.. နေမာ ဘဂ၀ေတာ ၊ နေမာ အရဟေတာ၊ နေမာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ..

Saturday, January 29, 2011

၀ဋ္ေၾကြး (၁)




  မေမ႔မေလ်ာ့ျခင္းသည္ နိဗၺာန္၏အေၾကာင္းတည္း၊ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းသည္
အဖန္ဖန္ေသရျခင္း၏ အေၾကာင္းတည္း။မေမ့မေလ်ာ့ေသာ သူတုိ႔သည္                            ေသသည္မမည္ကုန္။ ေမ့ေလ်ာ့သူတုိ႔သည္ ေသသည္မည္ကုန္၏။

မေမ့မေလ်ာ့ေသာ ပညာရွိတုိ႔သည္ ဤသို႔ ထူးျခားေၾကာင္းကုိ သိ၍ မေမ့မေလ်ာ့
ေသာ သတိတရား၌ ရႊင္လန္း၀မ္းေျမာက္ကုန္လွ်က္ အရိယာတုိ႔၏ က်က္စားရာ
ေလာကုတၱရာတရားကုိးပါး၌ ေမြ႔ေလွ်ာ္ၾကကုန္၏။

ထုိပညာရွိတုိ႔သည္ ( သမထ ၀ိပႆနာစ်ာန္နွစ္ပါးျဖင့္ ကိေလသာကုိ ) ရႈိ႕ျမွဳိက္
ကုန္ျပီးလွ်င္ အျမဲမျပတ္ လုံလျပဳကုန္၍ မတြန္႔မဆုတ္ လုံ႔လထုတ္ကုန္လွ်က္
ေယာဂေလးပါး၏ကုန္ရာ အတုမရွိ ျမတ္ေသာ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ၾကကုန္၏ (ဓမၼပဒ )

ေရွးေခတ္ ရွင္ဘုရင္မ်ားသည္ ေတာကစားထြက္ေလ့ရွိ၏၊ ေတာကစားထြက္ရာ၌  ရည္ရြယ္ ခ်က္ ရွိ၏၊ ေတာထဲ၌ ခုိေအာင္းေနေသာ လူဆုိးမ်ားကုိ ေျခာက္လွန္႔သည့္  သေဘာလဲ ပါ၏၊ အျမဲတန္း နန္းေတာ္ထဲ၌ ေနရ၍စိတ္၏ထြက္ေပါက္အျဖစ္  စိတ္မြန္း ၾကပ္မႈကို ေျဖေဖ်ာက္ရန္ လည္း ပါ၏။သားေကာင္မ်ားကို  အထူးအားျဖင့္ သမင္မ်ားကို ကုိယ္တုိင္လုိက္၍ စားသံုးရန္ လည္းပါ၏၊ ေရွးေခတ္ တစ္ခ်ဳိ႕ရွင္ဘုရင္မ်ား  သမင္သား  “ စြဲလမ္း ” ကာ ထိီးနန္းစြန္႔၍ ေတာထဲမွာပင္ အသားကင္စားကာ  အေနၾကာလာေသာ အခါလူစင္စစ္က လူ႔ျပိတၱာအျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားသည္လည္း ရွိ၏။

တစ္ခ်ိဳ႕ရွင္ဘုရင္မ်ား ေတာကစား မၾကာမၾကာ ထြက္ေသာေၾကာင့္  ( အလုပ္ပ်က္သ ျဖင့္)  သမင္မ်ားကုိ ျခံခပ္ကာ ရွင္ဘုရင္အတြက္  သီးသန္႔ သမင္ျခံ လုပ္ေပးၾကရသည္ လည္း ရွိခဲ့၏။ရွင္ဘုရင္မ်ား ေတာက စား ထြက္မႈႏွင့္ ပါတ္သက္၍ ျမန္မာ့နယ္ပယ္၌      “ ေရြသမင္ ဘယ္ကထြက္ မင္းၾကီးတာကထြက္ ” ဟူေသာ စကားပုံတစ္ခုပင္ က်န္ခဲ့၏။

