.. နေမာ ဘဂ၀ေတာ ၊ နေမာ အရဟေတာ၊ နေမာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ..

Tuesday, January 25, 2011

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအုတ္ျမစ္ (၁)

သူငယ္တုိ႔ သင္တုိ႔သည္ ဆင္းရဲကုိ မခ်စ္၊ ဆင္းရဲမွာ ေၾကာက္သည္ျဖစ္အံံ့၊  ဆင္းရဲေၾကာင္းျဖစ္ေသာ မေကာင္းမႈကို မ်က္ေမွာက္ မ်က္ကြယ္   နွစ္သြယ္လုံးေရွာင္ၾကဥ္ၾကရမည္၊  ( ဥဒါန - ကုမာရကသုတ္)

ဆင္းရဲေၾကာက္လွ်င္ ဆင္းရဲေၾကာင္းကုိ မလုပ္နဲ႔ - တဲ့။
ဆင္းရဲဟူသည္ အပါယ္ေလးပါးဆင္းရဲ၊ လူျဖစ္ေသာ္လည္း လူ႔ေအာက္တန္းစားျဖစ္၍
စား၀တ္ေနေရး အဆင္မေျပျခင္းဆင္းရဲ ကုိယ္ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းးရဲ ဆင္းရဲမွန္သမွ်
ဆင္းရဲေၾကာင္းျဖစ္ေသာ အကုသုိလ္ေၾကာင့္ ျဖစ္၏။

သမၼာဒိ႒ိ - ဟူသည္ အကုသိုလ္ကုိလည္း သိ၏၊ ျဖစ္ေၾကာင္းကုိလည္းသိ၏။ထုိ႔ေၾကာင့္   ဆင္းရဲ ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ အကုသုိလ္နွင့္ျဖစ္ေၾကာင္းကုိလည္းသိထားဘုိ႔ လုိအပ္ပါ၏။

ပါဏာတိပါတ-သူတစ္ပါးအသက္ကို သတ္ျဖတ္ျခင္း၊ယင္းလုပ္ရပ္သည္ အျပစ္လည္းရွိ၍ မေကာင္းက်ိဳး ( ဆင္း ရဲ) ကုိလည္း ျဖစ္ေစေသာေၾကာင့္ အကုသုိလ္မည္၏။  သူရွိေနသ၍ အသက္၏ အႏ ၱရာယ္ကုိ  အျမဲစုိးရိမ္ေနရ၏၊ ေၾကာက္လန္႔ေနရ၏။ သူရွိေနေသာ အရပ္သည္ အျဖဴေရာင္ျငိမ္းခ်မ္းေရး  နယ္ေျမ မဟုတ္ေတာ့ ။မျငိမ္းခ်မ္း ေသာနယ္ေျမသည္ ရုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ျပည့္စုံေနေစကာမူ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ အဘယ္မွာ ခ်မ္းသာမႈ ရနုိင္ပါအ့ံနည္း၊ စိတ္ဆင္းရဲ ေနေသာ သူကုိပစၥည္းပညာပါ၀ါမည္မွ်  ျပည္စုံေစကာမူ “ လူခ်မ္းသာ ” ဟူ၍ ေခၚဆုိနုိင္မည္မဟုတ္္ ေပ။ 
ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားက “ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ  ကုိယ္ခ်မ္းသာမႈ နွစ္မ်ိဳးတြင္ စိတ္ခ်မ္းသာမႈက ပုိျမတ္၏ ” ဟု ေဟာေတာ္မူထားပါ၏။

