.. နေမာ ဘဂ၀ေတာ ၊ နေမာ အရဟေတာ၊ နေမာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ..

Saturday, January 8, 2011

အကာပစ္၍ အနွစ္ယူသူမ်ား

အႏွစ္ရွိေသာ တရားကုိလည္း အနွစ္ရွိေသာတရားဟူ၍ အနွစ္မရွိေသာတရားကိုလည္း
အနွစ္မရွိေသာတရားဟူ၍ သိၾကကုန္ေသာေၾကာင့္ ထုိသူတုိ႔သည္ မွန္ကန္ေသာ ၾကံစည္မႈလွ်င္(က်က္စားရာ ) အာရုံရွိကုန္ရကား အႏွစ္ရွိေသာတရားကုိ ရနုိင္ၾကကုန္၏။ ( ဓမၼပဒ )

“ အေကာင္း အဆုိး အႏွစ္ အကာ ”  ခြဲျခားသိျမင္သူသည္ “ သမၼာဒိ႒ိ - အျမင္မွန္သူ ”  အမွန္
ျမင္သူ မည္၏၊ အမွန္ကုိ ျမင္သူ ျဖစ္၍ အၾကံသည္လည္း မွန္ကန္တိက် သည္သာ ျဖစ္၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ အဆုိးကို ေရွာင္၏၊ အကာကို ပယ္၏၊ အေကာင္းနွင့္အနွစ္ကုိသာ တိတိက်က်
မိမိရရ ရေအာင္ယူတတ္၏။
ေနကၡမၼ၀ိတက္ - ထြက္ေျမာက္ေၾကာင္းကို ၾကံ၏၊ ကိေလသာအာရုံမွ ထြက္ေျမာက္ေၾကာင္းကုိၾကံ၏၊  ထြက္ေျမာက္ေၾကာင္းကုိ က်င့္၏၊ဘ၀မွ ထြက္ေျမာက္ေၾကာင္းကုိ ၾကံ၏၊ထြက္ေျမာက္ ေၾကာင္းကို က်င့္၏၊၊ ေတာရပ္ျမိဳင္မွီ အရည၀ါသီ( ရေသ့ ရဟန္း ) အျဖစ္ေနထုိင္၍ သမထ ၀ိပႆနာတရား က်င့္ပြါး၏၊  ေလာကီလူသားအျဖစ္ က်င္လည္ရစဥ္၌လည္း ပစၥည္းဥစၥာရွာေဖြ၍ ပိုင္ဆုိင္မႈရေသာအခါ ေပးဆပ္ျခင္း ျဖင့္ ေလာကကုိ အက်ဳိးျပဳ၏၊ အလွဆင္၏ ေပးဆပ္ျခင္းျဖင့္ အနွစ္ကုိိ ရေအာင္ယူတတ္၏၊ ေပးဆပ္ ေသာအခါ၌လည္း (တစ္စုံတစ္ခု ျပန္လည္၍ အကူအညီ ရလိမ့္မည္ဟု အနာဂါတ္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ လုံး၀မရွိ) ေစတနာသန္႔သန္႔ ထား၍ လြတ္လြတ္ကြ်တ္ကြ်တ္ ေနွာင္ၾကိဳးမဲ့ ကူညီ ေပးဆပ္ျခင္းျဖစ္၍ ေအးခ်မ္းလွ၏၊
“ သိမ္းပုိက္ထားျခင္းသည္ မိမိအတြက္မဟုတ္၊ ေပးဆပ္ျခင္းသာ မိမိအတြက္ ျဖစ္သည္ ” ဟုလက္ခံ ယုံၾကည္ထားသူျဖစ္၏။ ေပးရလွ်င္ေပ်ာ္၏။ ေက်နပ္၏၊ဤသို႔ ေလာဘနည္းေအာင္ပါးေအာင္ က်င့္သုံ းေန ထုိင္းျခင္းျခင့္ ေလာဘတဏွာကို ေျဖးေျဖးခ်င္း ပယ္သတ္ေနသူျဖစ္၏။ထုိ႔ေၾကာင့္ သူရွိေသာ ေနရာသည္ လုယက္မႈမရွိ မတရားယူမႈမရွိ၍ စိတ္ခ်မ္းခ်မ္းသာသာနွင့္ေနခ်င္စဖြယ္ အရပ္ေဒသေလး ျဖစ္လာေတာ့၏။