ဥေတနမင္းသည္လည္း ရွင္ဘုရင္တစ္ပါးေပမုိ႔ ေတာကစားသည့္ အစဥ္အလာကုိ ဆက္ လက္ က်င့္သုံးေန၏၊ သုိ႔ေသာ္ သူကေတာ့ သားသမင္လုိက္ရန္မဟုတ္မိဖုရား ေခါင္ႀကီး “ သာမာ ၀တီ ” ၏ ေမတၱာရပ္ခံထားခ်က္အရ သားသမင္မ်ားကုိမသတ္ျဖတ္ေတာ့၊  ေတာ၏ သဘာ၀ အလွွကုိ ရႈစားရင္း ေလေျပေလညွင္းခံရင္းႏွင့္ေတာထဲ၌  ခုိေအာင္း ေနထုိင္တတ္သည့္ လူဆုိးမ်ားကုိ ေျခာက္လွန္႔သည့္ အေနအားျဖင့္သာ  ေတာစားထြက္ လာျခင္းျဖစ္၏ သို႔ေသာ္ ယေန႔ ေတာကစား ထြက္လာရသည္မွာ ခါတုိင္းနွင့္မတူ ေျခလွမ္းမ်ား ေလးလံေနသလို ထင္ရ၏၊ စိတ္ထဲမွာ တထင့္ထင့္ ျဖစ္ေနသလုိ ခံစား ေနရ၏

 “ သာမာ၀တီ ” သူသည္ ဘုရင္မင္းႀကီး ခ်စ္ျမတ္ႏုိးေသာ သိမ္ေမြ႔ႏူးညံျပီးသစၥာ ေမတၱာ  အၾကင္နာ တရားနွင့္ ျပည့္စုံေသာ မိဖုရားေခါင္ႀကီး ျဖစ္၏။ဘုရားမွတစ္ပါး  ကုိးကြယ္ရာ မရွာေတာ့ေသာ ေသာတာပန္ အရိယာသူေတာ္စင္မႀကီးလည္း ျဖစ္၏။မိဖုရား ေခါင္ ႀကိီးသည္ သလြန္ေညာင္းေစာင္းထက္၌ ေလွ်ာင္းေန ရင္း “ အုိျခင္း - နာျခင္း - ေသ ျခင္းတရားသည္ လူမ်ိဳးတုိင္း ဘာသာတုိင္း ေရွာင္လြဲမရေသာ သဘာ၀တရား ျဖစ္၏၊ မည္သူတစ္ဦး တစ္ ေယာက္မွ် ေရွာင္လဲႊ၍ မရစေကာင္းေခ်တကား၊ ေသကြဲ ရွင္ကြြဲ ကြဲဲကြာျခင္း ခြဲခြါရျခင္းသည္ လည္း လူတုိင္းေတြ႔ၾကဳံရသည့္ ေရွာင္လြဲမရေသာ သဘာ၀တရား ျဖစ္ေပ ၏တကား လူသားတိုင္းသည္ သက္ရွိတုိင္းသည္ မိမိျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ျပဳ လုပ္ေနေသာ“ ကမၼ ” ကံတရား၏ “ ဆုိး ေကာင္း ”  စီမံျခင္းကိုု ခံယူရမည္ ၊(ဘယ္သူ မျပဳ မိမိမႈမဟုတ္ပါလား) ဟူေသာ ဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူသည့္   “ အဘိဏွ သုတၱန္ ”    တရားကုိ နွလုံးသြင္း ဆင္ျခင္ေန၏။

သခင္မ သခင္မ .. ဟုိ … ဟုိ…
အထိတ္တလန္႔နွင့္ ဘာျဖစ္လာတာလဲ သစၥ၀တီ၊ စကားေရွ႕ဆက္ မေျပာနုိင္ပဲအထိတ္ တလန္႔ျဖစ္ေန သည့္ သူ၏အပါးေတာ္ သစၥာရွင္မေလးကို မိဖုရားေခါင္ႀကီး ေမးခြန္းထုတ္ လုိက္ျခင္း ျဖစ္၏။ သစၥ၀တီ သည္ အခ်ိန္တိုင္း မ်က္စိကုိဖြင့္ နားကိုစြင့္ထားသူျဖစ္၏။
ဟို ဟို သခင္မ စံျမန္းေနတဲ့  နန္းေတာ္တုိင္ေတြကို မာဂ႑ီရဲ႕ ဦးေလးက ဆီေတြရႊဲေန တဲ့အ၀တ္ေတြႏွင့္လုိက္ျပီးရစ္ပတ္ခ်ည္ေနွာင္ေနတယ္.အဲဒါရုိးရုိးသားျဖစ္မယ္မထင္ဘူးအေကာက္္ၾကံၾကံေနတာ မ်ားလား မသိဘူးသခင္မ ၊အဲဒါ သခင္မ လုိက္ၾကည့္ပါအုံး သာမာ၀တီ မိဖုရားႀကီးနွင့္ ရံေရႊေတာ္မ်ား ဆင္းလာၾက၏၊