ထုုိ႔ေၾကာင့္ လူတုိင္း သက္ရွိတုိင္း သူ႔သက္တမ္းအေလွ်ာက္ အျပည့္အ၀ ေနနုိင္ေရးအတြက္ သူတစ္ပါးအသက္ သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေသာအားျဖင့္ သက္ရွိတုိင္းကို “ အဘယဒါန ” ေဘးမဲ့အလွဴေပးလွဴသင့္ပါ၏။ယင္းပါဏာတိပါတသည္ေဒါသေၾကာင့္ျဖစ္၏၊ေဒါသသည္အဖ်က္
တရားျဖစ္၏၊ဖ်က္ဆိီးေရးသမားျဖစ္၏၊သူလာ  လွ်င္လက္ခံသူ၏ နွလုံးသားကုိပူေလာင္ေစ၏၊ ထုိ႔ ေနာက္ေတာ့ ပတ္၀န္းက်င္ကိုပူေလာင္ေစ၏၊ အပူူဆင့္ကဲ ဆင့္ကဲ ျဖစ္ေပၚေသာအရပ္၌ မည္သူ မွ် ေအးခ်မ္းမႈကို ရနုိင္မည္မဟုတ္ေပ၊ လြန္က်ဴးသူသည္လည္း သံသရာ၌ ငရဲက်ေရာက္ျခင္း၊ ငရဲမွလြတ္ေျမာက္လာျပန္ေသာအခါ  ျဖစ္ရာဘ၀သက္တမ္းျပည့္ မေနရပဲ အသက္တုိတတ္ ပါ၏။သူ႔တစ္ပါးပေယာဂျဖင့္အသက္ဆုံးရႈံနုိင္ပါ၏။ထုိ႔ေၾကာင့္မိမိျငိမ္းခ်မ္းေရးနွင့္ေလာကျငိမ္းခ်မ္း
ေရးကို အမွန္တကယ္လုိလားသူမွန္သမွ်“သူ႔တပါးအသက္ ကုိ္  သတ္ျဖတ္ညွဥ္းဆဲျခင္းမွ ” ေရွာင္ၾကဥ္အပ္ပါ၏။
အလုံးစုံေသာ သတၱ၀ါတုို႔သည္ ဒဏ္မွ ထိတ္လန္႔ကုန္၏၊ အလုံးစုံေသာ သတၱ၀ါတုို႔သည္(မိမိတုိ႔၏) အသက္ကုိ ခ်စ္၏၊ မိမိကုိယ္ကို ဥပမာျပဳ၍ (ကိုယ္ခ်င္းစာတရားထား၍)သတၱ၀ါတုိ႔ကုိမသတ္ျဖတ္ မညွဥ္းဆဲရာ။ (ဓမၼပဒ)

