.. နေမာ ဘဂ၀ေတာ ၊ နေမာ အရဟေတာ၊ နေမာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ..

Friday, February 18, 2011

ဥပါသကာ(၁)


ဗုဒၶရတနာ ဓမၼရတနာ သံဃရတနာ - ရတနာသုံးပါး အျမတ္ဆုံးေနရာထား၍ ကုိးကြယ္ ဆည္း ကပ္သူ အသိအမွတ္ျပဳသူကုိ ဥပါသကာ ( အမ်ိဳးသမီးျဖစ္လွ်င္ ဥပါသိကာ ) ဟု ေခၚ၏၊

ဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္က ဘုရားရွင္၏ ဓမၼကို နာၾကားခြင့္ရ၍ အျမင္မွန္ ရသြားသူမ်ားသည္
“ တပည့္ေတာ္ကို အသက္နွင့္ခႏၶာကုိ တည္ေနသမွ် ကာလပတ္လုံး - ဗုဒၶ ဓမၼ သံဃ - ရတနာ
သုံးရပ္ကုိ ကိုးကြယ္ဆည္းသူူဥပါသကာဟူ၍ အသိအမွတ္ျပဳေတာ္မူပါဟု ေလွ်ာက္ထား ၾက၏။

ယင္းသုိ႔ ေလွ်ာက္ၾကားသူတို႔တြင္ ဗုဒၶရတနာႏွင့္ ဓမၼရတနာကို ပထမဦးဆုံး ေလွ်ာက္ထား၍ ကုိး ကြယ္ ဆည္းၾကသူမ်ားမွာ ဥကၠလာပဇနပုဒ္မွ ကုန္သည္ညီေနာင္မ်ား ျဖစ္ၾကေသာ တပုႆနွင့္ ဘလိႅကတုိ႔ ျဖစ္ၾက၏၊ ယင္းအခ်ိန္ သံဃရတနာမေပၚေသးေခ်။၊( ယင္းညီေနာင္နွစ္ဦးအား ကိုး ကြယ္ရာ ကိုယ္ပြါးအျဖစ္ ရွင္ေတာ္ ျမတ္ဘုရားက ဆံေတာ္ရွစ္ဆူ ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူလုိက္၏၊ ယင္းဆံ ေတာ္မ်ားကုိ  မိမိတုိ႔ဌာန ျပန္ေရာက္ၾကေသာအခါ ေစတီေတာ္တည္ထား၍ ကုိးကြယ္ ဆည္း ကပ္ ၾက၏၊ေရွးေခတ္က ဥကၠလာဇနပုဒ္ေခၚ၍ ယခုေခတ္အေခၚ ရန္ကုန္ျမိဳ႔ေတာ္၌ ၾကည္ညိဳ ဖြယ္ရာ ဖူးျမင္ေနရေသာ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ျမတ္ၾကီးေပတည္း)။အမ်ိဳးသားထဲမွ ရတနာသုံးပါး  လုံးကုိ စတင္ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ သူမွာ အရွင္ယသ၏ ဖခင္ျဖစ္ပါ၏၊ဗုဒၶ ဓမၼ သံဃ ရတနာ သုံးပါးလုံးကုိ စတင္ကုိးကြယ္ ဆည္းကပ္၍ ဥပါသိကာမအျဖစ္ ခံယူၾကသူမ်ားမွာ အရွင္ယသ၏ မယ္ေတာ္ၾကီးနွင့္ပါရမီျဖည့္ဖက္ျဖစ္သူ ၾကင္ယာေတာ္ တုိ႔္ျဖစ္ပါ၏၊ (ရတနာသုံးပါးကို စတင္ ကုိး ကြယ္ဆည္းကပ္ခြင့္ရေသာ မိသားစုသည္ အရွင္ယသတုိ႔၏မိသား စုပင္ ျဖစ္၏၊)။