ဦးေလးႀကီး ဘာျဖစ္လုိ႔ နန္းေတာ္တုိင္ေတြကုိ ဆီရႊဲေနတဲ့ အ၀တ္ေတြႏွင့္ရစ္ပတ္ခ်ည္ ေႏွာင္ေနတာလဲ ၊ ေၾသာ္ ဟုတ္ကဲ့ပါ မိဖုရားေခါင္ႀကီး ဘုရင္မင္းႀကီး၏ အမိန္႔ေတာ္အရ ဤကဲ့သုိ႔ ျပဳလုပ္ရျခင္းပါ၊ (အမွန္အားျဖင့္ ဘုရင္မင္းႀကီး၏ အမိန္႔ေတာ္မဟုတ္  သူ႔တူမ မိဖုုရားေခါင္ႀကီး မာဂ႑ီ၏ မရုိးသားသည့္ ေစခုိင္းခ်က္ျဖစ္၏)ဘုရင္မင္းႀကီးက နန္းေတာ္ တုိင္ ေတြ ေရရွည္ခုိင္ခန္႔ဖုိ႔ စီမံျခင္း ျဖစ္နုိင္ပါတယ္၊ အခ်ိန္မီ လုပ္ငန္းေလး တြင္ က်ယ္ေအာင္ လုပ္ရမွာမုိ႔ မိဖုရားေခါင္ႀကီးအေပၚခဏ စံေနေတာမူပါအုံး၊

သာမာ၀တီ မိဖုရားေခါင္ႀကီးနွင့္ရံေရႊေတာ္မ်ား အေပၚထပ္ စံျမန္းရာသုိ႔ျပန္တက္ သြား ၾက၏၊ ထုိအခါမာဂ႑ီ၏ဦးေလးသည္ တံခါးအားလုံးကုိအျပင္မွခ်က္ခ်လို္က္၏၊ စိတ္ခ်ရေအာင္ အျပင္ က သစ္သားပါ ထပ္ရုိုက္လုိက္ေသး၏သူတုိ႔အားလုံး ေအာက္ဆင္း၍မရေတာ့၊ ေျပးေပါက္ ထြက္ေပါက္မရွိေတာ့။ ထုိအခါ  ေအာက္ေျခမွစ၍နန္း ေတာ္္္ႀကီးကို မီးရိႈ႕လုိက္ေလေတာ့၏။

နန္းမေဆာင္ အေပၚထပ္သုိ႔ မီးခိုးမ်ား လွိမ့္၍လွိမ့္၍ တက္လာ၏။အေပၚထပ္ရွိ  မိဖုရား ေခါင္ႀကီးနွင့္တကြ ရံေရႊေတာ္မ်ား ေခ်ာင္းတဟြတ္ဟြတ္ဆုိးကုန္ေတာ့၏၊ မီးခုိးမႈိင္း ရုိက္၍  မ်က္ရည္မ်ားပင္ ေ၀လာေပျပိီး။ ဘာမွ သဲကြဲစြာမျမင္ရေတာ့ ။ထုိအခ်ိန္ “ သဲသဲကြဲကြဲ စကားသံ ေပၚထြက္လာသည္ကုိ ” ရံေရႊေတာ္ အားလုံး  ၾကားေနရ၏၊  မိဖုရားေခါင္ႀကီး၏ တည္ျငိမ္ေသာ အသံျဖစ္၏၊

