.. နေမာ ဘဂ၀ေတာ ၊ နေမာ အရဟေတာ၊ နေမာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ..

Thursday, February 3, 2011

မုဆုိး၏ ဆြမ္းတစ္နပ္

ကုသုိလ္ ဥစၥာ ပညာ က်န္းမာ ယင္းေလးျဖာတုိ႔နွင့္ ျပည့္စုံေသာ အရပ္သည္ ပဋိရူပ - ေနသင့္ေသာ အရပ္ျဖစ္ပါ၏၊ အျပန္အားျဖင့္ ယင္းတရားတုိ႔ႏွင့္ မျပည့္စုံေသာ အရပ္သည္ အပၸဋိရူပ- မေနသင့္ေသာ အရပ္ဟုေခၚနုိင္ပါ၏၊ ေသခ်င္တဲ့က်ားေတာ ေျပာင္းဟုစကားပုံရွိေသာ္လည္း တစ္ရြာေျပာင္းမွသူေကာင္းျဖစ္မည္ဆုိလွ်င္ တစ္ရပ္တစ္ရြာ တစ္နယ္တစ္ေၾကးသို႔ ေျပာင္းရမည္သာျဖစ္ပါ၏။  (ဥစၥာပညာကိုရလြယ္ေသာ အရပ္မွာ သြားေရာက္၍ ရွာေဖြရမည္၊ သို႔ေသာ္ဥစၥာရွင္ ပညာရွင္ျဖစ္ေသာအခါ ေမြးရပ္ကို ျပန္လည္ ေက်းဇူျပဳရန္ ေက်းဇူးဆပ္ရန္ လိုအပ္ပါ၏)

သာ၀တိၳျမိဳ႕ေတာ္သည္ကားယင္းေလးပါးႏွင့္ျပည့္စုံေသာအရပ္ျဖစ္၍ေနသင့္ေနထုိက္ေသာ
အရပ္ေဒသတစ္ခုဖစ္ပါ၏။အထူးအားျဖင့္သာ၀တိၳျမဳိ႕ေတာ္သည္ဘာသာတရား၏အဆုံးအမ ေၾကာင့္ယဥ္ေက်းသူစာနာတတ္သူ  ကူညီေဖးမတတ္သူမ်ား ေပါမ်ား၍ ေနခ်င္စဖြယ္ အရပ္ေဒသတုိ႔တြင္ ေနခ်င္စရာ အေကာင္းဆုံး ျမိဳ႕ေတာ္ တစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါ၏

သာသနာႏွင့္သာ၀တၳိသည္ စြယ္ေတာ္ရြက္ကဲ့သို႔ နွစ္လႊာေပါင္းမွ သမုိင္းတစ္ခု ျဖစ္သည္
ဆုိလွ်င္ ဆုိသင့္ ဆုိုထုိသည္သာျဖစ္ပါ၏။သာ၀တိၳ၌ တရားသံမ်ားသည္ မၾကားခ်င္အဆုံး ၾကားေနရ၏၊ရဟန္းေတာ္မ်ားကို မဖူးျမင္ခ်င္အဆုံး ဖူးျမင္ေနရ၏၊ ကုသုိလ္တရားမ်ားလည္း မျပဳခ်င္အဆုံးျပဳေနရသည္သာျဖစ္ပါ၏။ျပဳလြယ္ ေသာအရာဆုိလွ်င္ အမ်ားအားျဖင့္ ျပဳျဖစ္ၾကသည္သာမ်ား၏၊ သာ၀တိၱသည္ ကုသိုလ္တရားျပဳလြယ္ေသာ ေနရာတစ္ခုျဖစ္၍ ကုသိုလ္ျပဳျဖစ္သူမ်ားလည္း မ်ားျပားလွပါ၏၊ထုိ႔ေၾကာင့္ လူဦးေရ  သန္း( ၇၀ ) ရွိေသာ သာ၀တိၳသည္ အရိယာ  သန္း( ၅၀ ) ရွိသည္ဟုမွတ္တမ္းမ်ား အရ သိရပါ၏။

