ်ီေတာ္မူ၏၊(ေကာင္းကင္ခရီးျဖင့္ ၾကြခ်ီႏို္င္ေသာ္လည္း ဥပက၏ေရွ႕ေရးအတြက္ငဲ့ေတာ္မူ၍ ကုိယ္ပင္ပမ္းခံကာ ေခ်လွ်င္ၾကြေတာ္မူျခင္းျဖစ္၏။ဘုရားရွင္၏ သနားငဲ့ ညွာ တတ္ေသာ မဟာကရုဏာကုိ အာရုံျပဳ ၾကည္ညိဳနုိင္ၾကပါေစ.)။

မိဂဒါ၀ုန္သုိ႔အၾကြ ဂယာႏွင့္ေဗာဓိပင္အၾကား ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္ ဥပကတကၠဒြန္းနွင့္ေတ႔ြေလ၏ ဥပကသည္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏ ၾကည္လင္ေသာဣေျႏၵ ျဖဴစင္ေသာ အဆင္းေတာ္ကုိ ျမင္ရေသာအခါ ထူးျခားမႈကို သတိျပဳမိ၍ “ ငါ့ရွင္ သင္ဟာ ဘယ္သူ႔ကုိ အာရုံျပဳ၍ ့ရဟန္းျပဳပါသလဲ၊ သင္၏ ဆရာကား ဘယ္ သူ ပါလဲ၊ဘယ္သူ႔တရားကို နွစ္သက္သေဘာၾကပါသလဲ ” ဟု ေမးခြန္းသုံးခု ဆက္တုိက္ေမးေလေတာ့၏၊

ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားက “ ဥပက ငါ့မွာ ဆရာမရွိ၊ ငါႏွင့္သီလ သမာဓိ ပညာ တူသူလည္းမရွိ၊ ေလာက၌ ငါႏွင့္ျပိဳင္ဘက္သည္ မရွိေခ် ၊ ငါသည္ ရဟႏၱာျဖစ္၏၊ အတုမရွိသူျဖစ္၏၊နတ္လူတုိ႔၏ ဆရာျဖစ္၏၊ သစၥာ တရား အမတတရားကုိ ကုိတုိင္ ကုိယ္ပုိင္ ထုိးထြင္းသိသူူအစစ္ ဘုရားျဖစ္၏၊ ကိေလသာမီးေတာက္မီးလွ်ံမ်ား အျပီးသတ္ျငွိမ္းသတ္ျပီးသူျဖစ္၍ျငိမ္းေအးလွပါ၏၊ တရားဓမၼစက္ေလာကဓါတ္တစ္ခြင္ကုိ အလင္းေရာင္ျဖန္႔
က်က္ ဖုိ႔ ကာသိတုိင္း ဗာရဏသီျပည္သုိ႔ သြားေပအ့ံ၊အကန္းသဖြယ္ျဖစ္ေသာ ေလာက၌ တရားတည္း ဟူေသာ အျမိဳက္စည္ႀကီးကုိစတင္၍ တီးခပ္ေပေတာ့အံ့ ” ဟု မိန္႔ျမြက္ေတာ္မူလိုက္၏။

ထုိအခါ ဥပက.က ငါ့ရွင္ ေျပာသည့္အတုိင္း ဟုတ္နုိင္ပါ့မလားဟု အတြန္႔တက္ေမးျမန္းျပန္ေသာအခါ အာသေ၀ါေလးပါး ကုန္းခမ္းျပီးေသာ ငါကဲ့သုိ႔ေသာ သူသည္ “ ဇိန - ေအာင္ႏုိင္ျပီးသူ အစစ္ ” အမွန္ ပင္ျဖစ္၏ဟု ေျဖၾကားေတာ္မူလို္က္ေသာအခါ လက္ခံနုိင္ေသာ ဣေျႏၵ အေရအဆင္း ေျဖၾကားျခင္း၌ရဲရင့္ျခင္း
ကို ျမင္ရ၍ “ အင္း ငါရွင့္ေျပာသည့္အတုိင္း ဟုတ္ႏုိင္ပါ၏ ” ဟု လက္ခံႏုိင္သည့္စကား ေျပာၾကား၍ ဦးေခါင္းျငိမ့္လွ်က္ လမ္းဖယ္ကာ သူ႔ခရီးသူ ဆက္၍ သြားေလေတာ့၏၊ (ဤအခ်ိန္၌ ဥပကသည္ ပါရမီမရင့္ သန္ေသး၍ တရားက်င့္ရန္ စိတ္မသန္ေသးေပ၊သုိ႔ေသာ္ ေနာင္ေသာအခါ ဘုရားရွင္ထံ ခ်ဥ္းကပ္ တရားျမတ္ နာ က်င့္သုံးပါ၍ ရဟႏၱာျဖစ္ေတာ္မူပါ၏၊ ဤသုိ႔ျဖစ္မည္ကုိ သိေတာ္မူ၍ အပင္ပမ္းခံကာ ေျခလွ်င္ ၾကြျခင္းျဖစ္ ပါ၏။ ) ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္လည္း ပဥၥ ၀ဂီၢတုိ႔ရွိရာ မိဂဒါသုိ႔  ဆက္ လက္ ၍ ၾကြခ်ီေတာ္မူေလ၏။