“ သံသရာတေလွ်ာက္လုံး ငါတုိ႔ က်င္လည္ခဲ့ရေသာ ဘ၀ေတြ မနည္းေတာ့၊ ဤကဲ့သုိ႔ မီးေလာင္၍ ေသဆုံးခဲ့ရေသာ ဘ၀မ်ားကုိ ရွင္ေတာ္ဘုရား၏ သဗၺညဳတဥာဏ္ ေတာ္ျဖင့္ ၾကည့္လွ်င္ပင္ ဆုံးနုိင္မည္ မဟုတ္ေခ်၊ မေမ့မေလွ်ာ့ မိမိတရားကုိသာ နွုလုံးသြင္း  ဆင္ ျခင္ၾကေနၾကပါ၊ ငါတို႔ကို မီးရႈိ႔သူ မာဂ႑ိီမိဖုရားႀကီးနွင့္သူ႔အသုိင္းအေပၚလည္း  ေဒါသ “ အမ်က္ ” တရား မျဖစ္ေစၾကနဲ႔၊ နန္းေတာ္ႀကီးကို တပ္မက္တဲ့ ေလာဘ “ အမက္ ” တရားလည္း မျဖစ္ေစၾကနဲ႔၊ ငါတု႔ိ ဒီေလာက္ေကာင္းေကာင္း မြန္မြန္ေနၾကပါလွ်က္ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီလို အျဖစ္မ်ိဳး အျဖစ္ဆုိး ၾကဳံရတာပါလိမ့္လို႔ အေတြး ေတြတဲ့ ေမာဟ    “ အဖ်က္္ ”တရားလည္း မျဖစ္ပြါးေစၾကနဲ႕၊ ျပဳသူ အသစ္ ၊ ျဖစ္သူအေဟာင္း ထုံးေဟာင္း စကား ရွိ၏၊ ငါတုိ႔တစ္ေတြ ၀ဋ္ေႀကြးရွိ၍ ဆပ္ေနရသည္ဟု မွတ္ၾကပါ၊ဤအခ်ိန္သည္ တရားမွတစ္ပါး အားကုိးရာ မရွိ၊ မိမိတရားကိုသာ ေစ့ေစ့စပ္စပ္စူးစူး စုိက္စုိက္ အားထုတ္ၾကပါ ”သာမာ၀တီ  မိဖုရားေခါင္ႀကီးသည္ မိမိ၏ ရံေရႊေတာ္မ်ားကို “ ဓမၼလမ္းညႊန္ ” ေပးျပီးျပီးမုိ႔ မီးအရွိန္ေၾကာင့္ ခံစားေနရသည့္ ေ၀ဒနာကုိပင္ အရႈခံအျဖစ္( ေ၀ဒနာနုပႆနာသတိပ႒ာန္ကုိ ) စူးစူးစုိက္စုိက္ သတိခ်ပ္ အသိကပ္ ရႈမွတ္ေနေလ ေတာ့၏။ က်န္ရံေရႊေတာ္မ်ားသည္လည္း ေ၀ဒနာကုိပင္  အေသအခ်ာရႈမွတ္ေနၾက၏၊

ပကတိမီးေတာက္ မီးလွ်ံတုိ႔သည္ သူတုိ႔၏ ကုိယ္ခႏၶာကုိ ေလာင္ျမိဳက္ေန၏၊ သူတုိ႔သည္  “ ေလာဘ ေဒါသေမာဟ အတၱမာနစသည့္”ကိေလသာမီးေတာက္မီးလွ်ံတုိ႔ကုိ ေ၀ဒနာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ေရစင္ျဖင့္ ညွိမ္းသတ္ေနၾက၏၊ အခ်ိဳ႔႕ သကဒါဂါမ္ တည္သြားၾက၏ တစ္ခ်ိဳ႕ေတာ့ အနာဂါမ္ အဆင့္ထိေရာက္သြားၾက၏ေပါက္ေရာက္ သြားၾက၏။ပကတိမီးေတာက္မီးလွ်ံၾကားမွ ကိေလသာ မီးေတာက္မီးလွ့်ံတုိ႔ကုိ ျငိမ္းေအာင္ ညွိမ္း သတ္သည့္ အတုယူဖြယ္ စံထားဖြယ္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ေပတကား။