တရားေတာ္မ်ား နာရဖန္ မ်ားေသာအခါ စိတ္ထားမ်ား နူးည့ံလာ၍ ဘ၀ခႏၶာကို အျပစ္ျမင္ကာ ဘ၀လြတ္ ေျမာက္ေၾကာင္းအတြက္ လူ႔ဘ၀ လူ႔အသုိင္းအ၀ုိင္းစြန္႔ခြာ၍ ရဟန္းျပဳသူမ်ားလည္း ေပါမ်ားလွ၏၊ ထုိရဟန္း တုိ႔တြင္အရွင္တိႆမေထရ္ျမတ္လည္း တစ္ပါးအပါအ၀င္ျဖစ္၏။ အရွင္တိႆမေထရ္သည္သာ၀တိၳျမိဳ႕သား ျဖစ္၏၊ဘုရားရွင္၏တရားေတာ္ကုိ  နားၾက ရဖန္မ်ားေသာအခါ ေလာက၏ “သာယာဖြယ္ . အျပစ္ . ထြက္ ေျမာက္ေၾကာင္း ” သုံးခုစလုံးကို ေကာင္းေကာင္း သေဘာက္ေပါက္၍  ဘ၀တစ္ခုလုံးကုိ သာသနာ သုိ႔အပ္ နွင္္းကာ  ရဟန္းျပဳလာေသာ အရွင္ျမတ္ျဖစ္၏။ သာသနာေဘာင္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ၌  သီလ၀ိသုဒၶိကို အေျခခံ၍ စိတၱ၀ိသုဒၶိ ဒိ႒ိ၀ိသုဒၶိျဖစ္ေအာင္  ဘာ၀နာတရားမ်ားကို  ၾကိဳးစား အားထုတ္ေန၏၊

ရက္ကိုလစားလကုိနွစ္စား၍သာသနာေဘာင္၀င္လာသည္မွာနွစ္မ်ားပင္အတန္ငယ္ၾကာခဲ့ေပျပီ၊
အရွင္တိႆ၏ ခႏၶာကိုယ္၌ မုန္႔ညွင္းေစ့ခန္႔အရြယ္ အနာငယ္ေလးမ်ား ေပါက္လာ၏၊ အစ၌ အပူဘုေလးမ်ား ျဖစ္မည္ဟု ထင္ခဲ့၏၊ သုိ႔ေသာ္ အနာဘုေလးမ်ားသည္ တစတစ ၾကီးလာ၏၊မုန္႔ညွင္းေစ့ခန္႔မွ ပဲေနာက္ေစ့ခန္႔ မက်ည္ေစ့ခန္႔ ဇီးျဖဴသီး ဖန္ခါးသိီးခန္႔ ထုိမွတစတစ ဥသွ်စ္သီးခန္႔ ပမာဏေရာက္ ေသာအခါ ျပည္မ်ားစိုရႊဲ၍ အနာမ်ား ေပါက္ကြဲေလေတာ့၏။ အသားမ်ားသာမက ေနာက္ပုိင္း အရုိးမ်ားပါ ကြဲအက္ကုန္ေတာ့၏ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလုံးျပည္အလိမ္း ေသြးအလိမ္းျဖင့္ ျမင္မေကာင္း ရႈမေကာင္းျဖစ္လာ၏။၊ ေသြးျပည္ နံ႔ဆုိးမ်ား သည္လည္းတေလွာင္းေလွာင္း ထြက္လာေတာ့၏။

အရွင္တိႆ၏ အတူေန မိတ္ေဆြရဟန္းမ်ားလည္းအစေတာ့ ၀ိုင္း၀န္းျပဳစုၾကေသး၏၊သို႔ေသာ္ ၾကာေတာ့  ဒါဏ္မခံနုိ္င္ေတာ့၊ ၀တ္ႀကိီး၀တ္ငယ္ျပဳေနၾကျဖစ္ေသာ တပည့္မ်ားသည္လည္း ၾကာေတာမတတ္နုိင္ေတာ့၊ အားလုံးက အရွင့္ျမတ္ကုိ စြန္႔ခြါသြားၾကေလျပီး။အရွင္ျမတ္သည္  အေဖၚမဲ့ တစ္ပါးတည္း ျဖစ္ရေလျပီ၊ မည္သူမွ် မကယ္နုိင္သည့္ နာေဘးဒုကၡ တစ္ပါးတည္းၾကိတ္မွိတ္၍ ခံစားေနရေလျပီ၊