အဒိႏၷာဒါန - ပုိင္ရွင္သည္ ကုိယ္ႏႈတ္ျဖင့္ ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ မေပးအပ္ေသာ ပစၥည္းဥစၥာကုိ မတရား ရယူျခင္း၊ သိမ္းပုိက္ျခင္း၊ နယ္ေျမလုျခင္း နယ္ခ်ဲ႕ျခင္း၊သူတစ္ပါးပစၥည္းကို ဖ်က္ဆီးျခင္း။ ယင္းလုပ္ရပ္သည္လည္း အျပစ္ ရွိ၍  မေကာင္းက်ိဳးေပးေသာေၾကာင့္ ေရွာင္ၾကဥ္ထုိက္ေသာ အကုသိုလ္ျဖစ္ေၾကာင္းရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါ၏။ကတၱားမမွန္ျခင္းျခင္း။အေလး
မျပည့္ျခင္း  တင္းမျပည့္ျခင္း၊ ပစၥည္းအတုၾကားညွပ္၍ေပးျခင္း၊ မိမိကုိယုံၾကည္၍အပ္နွံထားေသာ
ပစၥည္း ကိုမအပ္ပါဟုေျပာဆုိျခင္း၊အခြန္ေရွာင္ျခင္း၊အနုိင္အထက္မူ၍ရယူျခင္း၊ ရပုိင္ခြင့္ရွိသူကုိ မွ်ေ၀မေပးျခင္း၊ရပုိင္ခြင့္ထက္ ပုိယူျခင္း၊ပစၥည္းေရာင္းရာ၌ လူ၏ပုံစံကုိ ၾကည့္၍  တန္ရာတန္ ေၾကးထက္ ပိုေတာင္းျခင္းစသည္ျဖင့္ ဤသိကၡာပုဒ္အရ အျပစ္ရွိေသာ ျပစ္မႈမ်ား မ်ားျပားလွပါ၏၊
ယင္းအမႈကို ျပဳေသာသူ ရွိေနေသာအရပ္သည္လည္း ပစၥည္းဥစၥာမည္မွ် ျပည့္စုံေနေစကာမူ ပစၥည္းအတြက္  စိတ္မခ်ရေသာေၾကာင့္ အျမဲတန္းပူေလာင္ေနရပါ၏။ ယင္းအျပဳအမူသည္ ေလာဘႏွင့္ေဒၚသေၾကာင့္ျဖစ္တတ္ပါ၏ ၊ေလာဘသည္ မတရားနည္းျဖင့္ ကုိယ္ပုိင္ပစၥည္းျဖစ္္္ ေအာင္ အားထုတ္၍ ေဒါသသည္ အနုိင္အထက္နည္းျဖင့္ သူ႔တပါးပုိင္ဆုိင္မႈကို ဖ်က္ဆီး ပစ္တတ္ပါ၏။ဖ်က္ဆီးျခင္းသည္လည္းဤသိကၡာပုဒ္အရ(အေလွ်ာ္ျပန္မေပးလွ်င္ဘ႑ာစားထိုက္ ၍) အျပစ္ရွိပါ၏။ မတရားယူသူေရာ ဖ်က္ဆီးသူပါ ပါတ္၀န္းက်င္၏ေမတၱာကုိ ရရွိနုိင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ၊ ယူသူနွင့္ေပးလုိက္ရသူသည္လည္း “ သဟဇာတ ” ျဖစ္ေတာ့မည္ မဟုတ္ ေပ။ထုိ႔သုိ႔ျဖစ္လွ်င္ ထုိေနရာ ထုိေဒသသည္ ျငိမ္းခ်မ္းသာယာေသာ နယ္ေျမ မျဖစ္နုိင္ေတာ့။ ဤအမႈကုိလြန္က်ဴးသူသည္သံသရာတစ္ေလွ်ာက္၌ဥစၥာနည္းပါးျခင္း ဆင္းရဲမြဲေတျခင္း ငတ္မြတ္ ေခါင္းပါးျခင္း ပစၥည္း ဥစၥာရွိလာျပန္ေသာ္လည္း ရန္သူမ်ိဳးငါးပါးေၾကာင့္ ပ်က္စီးျခင္းစေသာ ဆုိးက်ိဳးမ်ားကုိ ျပန္လည္ခံစားရမည္သာျဖစ္ပါ၏၊(ကံတရားကုိ ဥာဏ္မ်ား၍ မရနုိင္ပါ )ထုိ႔ေၾကာင့္ ျငိမ္းခ်မ္းေသာနယ္ေျမကို တည္ေဆာက္လုိသူတုိင္း သည္ သူတပါးပစၥည္းဥစၥာကုိ မတရား ယူျခင္းဖ်က္ဆီးျခင္းမွေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းဟူေသာဤသိကၡာပုဒ္ကုိလည္းအထူးေဆာက္တည္အပ္ပါ၏။
ပညာရွိမည္သည္ မိမိအေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ သူတစ္ပါးအေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေစ ( မေကာင္း မႈကုိ မျပဳ )၊မေကာင္း မႈျဖင့္ သားသမီး ဥစၥာတုိင္းျပည္ကုိအလုိမရွိရာ။မတရားမႈျဖင့္မိမိ၏ျပည့္စုံမႈ ကုိအလုိမရွိရာ၊ထုိသုိ႔သေဘာရွိေသာပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးသည္သီလရွိသူပညာရွိသူတရားရွိသူျဖစ္၏(ဓမၼပဒ)

ကာေမသု မိစ ၦာစာရ - သူတစ္ပါးအိမ္ရာ မွားယြင္းစြာလြန္က်ဴးျခင္း၊ကာမအရာစည္းမေစာင့္ျခင္း။
သဘာ၀အရ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္းသည္ေလာကျပစ္သံသရာျပစ္မရွိေပ။စိတ္တူကုိယ္တူၾကည္ျဖဴစြာ
ေနထိုင္ၾကရင္းသံသရာမွထြက္ေျမာက္ေၾကာင္းကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ားျပဳကာပါရမီျဖည့္ဖက္မ်ားပင္
ျဖစ္သြားၾက၏။သုိ႔ေသာ္ ပုိင္ဆုိင္မႈ (အုပ္ထိမ္းမႈ)စည္းကုိေက်ာ္လြန္ကာလြန္က်ဴးလွ်င္ေလာကျပစ္
သံသရာျပစ္ နွစ္ျပစ္ပင္က်ဴးလြန္ရာေရာက္ပါ၏။လူအမ်ား၏အထင္ေသးျခင္းစက္ဆုပ္ျခင္းမုန္းတီး ျခင္းရန္မ်ားျခင္းတုိ႔ကုိလည္း ၾကဳံေတြ႔ရမည္ျဖစ္ပါ၏။