ဥေတနဘုရင္ႀကီးသည္ အရိပ္ေကာင္းေသာ ေညာင္ပင္ရိပ္၌ ခဏနားေနခ်ိန္ျဖစ္၏၊  ထုိအခ်ိန္ နန္းတြင္းမွ ထူးျခားသတင္းပုိ႔ ခန္႔အပ္ထားေသာ အေထာက္ေတာ္သည္္ ျမင္းကုိ ဒုန္းစုိင္းလွ်က္ ဘုရင္မင္းႀကီးရွိရာသုိ႔  အေျပး လာေန၏၊ ဘုရင္မင္းႀကီး ျမင္ေနရ၏နန္းေတာ္၌ တစ္ခုခုေတာ့ ျဖစ္ေနျပီးဟု ဘုရင္မင္းႀကီး တြက္လုိ္က္၏ အေထာက္ေတာ္သည္ ဘုရင္မင္းႀကီးကို ဒူးေထာက္ ခစားလွ်က္ “ သတ္လွ်င္ လည္းေသ ထားလွ်င္လည္း ေနရပါမည္ အရွင္မင္းႀကီး၊ ကြ်န္ေတာ္မ်ိဳးတုိ႔၏ေပါ့ဆမႈ ေၾကာင့္ ဘုရင္မင္းႀကီး ျမတ္နုိးေတာ္မူေသာ မိဖုရားေခါင္ႀကီး သာမာ၀တီရဲ႕ နန္းမေဆာင္တစ္ခုလုံး မီးဟုန္းဟုန္း ေတာက္ေနပါတယ္ အရွင္မင္းႀကီး ”ဘာ ? ..
ဥေတနဘုရင္မင္းႀကီး၏ ႏႈတ္မွ ထြက္လာေသာ က်ယ္ေလာင္ေသာ အသံႀကီး  ျဖစ္၏၊ အမတ္ႀကီးမ်ား ၀န္ႀကီးမ်ား စစ္သည္ေတာ္မ်ား အားလုံးၾကားလုိက္၏ ။ သူတုိ႔ၾကား သည္ မွာ “ ဘာ ” တစ္ခြန္းတည္း သာျဖစ္၏သုိ႔ေသာ္ ဘုရင္ၾကီး၏ နွလုံးသားထဲမွာ  ပဲ့တင့္သံကဲ့သုိ႔ “ ဘာ ” ဟူေသာစကားသည္ ဆင့္ကဲ ဆင္ကဲ ၾကားေနရေတာ့၏
ဘုရင္မင္းႀကီးသည္နန္းေတာ္သို႔ အျမန္ျပန္လာခဲ့၏၊ အျမန္ဆုံးကိုအျမင့္ဆုံးထိ တင္ကာ  ျပန္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏ သုိ႔ေသာ္ မမွီေတာ့ ၊ သာမာ၀တိီကို ကယ္တယ္ဖုိ႔ မမီေတာ့၊နန္းမ ေဆာင္တစ္ခုလုံး ျပာပုံဘ၀ ေရာက္သြားေပျပီ၊ သို႔ေသာ္ မီးခုိေငြ႔ကေလးမ်ားကေတာ့ တလူလူ  ထြက္ေနေသး၏၊

 နန္းမေဆာင္ ျပာပုံထဲမွ သူ၏ ခ်စ္လွစြာ ျမတ္နုိးလွစြာေသာ သစၥာရွင္ေမတၱာရွင္္ အၾကင္နာရွင္ ဓမၼမိခင္ ( သာမာ၀တီ၏ေက်းဇူးေၾကာင့္ ဗုဒၶ ဘုရားရွင္ကုိ ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္လာသည့္ ဘုရင္ျဖစ္၏ )  သာမာ၀တီ မိဖုရားေခါင္ႀကီး၏ပုံရိပ္လႊာ ထုိ႔ေနာက္ သူတုိ႔သခင္မအေပၚ အျမဲသစၥာရွိၾကေသာ  ေကာင္းတူဆုိးဖက္ ရံေရႊေတာ္ငါးရာတုိ႔၏ ပုံရိပ္လႊာမ်ားသည္ တရိပ္ရိပ္ ေပၚလာေတာ့၏၊ “ သူတုိ႔ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ခံစား လုိက္ရမလဲ ” ေတြးရင္းပင္ ၾကက္သီး ထစရာ တုန္လႈပ္စရာျဖစ္လာ၏ေတြးေလေဆြးေလ  .ေဆြးေလ ေသာကမီးလွ်ံေတြ ေတာက္ေလ  ေသာကမီးေတာက္ေလ  နလုံး ေသြးဆူေလ . နွလုံးေသြးဆူလာ၍ အသားမ်ား ပင္ နီလာေပျပီး၊“ သံေယာဇဥ္ . ေသာက  . ထုိမွတဆင့္ေဒါသ ေဒါမနႆ ပရိေဒ၀ . ဥပါယာသ. စသည့္ မီးေတာက္မီးလွ်ံတုိ႔သည္ဘုရင္ဥေတန၏နလုံးသားကို စတင္ ေလာင္ျမိဳက္ ေနေပျပိီး။  သာမာ၀တီကို ရႈိ႕ ေသာ မီးသည္ ဘုရင္ဥေတနကုိပါ ကူးစက္ေလာင္ ျမိဳက္ေနေခ်ျပီးတကား..။