ေလာကလူ အမ်ားစုသည္ ခ်ဳိ႕ျခံမွ အက်င့္ျမတ္၊ အံ့ၾသစရာမွ အဟုတ္မွတ္ၾက၏၊ မီးလြတ္စားျခင္း၊ ၀စီပိတ္က်င့္ျခင္း၊ သက္သတ္လြတ္စားျခင္း၊ေရစိမ္ျခင္း၊ မီးလႈံ၍ ပဥၥာတပအက်င့္ကုိက်င့္ျခင္း၊ တပ္မက္မႈ ကင္းရကား အ၀တ္အစားေတာင္ ကပ္ျငိမႈမရွိ၍ အ၀တ္မ၀တ္ေတာ့ျခင္း၊ စသည္ျဖင့္ စတုိင္သစ္ စတန္႔ထြင္ လမ္းစဥ္ကုိ အထင္ႀကီးၾက၏၊ ဤသည္မွာ ပညာမပါေသာ ထင္ရာကုိ အထင္ႀကီးၾကျခင္းျဖစ္ပါ၏၊

ဘုရားျဖစ္ရန္ က်င့္သုံးစဥ္က အခက္ခဲဆုံး သူတကာ မက်င့္နုိင္သည့္္ အဆင္းရဲဆုံးလမ္းစဥ္ ဒုကၠရစရိယကုိ က်င့္သုံးခဲ့၏၊ ထုိအခ်ိန္က ဘုရားျဖစ္ခါနီးျပီး နီးျပီဟူေသာေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျဖင့္ ပဥၥ၀ဂီၢငါးဦးတုိ႔က ေစာင့္စားေန ခဲ့ၾက၏၊သုိ႔ေသာ္ ဘုရားျဖစ္မလာခဲ့၊ မိမိက်င့္စဥ္ မွားယြင္းေနသည္ဟု သတိ အသိႏွင့္သုံးသပ္၍ ဆုံးျဖတ္ကာ
အလယ္အလတ္က်င့္စဥ္ကုိ က်င့္သုံးလွ်က္ ဆြမ္းခံဘုဥ္းေပးေသာအခါ ဘုရားေလာင္းကုိ အထင္ေေသး အျမင္ေသးျဖစ္ကာ ပဥၥ၀ဂီၢငါးဦးတုိ႔သည္ စြန္႔ခြါ၍ ထြက္သြားၾက၏။

ယခု ဘုရားျဖစ္၍ တရားအႏွစ္ကုိ သူတုိ႔အား ေပးေ၀ဖုိ႔ ၾကြခ်ီလာေသာအခါ “ အရွင္တုိ႔ လာဘ္မ်ားေအာင္ဖန္ ဒုကၠရစရိယအက်င့္ကုိ ေသြလွန္၍ ကမၼ႒ာန္းမဖက္ ပစၥည္းမ်ားရန္ ခရီးထြက္လာေသာ ရဟန္းေဂါတမကို ရွိုခိုုျခင္း ခရီးဦးၾကိဳဆုိျခင္း သပိတ္သကန္းလွမ္းယူျခင္းစသည့္ ေလာက၀တ္ ဓမၼ၀တ္ မျပဳၾကစတမ္း၊ သို႔ေသာ္ ထုိင္လုိက ထုိင္နုိင္ေစရန္ေနရာအခင္းကုိကား မိမိတို႔က ခင္းထားၾကမည္ဟု ” သူတုိ႔အခ်င္းခ်င္း ကတိက၀တ္ စကား  ေျပာၾကားထားၾက၏၊