ေရွးေခတ္က ရတနာသုံးပါး ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္သူကို ဥပါသကာဟူ၍လည္းေကာင္း (အ႒က ထာ မ်ားအဆုိအရ) သမၼဒိ႒ိဟူ၍လည္းေကာင္း ေခၚဆုိၾက၏၊ယခုေခတ္၌ကား ဗုဒၶဘာသာ၀င္ဟူ ၍ ေခၚဆုိၾကပါ၏၊ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္ ခံယူသူသည္ သရဏဂုံသုံးပါးကို ရြတ္ဆုိ၍ ေဆာက္တည္ ရ၏၊ သရဏဂုံေဆာက္တည္ရာ၌ အနက္အဓိပါၸယ္သိမွ ပို၍ေလးနက္မႈ ရွိပါ၏၊ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိကုိယ္ကုိ ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္ ခံယူထားသူမွန္သမွ်သည္ ရတနာသုံးပါးအေၾကာင္းကို သိနုိင္ သမွ်သိေအာင္မျဖစ္မေန ေလ့လာထားအပ္ပါ၏၊အသိနွင့္ယွဥ္ေသာ ယုံၾကည္ခ်က္သည္ ပ်က္ခဲ လွပါ၏။

မိရုိးဖလာအရ ခပ္ေပ့ါေပါ့ ကုိးကြယ္သူမ်ားသည္ မခုိင္ျမဲ၊ယုိင္လဲလြယ္တတ္ပါ၏၊စီးပြါးေရး လူမႈ ေရး အိမ္ေထာင္ေရးေၾကာင့္ ဘာသာတပါး ေျပာင္းသြားသူမ်ားလည္း မနည္းေတာ့၊ဤသည္မွာ အသိဥာဏ္ နည္းပါးလြန္းရကား တစ္ဘ၀တစ္နပ္စာသာ ၾကည့္ၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါ၏၊ ထုိသူ မ်ားသည္ “ငါးစားသာျမင္၍ ငါးမွ်ားခ်ိပ္ မျမင္ေသာ ငါးမ်ားနွင့္ တူသည္”ဟု ဥပမာျပဳရလွ်င္ လြန္ အံ့မထင္ပါ၊(အမ်ိဳးလည္းပ်က္ ဘာသာလည္းပ်က္ မိမိတုိ႔ယဥ္ေက်းမႈလည္းပ်က္၍ သတိထား သင့္လွပါ၏၊)အေကာင္း ညြန္ၾကားခ်က္မွန္သမွ် ဗုဒၶတရားေတာ္၌ ျပည့္စုံစြာ ရွိေနပါ၏၊ အျမင့္ဆုံး နိဗၺာန္ထိညြန္ျပထားေသာ္လည္း အနိမ့္ဆုံး မိသားစုက်င့္၀တ္ အိမ္ေထာင္ ရွင္က်င့္၀တ္ မိတ္ေဆြ
က်င့္၀တ္ အလုပ္ရွင္နွင့္အလုပ္သမားက်င့္၀တ္ ဆရာဒကာက်င့္၀တ္ ဆရာတပည့္က်င့္၀တ္ စသည့္ က်င့္၀တ္မ်ားကို ေဟာၾကားလမ္းညႊန္ထားေတာ္မူပါ၏၊ ထုိ႔ျပင္ စီးပြါးေရး နုိင္ငံေရး ဘာသာေရး လမ္းညြန္ခ်က္မ်ားလည္း ျပည့္စုံစြာ ရွိေနပါ၏၊ထုိ႔ေၾကာင့္ ဓမၼႏွင့္ပတ္သက္၍“ ေက၀ လပရိပုဏၰံ  ျဖည့္စရာမလိုေအာင္ ျပည့္စုံျခင္း၊ေက၀လပရိသုဒၶံ - ဖ်က္စရာမရွိေအာင္ စင္ၾကယ္ ျခင္း ” မူနွင့္ ျပည့္စုံေၾကာင္း ေဒသနာေတာ္၌ အာမခံထားပါ၏၊

ရတနာသံုးပါးကုိ ကုိးကြယ္ရာ၌ ေရွးသူေတာ္ေကာင္းမ်ားက သတိေပးထားေသာ “ ဘုရားကုိ ဆင္းတု ကြယ္တတ္သည္၊ တရားကို ဓမၼကထိက ကြယ္တတ္သည္၊ သံဃာကုိ ဘုန္းႀကီး ကြယ္ တတ္သည္ ” ဟူေသာ စကားေလးကုိ “ သတိထား ” သင့္ပါ၏။