သုိ႔ေသာ္ ဘုရင္ဥေတနသည္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ေသာက ေဒါသကုိ သူတပါးမသိေအာင္  ျမိဳသိပ္ထား၏ ၊ဖုံးဖိထား၏၊အပူရုပ္ကုိ ဟန္လုပ္ေနရ၏၊ေဘးမွသာမန္ၾကည့္လွ်င္ ဘုရင္ ဥေတနကုိ တည္ျငိမ္ေနသူဟု ထင္ရ၏၊သို႔ေသာ္အတြင္းနွလုံးသားမွာကား ေယာက္ယက္ခပ္ ေန၏၊ဤသုိ႔နွင့္ အေနာက္ေတာင္စြယ္ေနမင္း ႀကီး ကြယ္သြားေလျပီး၊ သုိ႔ေသာ္ဘုရင္ ဥေတန၏နွလုံးသားမွာ ေလာင္ျမိဳက္ေနေသာ ေသာကမီးကား ပ်ယ္၍ မသြားေသးေပ၊ တေျမ့ေျမ့ ေလာင္ျမိဳက္ေနဆဲပင္ ျဖစ္ေန၏

ဤသုိ႔ျဖင့္ပင္ … အေမွာင္မ်ားတျဖည္းျဖည္း ႀကီးစုိးလာျပီျဖစ္၍ ညဥ့္နက္သည့္  အခ်ိန္သို႔ပင္ ေရာက္လာ ေပျပီး၊ သုိ႔ေသာ္ ဘုရင္မင္းႀကီးသည္္ စက္ေတာ္ေခၚ၍ မရေသး၊ ညဥ့္နက္ သည့္အခ်ိန္မွာပင္ ဥေတန  ဘုရင္မင္းႀကီးသည္  အေတြးနက္ တုန္းျဖစ္၏။ မနက္၍လည္း မျဖစ္ေပ၊ သူမရွိခင္ အခ်ိန္ေလးအတြင္း မွာပင္ သူ၏ျမတ္နုိ္းၾကင္နာလွစြာေသာ သစၥာရွင္ ေမတၱာရွင္ ဓမၼမိခင္ျဖစ္ေသာ မိဖုရားေခါင္ႀကီး နွင့္ရံေရႊေတာ္ငါးရာ ေလာကၾကီးမွ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားျပီး မဟုတ္ပါလား၊ သူတုိ႔ေပ်ာက္သြားေသာ္လည္း သူ၏ ႏွလုံးသားထဲ၌ သူတုိ႔၏ ပုံရိပ္လႊာမ်ားက မေပ်ာက္ေသး၊ဆက္လက္ ရွင္သန္ ေနဆဲပင္ ျဖစ္၏။သာမာ၀တီ နန္းမေဆာင္ မီးေလာင္ျခင္းသည္  ရုိးရုိးမီး မျဖစ္နုိင္၊ ငါမရွိတုန္း အ ခြင့္ေကာင္းယူျပီး အေျခအေန အခ်ိန္ အခါ သုံးသပ္ကာ အကြက္ခ်  စီစဥ္သြား ျခင္္း ျဖစ္နုိင္တယ္၊ ဤသူ ဘယ္သူ ျဖစ္နုိင္မလဲ  … ..  

ဘုရင္မင္းႀကီးသည္ အတိတ္ကုိ ေတြးၾကည့္၏ ေျပးၾကည့္၏၊ ထုိအခါ အတိတ္သည္ တရိပ္ရိပ္ ထင္ဟပ္ လာေတာ့၏၊ အင္း သူပဲ ျဖစ္နုိင္တယ္၊ သူပဲ ျဖစ္ရမယ္ ဒါေပမဲ့  သက္ေသ အေထာက္ အထား အခုိင္အမာ ရေအာင္ တစ္စစီ တစ္စစီဆြဲထုတ္ရမယ္၊  ဒီအမႈရဲ႕ သဲလြန္စ ဘယ္လို ေျခရာေကာက္ရမလဲ၊အၾကမ္း နည္းနွင့္စစ္ရင္ေကာျဖစ္နုိင္မလား၊မျဖစ္နုိင္ဘူး ျပႆနာေဘးကုိ လမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းသြားနုိင္ တယ္၊ ( ျပႆနာရွင္က လမ္းေၾကာင္းပိတ္သြားေအာင္ တစ္စုံတစ္ေယာက္ကုိ  ဓားစာခံ လုပ္ခုိင္းျပီး ျပႆနာလမ္းေၾကာင္းကုိ လမ္းလႊဲေပးနုိင္တယ္၊ ဒါဆုိ အဓိက တရားခံ မ်က္ေျချပတ္သြားနုိင္တယ္ )