သုိ႔ေသာ္ တကယ္တန္း ဘုရားၾကြလာေသာအခါ အေျပာတစ္ျခား အလုပ္တစ္ျခားျဖစ္ကုန္ေတာ့၏၊ တစ္ဦးက ဘုရားရွင္ထံေတာ္မွ သပိတ္သကၤန္းကုိ လွမ္းယူ၏၊တစ္ဦးက ေနရာခင္း၏၊ တစ္ဦးက ေျခေဆးေရခပ္၏၊ တစ္ဦးက ေခ်းေဆးအင္းပ်ဥ္ခ်ေပး၏၊တစ္ဦးကေခ်ပြတ္အုိးခ်မ္းကို အနီး၌ခ်ထားေပး၏၊ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား သည္ အခင္း၌ထုိင္လွ်က္ပင္ ေျခေဆးေတာ္မူ၏၊ ပဥၥ၀ဂီၢတုိ႔သည္ ဘုရားျဖစ္မွန္း မသိေသးရကား “ ေဂါ တမ ဟု အမည္ေခၚ၍လည္းေကာင္းငါ့ရွင္ဟူေသာအသုံးအႏႈံးျဖင့္ လည္းေကာင္း ေျပာဆုိ ဆက္ဆံ ေနၾကေသး၏၊ ထုိအခါဘုရားရွင္က သူတုိ႔ကုိ ယင္းကဲ့သို႔ ေျပာဆုိဆက္ဆံျခင္းမျပဳၾကရန္နွင့္ မိမိသည္ ေမွ်ာ္မွန္း ထားသည့္ သဗၺညဳတဥာဏပုိင္ရွင္ ဘုရားရွင္အျဖစ္သို႔ အမွန္ပင္  ေရာက္ရွိျပီးျဖစ္ေၾကာင္း မိန္႔ၾကားေတာ္မူ၏၊ သုိ႔ေသာ္ သူတုိ႔သည္ မယုံၾကည္ၾကေသးေပ၊

ဘုရားရွင္က မိမိသည္ အမွန္တကယ္ ဗုဒၶအျဖစ္ေရာက္ျပီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ မိမိေဟာေသာ အျမိဳက္တရားကုိ နာယူဖုိ႔ရန္ႏွင့္ လက္ေတြ႔က်င့္ၾကံလွ်င္ မိမိကုိယ္တုိင္ပင္ထူးေသာ ဥာဏ္ျဖင့္ သစၥာတရား အမတရားကုိ ထုိးထြင္း သိျမင္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း စိတ္ရွည္စြာ ရွင္းျပေတာ္မူ၏၊ မိမိ ဒုကၠရစရိယအက်င့္ကုိ က်င့္စဥ္ သင္တုိ႔ ကို ငါဘုရားျဖစ္ျပီးလုိ႔ ေျပာလွ်င္ သင္တုိ႔ ယုံၾကည္ေပလိမ့္မည္၊ သုိ႔ေသာ္ဘုရား မျဖစ္ေသး၍ ဘုရားဟု ငါ၀န္ မခံခဲ့ေပ၊ ယခုေသာ္ကား အမွန္ပင္ ဘုရားျဖစ္၍ ဘုရားျဖစ္ေၾကာင္း ၀န္ခံျခင္းျဖစ္၏ဟု ရွင္းျပရ၏၊ ထိုသုိ႔ စိတ္ရွည္စြာျဖင့္ ရွင္းျပေသာအခါမွ သူတုိ႔စဥ္းစားရင္း စဥ္းစားရင္းျဖင့္ အျမင္ရွင္းလာေတာ့၏၊