အဗ်ာပါဒ၀ိတက္ - ပ်က္စီးေၾကာင္း၏ဆန္႔က်က္ဘက္ ျပည့္စုံမႈကို ၾကံစည္သူ ျဖစ္၏။ျပည့္စုံမႈဆုိရာ၌ သူတစ္ပါးအတြက္ ေလာကအတြက္ ျပည့္စုံမႈကို ဆုိလုိပါ၏။ ျမစ္ေခ်ာင္း မ်ားသည္ ေလာကအတြက္ စီးဆင္း ေနၾက၏၊ ပန္းပင္မ်ားသည္ ေလာကအတြက္ ပြင့္ေပး ေနၾက၏၊သစ္ပင္မ်ားသည္ ေလာကအတြက္ သီးေပးေနၾက၏၊ငါ ပုိင္ဆုိင္ေသာပစၥည္း ငါ တတ္ေျမာက္ေသာ ပညာသည္လည္း ေလာကအတြက္ ျဖစ္ရမည္ဟု မိမိဘ၀ကို “  ျမစ္ ပန္းသစ္ပင္ ” ကဲ့သုိ႔ ခံယူထားသူ ျဖစ္၏။ သူၾကံသမွ် ေျပာသမွ် ျပဳသမွ် ပုိင္သမွ်သည္ ေလာကအတြက္သာ ျဖစ္၏။ သူသည္ မိခင္စိတ္ထား၏ ေလာက သက္ရွိအားလုံးကို သားသမီးလုိသေဘာထား၏။ သားသမီးေပၚထားရွိေသာ မိခင္စိတ္ဓါတ္ အဘယ္သုိ႔ ရွိမည္ကုိ ခန္႔မွန္းနုိင္
ပါ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူရွိေသာေနရာသည္ “ အမိရင္ခြင္၌ ေနရသလို ” ေအးခ်မ္းသာယာလွပါ၏။

အ၀ိဟိ ံသ ၀ိတက္ - သနားတတ္၏၊ ၾကင္နာတတ္၏၊ေဖးမကူညီတတ္၏ ယုိင္ေနသူကို မတ္ေပး၍ လဲေနသူကုိ ထူေပးသူျဖစ္၏။ခ်မ္းသာသူေတြ႔လွ်င္၀မ္းသာတတ္သလို တစ္စုံတစ္ခုေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ ေနသူကုိ ျမင္ေတြ႕ရလွ်င္လည္း ၀မ္းနည္းလြယ္္သူ ျဖစ္၏။ အထူးအားျဖင့္ သူသည္ ဒုကၡေရာက္ေနသူကို ကူညီျခင္း ကယ္တင္ျခင္း ေဖးမျခင္းျဖင့္ ဘ၀နွင့္အခ်ိန္ကို ေပးဆပ္ေနသူျဖစ္၏၊အားငယ္သူတုိ႔၏ အားထား ရာအျဖစ္ သူသည္ အျမဲတန္းရပ္တည္၏၊ရပ္တည္နုိင္ေအာင္လဲ ၾကိဳးစားသူျဖစ္၏။ သူ၏ အဓိကလုပ္ငန္း သည္ ကယ္ဆယ္ေရးလုပ္ငန္းျဖစ္၏။သူ၏ နွုလုံးအိမ္၌ ကရုဏာတရားသည္ အျမဲေနရာ ယူထား၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္သူသည္ျဗဟၼာႀကီးတစ္ဦးလုိ ေလာကကို အၾကင္နာတရားျဖင့္ ေထြးပုိက္ထားခ်င္သူ ျဖစ္ပါ၏
နာက်င္သူမ်ားကို ၾကင္နာျခင္းျဖင့္ ဘ၀အားမာန္ကုိ တုိက္ေၾကြးေနသူျဖစ္၏သူ႔ေၾကာင့္ ခြန္အားသစ္မ်ား ရ၍ ဘ၀သစ္ အလွသစ္္ ထူေထာင္သြားၾကသူမ်ားလဲ မနည္းေတာ့။      သူသည္ “ နာက်င္သူမ်ား၏ မိခင္ ျဖစ္၏ ” ၊ၾကင္နာေသာ မိခင္၏အရိပ္၌နားခုိခြင့္ရသူသည္ အဘယ္မွ်ေလာက္ေအးခ်မ္းလုိက္မည္နည္း။ မွန္းဆ၍ သိနုိင္ပါ၏။