ဒီေတာ့ ဟုတ္ျပီး အနုနည္းကို သုံးရမယ္ ၊ အေရွ႕ေလာကဓါတ္မွ အရုဏ္ေရာင္ပင္ သမ္း လာေပျပီး၊ မၾကာမီ မုိးစင္စင္လင္းေတာ့မည္ျဖစ္၏၊ျပႆနာကို  ေျဖရွင္းနုိင္ဖုိ႔ အမႈသည္အစစ္ ေဖၚထုတ္ဖုိ႔ နည္းလည္း ရျပီျဖစ္၍ ဘုရင္ဥေတနမင္း၏  နွလုံးသား၌လည္း ေမွ်ာ္ လင့္ခ်က္ အရုဏ္သမ္းလာေပျပီ၊မၾကာခင္ အျဖဴအမဲ  ကြဲေတာ့မည္ျဖစ္၏၊ အမွန္တရား  ထင္ထင္ရွားရွား ေပၚလာေတာ့မည္ ျဖစ္၏၊အေတြးတိတ္ သြားျပီးျဖစ္၍  မ်က္စိမ်ားလည္း  မွိတ္ခ်င္ အိပ္ခ်င္လာ ေခ်ျပီ၊ အင္း တစ္ေရးလို္က္ေတာ့ ေမွးလုိက္ အုံးမွပဲေလ .. . ။

ယေန႔ ညီလာခံ၌ ဥေတနမင္းႀကီး၏ အေနအထားကိုၾကည့္ရလွ်င္ ေပါ့ေပါ့ပါပါး တက္တက္ၾကြၾကြ ပုံစံျဖစ္ေန၏၊ မ်က္ႏွာမွာလည္း ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း လြတ္လပ္ျခင္း အသြင္ ေပၚေန၏၊ (ဘုရင္မင္းႀကီးသည္ အမႈမွန္ေပၚေပါက္ေရးအတြက္ ကိုယ္တုိင္သရုပ္ ေဆာင္ေန ျခင္းသာ ျဖစ္ပါ၏၊ရင္ထဲမွ ေသာကမီးသည္ကား ရွားမီးကဲ့သို႔ ပူျပင္း၍  ဖြဲမီးမီးကဲ့သို႔ တေျမ့ေျမ့ ေလာင္ကြ်မ္းေနတုန္းပင္ ျဖစ္၏၊အပူရုပ္ကုိ တမင္ဖုံးဖိ ထားျခင္း သာျဖစ္၏၊) “ ၾကက္ဥနွစ္ေရာင္ တိမ္ေတာင္သဖြယ္  မင္းေရးက်ယ္၏ ” တဲ့၊ မင္းတုိ႔၏စိတ္သည္ သိနုိင္ခဲ၏၊ ယခုလည္း ဘုရင္ဥေတနသည္ ရာဇပရိယာယ္ျဖင့္ အမႈမွန္ကို ကုိယ္တြယ္ေပေတာ့မည္၊

ဘုရင္မင္းႀကီး ၀ဲဘက္နွင့္ယာဘက္၌ က်န္မိဖုရားေခါင္ႀကီးမ်ား ျဖစ္ၾကသည့္၀ါသုလဒတၱ မိဖုရားေခါင္ႀကီးနွင့္မာဂ႑ီမိဖုရားေခါင္ႀကီးတုိ႔ထုိင္ေနၾက၏။သူတုိ႔သည္လည္းတည္ျငိမ္လြန္းလွသည့္ ဘုရင့္အမူအယာကုိ အကဲခပ္ေနၾက၏ ၊ရာဇပလႅင္၏၀န္က်င္၌  မူးမတ္မ်ား (၀န္ႀကီး မ်ား) စစ္ေသနာပတိခ်ဳပ္ႀကီးမ်ား ညီလာခံမွတ္တမ္းေရးသည့္  စာေရးစာခ်ီမ်ား စသူတုိ႔ သည္ လည္း အသီးသီးေနရာယူၾကျပီးျဖစ္၏၊ ဘုရင္ႀကီးသည္ သူတုိ႔အားလုံးကို  စိတ္ထဲမွ အကဲ ခပ္ေန၏၊ သူတုိ႔အားလုံးသည္လည္း ဘုရင္မင္းႀကီးကုိ အကဲခပ္ေန ၾကသည္သာ ျဖစ္၏၊ ညီလာခံသဘင္သည္ တိတ္ဆိတ္ေန၏။