စည္းစိမ္ဥစၥာတုိ႔သည္ ပညာမဲ့သူကို ( အသိဥာဏ္နွင့္ယုံၾကည္ခ်က္မဲ့သူကုိ ) ဘ၀ပ်က္စီးသြား ေအာင္ဖ်က္ဆီး တတ္ပါ၏၊ လူအမ်ားစု အသိမ်ားေသာ “ ဒုသနေသာ ”  သူေဌးသားေလး ေရာက္သည္ ေငြျဖင့္ ျဖားေယာင္း ျမဴဆြယ္ၾက၍ (ပုိင္ရွင္ ရွိ. မရွိ - အုပ္ထိမ္းသူ ရွိ .မရွိ) အမ်ိဳးသမီးမ်ားကုိ  လက္ရဲဇက္ရဲ က်ဴးလြန္ ၾကေသာ ေၾကာင့္ေလာဟကုမီ ၻငရဲ၌ ဆင္းရဲကုိ နွစ္ ေပါင္းမ်ားစြာ က်ခံေနရပါ၏၊ “သုခစံစားခ်ိန္နွင့္ဒုကၡခံရခ်ိန္” ႏႈိင္းယွဥ္ ၾကည့္ပါလွ်င္ မထုိက္ တန္ေသာ သုခ ျဖစ္ပါ၏၊ ဓါးသြားထက္မွ ပ်ားရည္စက္ကဲ့သို႔ သာယာဖြယ္ နည္းပါးလြန္း လွပါ၏။
ထုိသူရွိေနေသာ အရပ္ေဒသသည္ “ မိသားစုဘ၀ ” လုံျခံဳမႈ မရိွနုိင္ေသာေၾကာင့္ ျငိမ္းခ်မ္းမႈကုိ ရရွိနိင္မည္မဟုတ္ေပ။အျမဲတန္းလုိလုိ စုိးရိမ္စိတ္မႈ ေသာကတရားတုိ႔၏ ဖိစိျခင္းကုိ ခံေန ရေပမည္၊ ယင္းကာေမသုမိစ ၦာသည္ “ ေလာဘ ” တရားဆုိးေၾကာင့္ ျဖစ္ပါ၏။ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိနွင့္ပါတ္၀န္းက်င္ ေသာကကင္း၍ ျငိမ္းခ်မ္းစြာေနနုိင္ေရးအတြက္ ေလာကစည္းကို ေက်ာ္လြန္ ၍ သူတစ္ပါးအိမ္ရာ ဖ်က္ဆီးျခင္း က်ဴးလြန္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ဤသိကၡာ ပုဒ္ကုိလည္း လုံျခံဳစြာ အထူးပင္ ေစာင့္ထိမ္းအပ္ပါ၏

(တရားလမ္းမွန္ကုိ) သတိမထားပဲ သူတစ္ပါးဇနီးမယားကို လြန္က်ဴးသူသည္  အကုသုိလ္ရျခင္း၊
အလိုရွိတုိင္း  ခ်မ္းသာစြာ မအိပ္ရျခင္း၊ သူတစ္ပါးတုိ႔ အကဲ့ရဲ႕ခံရျခင္း၊ (ေလာဟကုမီ ၻ ငရဲခံရျခင္း ဤေလး ပါးေသာဆင္းရဲျခင္းတုိ႔သုိ႔ ေရာက္ရ၏။

မေကာင္းမႈကုိလည္းရ၏၊ ယုတ္ေသာ(မေကာင္းေသာ) လားရာဂတိလည္းရွိ၏၊ ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္
လန္႔ေသာ အမ်ိဳးသား၏   ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႔ေသာအမ်ိဳးသမီးနွင့္ ေပ်ာ္ပါးရျခင္းသည္ အနည္း ငယ္မွ်သာျဖစ္၏ ၊မင္းသည္လည္းၾကီးေလးေသာအျပစ္ဒဏ္ကုိေပး၏၊(ဥပေဒေၾကာင္းအရအေရး ယူခံရ၏)၊ထုိ႔ေၾကာင့္အမ်ိဳးသားသည္ ပိုင္ရွင္ရွိေသာ(အုပ္ထိမ္းသူရွိေသာ) အမ်ိဳးသမီးကို မလြန္ က်ဴးရာ။ (ဓမၼပဒ )
(အမ်ိဳးသားမ်ားသာ မဟုတ္၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္လည္း ေလာကစည္းကုိလြန္၍ လြန္က်ဴးလွ်င္ ခြင့္ျပဳလွ်င္ ဤသိကၡာပုဒ္အရ အျပစ္ရွိသည္သာျဖစ္ပါ၏) (ဆက္ရန္ - ေကာင္းသစ္ )

No comments:

Post a Comment