လာဘ သကၠာရ သိေလာက ယင္းတရားမ်ားကုိ မာရ္နတ္၏ လက္နက္ဆန္းမ်ားဟုသူ ေကာင္းစြာ သေဘာက္ေပါက္ထား၏၊ ယင္းလာဘ သကၠာရ သိေလာကလမ္းေၾကာင္းနွင့္ နိဗၺာန္လမ္းေၾကာင္းသည္  
“ အျဖဴနွင့္အမည္း - အေရွ႕နွင့္အေနာက္ ”ပမာ လုံး၀ ဆန္႔သည့္ လမ္းေၾကာင္းမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း သူေကာင္းေကာင္းသိ၏။“ သိ ” သည့္အတုိင္းလည္း က်င့္သုံးေနထုိင္သူ ျဖစ္၏။ရသမွ်ေလးနွင့္ ေရာင့္ရဲ ေနထုိင္တတ္သူျဖစ္၍ မရျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ဒုကၡအပူဓါတ္ သူ႔မွာ အဟပ္မခံရေတာ့။ ၀ါးသီးသည္ အပင္ကုိ သတ္၏၊  ငွက္ေပ်ာသီးသည္ အပင္ကုိ သတ္၏၊အႆတုိရ္ျမင္းသည္ မိခင္ကို သတ္၏၊ “ လာဘ သကၠာရ သိေလာက ” သည္ လက္ခံသူကို    သတ္၏ - တဲ့။ ယင္းေဒသနာကို သူသည္ အျမဲ နွလုံးသြင္း  ဆင္ျခင္ ေနသူျဖစ္ရကား လာဘ္လည္း မမက္၊ အပူေဇာ္ခံလည္း မမက္ ၊ နာမည္ ဂုဏ္သတင္း ေက်ာ္ေစာျခင္းကုိလည္း မမက္ေမာေတာ့၊ “ မက္၍ ေမာသူ ” မ်ားကုိလည္း သူျမင္ေတြ႔ေနရ၍သံေ၀ဂ တရားမ်ားလည္း ျဖစ္ပြါးရသည္မွာလည္း မနည္းေတာ့။

ထုိ႔ေၾကာင့္ သူသည္ အလ်ဥ္းသင့္ သင့္သလုိ တစ္ပါးတည္းေန၏။ တစ္ပါးတည္းေနေသာအခါ၌လည္း မိမိ စရုိက္နွင့္ကုိက္ညီသည့္ ဘာ၀နာတစ္ခုခု မွတ္ရႈေနသည္သာ ျဖစ္၏ ထုိ႔ေၾကာင့္သူသည္ လူအေဖၚ လည္းမရွိ၊ကိေလသာအေဖၚလဲ“ မျငိ ”ေတာ့။ကာယ၀ိေ၀က စိတၱ၀ိေ၀က အျဖစ္ျဖင့္ အေနၾကာလာ ေသာအခါ . တစတစ“ သီလ သမာဓိ ပညာ ၀ိမုတၱိ ၀ိမုတၱိဥာဏဒႆန ” အနွစ္သာရမ်ားကုိ သူေကာင္းေကာင္းၾကီး ပုိင္ဆုိင္ခြင့္ ရသြားေလျပီး။သူသည္ သာသနာနွင့္ေတြ႔သူ ျဖစ္သြား၏ ၊ သာသနာ ၾကဳံရက်ိဳး နပ္သြားသူျဖစ္၏။ “ တရားျမင္သူျဖစ္၍ ဘုရားျမင္သူ ”  ျဖစ္သြားေတာ့၏။

ၾကဳံခဲသည့္ သာသနာ - ရခဲသည့္ လူ႔ဘ၀ - ျဖစ္ခဲသည့္ သဒၶါတရား - ထင္ရွားရွိေနခုိက္  အကာေတာမွာ ဗ်ာေမာမေနၾကပဲ “ သတိ - အသိ ” လုိက္၍ အကာကုိပစ္ အႏွစ္ကုိ ရွာေဖြသူ ပိုင္ဆုိင္သူမ်ား  ျဖစ္နုိင္ ၾကပါေစဟု ….

                                ေကာင္းသစ္

No comments:

Post a Comment