တိတ္ဆိတ္ျခင္းကုိ ဘုရင္မင္းႀကိီးကပင္ စတင္၍ ျဖိဳခြင္းလုိက္၏၊အမတ္ႀကီးမ်ား  ငါဘု ရင္မင္းျမတ္သည္ ေရွ႕အခါက အျမဲဲတန္းလုိလို ထိတ္ထိတ္လန္႔လန္႔ျဖင့္  အခ်ိန္မ်ားကို ျဖတ္သမ္းခဲ့ရ၏၊ သာမာ၀တီမိဖုရား သည္ အျမဲတန္းအခြင့္အေရးကို ေစာင့္၍ ငါဘုရင္ မင္းႀကီးကို ၾကံစည္ခဲ့၏၊(ရန္သူ ကုိမွ်ားေခၚသည့္  စကားလုံးျဖစ္၏ ) ယခုေတာ့သာမာ ၀တီ  မရွိေတာ့ျပီမုိ႔ ငါ့ဘ၀သည္  ပုိက္ကြန္မွ လြတ္ေသာ ငွက္ ၊ ေၾကာ့ကြင္းမွွလြတ္ ေသာ  သမင္ကဲ့သို႔ ထိတ္လန္႔ျခင္းမွ လြတ္ေျမာက္ရေပျပီ၊ ဘ၀သစ္တစ္ခုကို  ေမြးဖြါး လုိက္သကဲ့သို႔ ငါ့ဘုရင္မင္းႀကီး၏ဘ၀သည္ လြတ္လပ္ျခင္း  ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း ခ်မ္းသာျခင္း တုိ႔ကုိ တစ္ျပဳိင္နက္ ပိုင္ဆုိင္ခြင့္ရေပျပီး “ ေၾသာ္ ယခုမွ ခ်မ္းသာေလစြ  ခ်မ္းသာေပစြ ”၊

သက္ေတာ္ရွည္ အမတ္ႀကီးက လက္အုပ္ခ်ီ၍ “ မွန္လွပါ  ဘ၀ရွင္မင္းၾတားႀကီးဘုရား ဒီအမႈကို ဘယ္သူျပဳတယ္လုိ႔ုိ႔ ဘ၀ရွင္မင္းၾတားႀကီး  ထင္မိပါ သလဲဘုရား ” ဟု စကား ဆက္နိုင္ရန္ (စကားႏႈိက္ ေသာအားျဖင့္) သံေတာ္ဦးတင္ ေမးျမန္းလုိက္၏၊ထုိအခါ မင္းႀကီးက   အင္း ငါကုိယ္ေတာ္ျမတ္ကုိ အလြန္ ခ်စ္ျမတ္နုိးသူ  ငါကုိယ္ေတာ္ျမတ္၏ ေကာင္းက်ဳိးကုိ အမွန္တကယ္လုိလားသူ တစ္ေယာက္ေယာက္က ျပဳလုပ္တာ ျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ တြက္ဆမိတယ္ အမတ္ႀကီး ။

ဘုရင္မင္းႀကီး၏ စကားသည္ မိဖုရားေခါင္ၾကီး မာဂ႑ီအတြက္ “ ပ်ားရည္ ” လုိ ခ်ဳိျမိန္ လွ၏၊ သူသည္ ယေန႔မွ ေအာင္ပြဲခံနို္င္သူ ျဖစ္၏ဟုေတြးကာ အလြန္ပင္ ၀မ္းသာေန၏၊ အရင္က သာမာ၀တီ မိဖုရား ေခါင္ႀကီးအေပၚ ၾကံစည္ခဲ့သည့္  လုပ္ရပ္မ်ားသည္လည္း ေအာင္ပြဲရ မာဂ႑ီမိဖုရားႀကီး၏စိတ္အစဥ္၌ တရိပ္ရိပ္ ျပန္လည္ျမင္ေယာင္ ေနမွိျပန္၏၊
                                                  (ဆက္ရန္ ) ေကာင္းသစ္


No comments:

Post a Comment