ထုိအခါ တရားေတာ္ကုိ နာယူရန္ စိတ္ညြတ္ၾကေတာ့၏၊ တရားနာယူလိုစိတ္ျဖစ္ေသာအခါမွ ရွင္ေတာ္ျမတ္ ဘုရားသည္ “ ေရွာင္ၾကဥ္ဖြယ္ အစြန္းနွစ္ပါး၊ က်င့္သုံးဖြယ္ အလယ္အလယ္က်င့္စဥ္ ရွစ္ပါး၊ သစၥာေလးပါး ၊ အျပန္သုံးပါး(ဥာဏ္သုံးပါး)၊အျခင္းအရာတစ္ဆယ့္နွစ္ပါးပါ၀င္ေသာ ” ဓမၼစကၠ - ဓမၼစၾကာ ေဒသနာ ေတာ္ကုိ ပဥၥ၀ဂီၢ ငါးဦးတုိ႔အား စတင္၍ ေဟာၾကားေတာ္မူ၏၊ ပဥၥ၀ဂီၢငါးဦး အား  ေဟာၾကားသည္ ဟုဆုိရေသာ္လည္း လူမ်ားမျမင္နုိင္သည့္ မျမင္ရသည့္ စၾကာ ၀ဠာတုိက္တစ္ေသာင္းမွ နတ္ျဗဟၼာအေပါင္းသည္ကား တစ္ဆယ့္ ရွစ္ကုေဋခန႔္ရွိေပ၏။

အခ်ိန္အားျဖင့္ ေန၀င္၍ ေမွာင္ရည္ပ်ဳိးစအခ်ိန္ျဖစ္ေသာ္လည္း ထြက္သစ္စလေရာင္ေၾကာင့္ အလင္းဖ် ဖ်ေလးက ဣသိပတန မိဂဒါ၀ုန္ေတာရပ္ႏွင့္တကြ ေလာကဓာတ္ တစ္ခုလုံးကုိ ေအးခ်မ္းေစပါ၏၊
ထုိ႔ထက္ ေအးခ်မ္းေစသည္ကား ရွင္ေတာ္ဘုရားတည္းဟူေသာ လမင္းမွ ထြက္ေပၚ( ေဟာေဖၚ ) အပ္ေသာ အလင္းစ ၀င္းပပ တရားေရာင္ျခည္ပင္ ျဖစ္ေပေတာ့၏။ အေမွာင္လႊမ္းမုိးေနေသာ ေလာကဓာတ္ကုိအလင္း စေသာေန႔၊ ကိေလသာ အပူဓာတ္ေၾကာင့္ အပူဟပ္ခံေနရေသာ သတၱေလာကကုိ အျမိဳက္ေရစင္ ဖ်န္း၍   ေအးခ်မ္းေစေသာေန႔၊ အစမရွိ အဆုံးမသိနုိင္ေသာ သံသရာေရျပင္မွ ဓမၼေလွယာဥ္ျဖင့္ ကယ္တင္၍ နိဗၺာန္ သို႔ စတင္ပုိ႔ေဆာင္ေသာေန႔၊ “ ငါနွင့္အတူ မ်ားဗိုလ္လူကုိ နိဗၺဴေသာင္ကမ္း အတူလွမ္းေစအံ့ ” ဟု ဒီပကၤရာ တရားမင္း ဘုရားရွင္၏ေျခေတာ္ရင္း၌ ၀ပ္စင္း၍ၾကဳံး၀ါးခဲ့ေသာ စိတ္အၾကံ အဓိ႒ာန္ကုိ စတင္၍ အေကာင္ အထည္ ေဖၚေသာ ေန႔၊ ထုိ႔ေန႔သည္ ၀ါဆုိလျပည့္ေန႔ ျဖစ္ပါေပေတာ့၏။

ဘုရားျဖစ္ခါ မိဂဒါသုိ႔ စၾကာေရႊဖြား ျဖန္႔ခ်ီသြား၍ ငါးပါး၀ဂီၢ စုံအညီနွင့္ မဟီတစ္ေသာင္း တုိက္အေပါင္းမွ ခေညာင္းကပ္လာ နတ္ျဗဟၼာအား ၀ါဆိုလျပည့္ စေနေန႔၀ယ္ ေၾကြ႕ေၾကြ႕လွ်ံတက္ ဓမၼစက္ကုိ မိန္႔ျမြက္   ေထြျပား   ေဟာေဖၚၾကားသည္ တရားနတ္စည္ ရြမ္းတယ္ကုိ….။
                                                   
                                                        ျပီးပါျပီး . ေကာင္းသစ္




                                                               




No comments:

Post a Comment