ဘုရားကုိ ဆင္းတုကြယ္တတ္သည္ - ဆုိရာ၌ အခ်ဳိ႕ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ ဘုရားကို ကိုးကြယ္သည္ကား မွန္၏၊ သို႔ေသာ္ ဘာေန႔သားမုိ႔ ဘာသားကုိ ထုထားေသာဘုရား ကုိးကြယ္မွ
စီးပြါးတက္မည္၊ ဘယ္လုိ ဘုရားမ်ား မကုိးကြယ္ေကာင္း၊စသည္ျဖင့္ ဂုဏ္ေတာ္ထိ အာရုံမျပဳ နုိင္ပဲ  ဆင္းတုရုပ္ပြါးေလာက္ကုိသာ စိတ္ကထား၍ ကိုးကြယ္တတ္ၾက၏၊တစ္ခ်ဳိ႕က ေရႊရွိမွ တန္ခုိး ၾကီးဘုရားမွ လူူစည္ကားမွ ကုိးကြယ္ခ်င္ၾက၏၊  ဂုဏ္ေတာ္ထိ အာရုံမျပဳနုိင္ၾကေတာ့ေခ်။
ယင္းသုိ႔ေသာ သူတုိ႔၏ ကုိးကြယ္မႈကုိ ရည္ရြယ္၍ဘုရားကုိ ဆင္းတု ကြယ္တတ္သည္ဟု သတိ ေပးထားခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါ၏၊ အမွန္အားျဖင့္ မိမိစိတ္က သက္ေတာ္ထင္ရွားဘုရားကဲ့သုိ႔ အာရုံျပဳ၍ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္္လွ်င္( ရုပ္ပြါးဆင္းတုကုိးကြယ္ေနရေသာ္လည္း ) သက္ရွိဘုရား ကုိးကြယ္ ရသလုိ အက်ိဳးေပးတူညီေၾကာင္း ေဟာထားေတာ္မူပါ၏၊ ပုံေတာ္ရုပ္ပြါးေတာ္တင္ စိတ္ရပ္မေနပဲ ဘုရားရွင္၏ ဂုဏ္ေတာ္ထိ အာရုံျပဳ၍ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္နုိင္ၾကပါေစ..၊

တရားကုိ ဓမၼကထိက ကြယ္တတ္သည္ - တဲ့။ တရားနာျခင္းသည္ ေကာင္းျမတ္ေသာ ႀကီပြါး ေၾကာင္း မဂၤလာတစ္ပါးျဖစ္၏၊ တရားနာလွ်င္ သဒၶါတရားတုိး၏၊ပညာတုိး၏၊ယင္းနွစ္ပါးမွ မတုိး လွ်င္ ( မနာတတ္၍လား တုိးစရာမပါ၍လား ) စဥ္းစားစရာပင္ ျဖစ္၏။ ပညာမတုိးပဲ အသိမွား မ်ား တုိးလွ်င္ သာ၍ပင္ခက္ေတာ့၏၊ ေဆးေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ေရာဂါသည္ အကုခက္၏ - ဆုိရိုး စကားရွိသည္ မဟုတ္ပါလား။

ဓမၼံ သရဏံ ဂစၦာမိ - ဟု ဆုိေသာ္လည္း တစ္ခ်ိဳ႕တရားနာသူမ်ားသည္ ဓမၼကထိကစြဲျဖင့္ နာယူ ေလ့ ရွိၾက၏၊ ဘယ္ဓမၼကထိကမွ စသည္ျဖင့္ အစြဲနာ နာၾက၏၊  နာမည္ၾကီးမွ ရယ္စရာ ေျပာျပမွ
စသည္ျဖင့္ မေယာင္ရာ ဆီလူးေနၾက၏၊ ဓမၼစြဲျဖင့္ နာယူျခင္းမဟုတ္ပဲ ဓမၼကထိက ပုဂိၢဳလ္စြဲျဖင့္ နာယူၾက၏၊လမ္းမွန္ေလွ်ာက္ရင္းမွ လမ္းမွားသုိ႔ ေသြဖယ္မွန္းမသိေသြဖယ္ သြားၾက၏၊ယင္းကဲ့ သို႔ ေသာ သူမ်ားကို ရည္ရြယ္၍ တရားကုိ ဓမၼကထိက ကြယ္္သည္ ဟု သတိေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။
တရားမွန္မ်ား နာယူတတ္ၾက၍ ယဥ္ေက်းေသာ သိမ္ေမြ႔ေသာ သူေတာ္စင္မ်ား ျဖစ္နုိင္ ၾကပါေစ.
 ( အဓမၼအစား၀င္ ထြန္းကားလာလွ်င္ ဓမၼေပ်ာက္ကြယ္ သြားတတ္ပါ၏)။