“ နတိၳ ခႏၶသမာ ဒုကၡာ ” ခႏၶာနွင့္တူေသာ ဒုကၡမည္သည္ မရွိ၊ ခႏၶာရွိ၍ ဤဒုကၡ ငါခံစားရသည္ဟု ခႏၶာ၏  အျပစ္ကုိသာ အရွင္ျမတ္သည္ရႈဆင္ျခင္နွလုံးသြင္းေန၏ ။စြန္႔ခြါသြားၾကေသာမိတ္ေဆြရဟန္းေတြကုိုလည္း  သူ႔ကုိ ပစ္သြားရမလားဟု အျပစ္မျမင္၊ သူ၏ တပည့္မ်ားကိုလည္းသူ႔ကုိ စြန္႔ပစ္၍ သြားရမည္လားဟု  အျပစ္မတင္၊ အဓိက တရားခံျဖစ္ေသာ ခႏၶာကုိသာ အျပစ္ျမင္၏၊၊ ဤသည္မွာ အမွန္ျမင္ျခင္းျဖစ္ပါ၏၊ အမွန္အတုိင္းရႈျမင္တတ္သည္ျဖစ္၍   သူတစ္ပါးကို မေက်နပ္သည့္ ေဒါသ မျဖစ္ေတာ့၊
ေဒါသ မျဖစ္ျခင္း ေၾကာင့္ ေဒါသေၾကာင့္ ရရွိနုိင္သည့္ ဆုိးက်ဳိးမ်ားလည္း အက်ဳိးေပးခြင့္ မရေတာ့၊၊အေၾကာင္းေဒါသကို  (ႏွလုံးသြင္းမွန္ျခင္းျဖင့္ ျဖစ္ေပၚခြင့္မရွိေအာင္) ပယ္သတ္လိုက္ေသာအားျဖင့္ အက်ဳိးျဖစ္ေသာ  (ေဒါသ ေၾကာင့္  ျဖစ္ေပၚလာမည့္ ) အဆုိးတရားမ်ားကိုလည္းပယ္သတ္ျပိီး ျဖစ္သြားေတာ့၏။

 ခႏၶာကိုသာ အျပစ္ျမင္၏၊ ခႏၶာကုိယ္၏ အျပစ္ကုိ ျမင္၍ သံေ၀ဂဥာဏ္ ျဖစ္ေပၚ၏၊ သံေ၀ဂဥာဏ္သည္  နိဗၺာန္လမ္းမသို႔ ပထမဆုံး ခ်လုိက္ေသာ ေျခလွမ္းျဖစ္ပါ၏ ပထမေျခလွမ္းသည္ နိဗၺာန္သို႔ ဦးတည္ေန သည္ ျဖစ္၍ ဒုတိယေျခလွမ္း တတိယေျခလွမ္းစသည္ စသည္တုိ႔သည္လည္း  နိဗၺာန္သို႔သာ ဦးတည္ ေနသည္ ျဖစ္ပါ၏၊

ဘုရားရွင္တုိ႔သည္ တစ္ေန႔ နွစ္ႀကိမ္ ေလာကကို “ သဗၺညဳတ ” ဥာဏ္ေတာ္ ဗုဒၶစကၡဳျဖင့္ၾကည့္ရႈေတာ္မူျမဲ  ျဖစ္၏။နံနက္မုိးေသာက္အခါ ေလာကကို  ၾကည့္ေတာ္မူလွ်င္ စၾကာ၀ဠာႏႈတ္ခမ္းမွ အစျပဳခဲ့၍ ဂႏၶကုဋိ ေက်ာင္းေတာ္ထိ ျဖန္႔က်က္ ၾကည့္ရႈေတာ္မူ၏၊ ညေနခ်မ္းအခါ ေလာကကို ၾကည့္ေတာ္မူလွ်င္ မိမိ သီတင္း သုံးရာ ဂႏၶကုဋိေက်ာင္းေတာ္မွေန၍စၾကာ၀ဠာႏႈတ္ခမ္းထိ ျဖန္႔၍ ၾကည့္ရႈေတာ္မူ၏။

(သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ဟူသည္ - သိစရာမွန္သမွ် အၾကြင္းအက်န္မရွိ လုံစုံသိျမင္ျခင္း၊ သိသည့္တရား ေတာ္ကို ေ၀ေနယ်မ်ားနားလည္ေအာင္ ေဟာေျပာဖုိ႔ နည္းေပါင္္းစုံကုိသိျမင္ျခင္း၊ ကြ်တ္ထုိက္ၾကသူ ေ၀ေန ယ်တုိ႔၏ ဣေျႏၵ ပါရမီအႏုအရင့္ စရုိက္ အၾကိဳက္ကုိသိျမင္ျခင္း - ျဖစ္ပါ၏။)

ထုိသို႔ ၾကည့္ရႈေတာ္မူေသာအခါ“အရွင္တိႆမေထရ္သည္ဥာဏ္ေတာ္ကြန္ယက္၌ကြက္ကြက္   ကြင္းကြင္း  ထင္ထင္ရွားရွား ျမင္ေတာ္မူ၏၊ တရားေရေအး အျမိဳက္ေဆးကို တုိက္ေကြ်းရလွ်င္ နာၾကားခြင့္ ရလုိက္လွ်င္ တစ္ခဏေလး အတြင္းမွာပင္  ပဋိသမိ ၻဒါေလးပါး နွင့္တစ္ကြ အရဟတၱဖုိလ္ဆုိက္  နိဗၺာန္ မ်က္ေမွာက္ျပဳနုိင္မည္ကို ျမင္ေတာ္မူ၏၊(ဆက္ရန္ ) ေကာင္းသစ္


No comments:

Post a Comment