သံဃာကို ဘုန္းၾကီးကြယ္၏တဲ့၊
သံဃံ သရဏံ ဂစၦာမိ - (မိ)ဆုိသည့္အတုိင္း သံဃာ့ဂုဏ္ထိ အာရုံျပဳကာ ထိထိမိမိ ၾကည္ညိဳ တတ္ဖုိ႔ လုိအပ္ပါ၏၊မဂၢ႒ာန္ေလးေရာက္ ဖလ႒ာန္ေလးေရာက္ဟုဆုိအပ္ေသာရွစ္ေယာက္ေသာ  ပရမတၳသံဃာကုိ ရည္မွတ္လွ်က္ သမၼဳတိသံဃာေတာ္ ေပါင္းရုံးေသာအားျဖင့္ “ ဤသံဃာ ေတာ္အရွင္ျမတ္အေပါင္းသည္ ဆင္းရဲကုိ ပယ္ေဖ်ာက္တားျမစ္၍ စီးပြါးခ်မ္းသာကုိ ေဆာင္တတ္ ေပရကား ကုိးကြယ္ရာျဖစ္၏ဟူ၍ နွလုံးသြင္း ဆည္းကပ္ သိမွတ္ ကုိးကြယ္ သူသည္” ထိထိ မိမိ ကုိးကြယ္သူ ျဖစ္ပါ၏၊ဤသုိ႔ သံဃာ့ဂုဏ္ကုိ အာရုံျပဳ ၾကည္ညဳိတတ္ဖုိ႔ အထူးအေရးႀကီးလွပါ၏၊

ေဆးကုေပး၍ ဆည္းကပ္ျခင္း၊ ဓါတ္ရုိက္ဓါတ္ဆင္ ယၾတာေခ်ေပး၍ ဆည္းကပ္ျခင္း၊ ေမးျမန္း ေဖၚ ေပးကမ္းေဖၚရ၍ ဆည္းကပ္ျခင္း၊ ဂဏန္းေပး၍ဆည္းကပ္ျခင္းစသည္မ်ားသည္ ဂုဏ္ေတာ္ ကုိ ေသြဖယ္၍ ဆည္းကပ္ျခင္းမ်ား ျဖစ္ပါ၏၊ယင္းသုိ႔ေသာ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္းမ်ားကုိ ရည္ရြယ္၍ သံဃာကုိ ဘုန္းၾကီး ကြယ္တတ္သည္ဟု ဆုံးမခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါ၏၊ထုိ႔ေၾကာင့္ ရတနာသုံးပါး  ကုိးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္သူ သိမွတ္သူမွန္သမွ်သည္ မွန္မွန္ကန္ကန္ ပညာ ျဖင့္ယွဥ္၍ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္သူမ်ားျဖစ္ေအာင္ မိမိကုိယ္ကုိ သတိထားအပ္ပါ၏၊ အမွန္အားျဖင့္ ေဖၚျပခဲ့ေသာ ကြယ္ျခင္းသုံးပါးသည္ ၾကည္ညိဳသူ၏ စိတ္ႏွင့္ ( အာရုံျပဳမႈနွင့္ ) ပတ္သက္ ေန သည္ကုိ သိရွိၾက၍ ကြယ္ျခင္းသုံးပါးမွ ကင္းေ၀းနုိင္ၾကပါေစ…၊
(နဖူးပြန္းနွင့္ ဒူးပြန္းခံကာ ကုိးကြယ္ပါလည္း ဆရာလြဲက ငရဲအပါယ္ အျမစ္တြယ္ ၀ဋ္ႏြယ္ရွည္
လွ်ားရာ- တဲ့)။      ေကာင္းသစ္

No comments:

Post a Comment