.. နေမာ ဘဂ၀ေတာ ၊ နေမာ အရဟေတာ၊ နေမာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ..

Wednesday, March 30, 2011

စိတ္သည္သာ . ၅

 အရွင္ကစၥည္းမေထရ္ျမတ္ေျခေတာ္ရင္း ၀ပ္စင္းကာ ရွင္ရဟန္းျပဳေပးပါရန္အေၾကာင္း ရုိေသစြာ
ခြင့္ေတာင္းေလေတာ့၏။ အရွင္ျမတ္သည္ အမ်ဳိးသားတစ္ျဖစ္လဲ ေသာေရယ် သေဌးသားကုိ ရွင္ျပဳေပးေတာ္မူ၏၊အသက္နွစ္ဆယ္အရြယ္ေက်ာ္ျပီးျဖစ္၍ရဟန္းအျဖစ္ထိ ျမွင့္ေတာ္ေပးေတာ္မူ ၏။ယေန႔သည္ သူအမ်ိဳးသမီးဘ၀မွ လြတ္ေျမာက္ေသာေန႔၊  လူ၀တ္ေၾကာင္ဘ၀မွ လြတ္ေျမာက္ ေသာေန႔၊ရခဲေသာ ရွင္ရဟန္းဘ၀ကုိ ရရွိေသာေန႔၊ အရွင္ေသာေရယ်အျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားေသာ သမုိင္း၀င္ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ ျဖစ္သြားေလျပီ။

အရွင္ျမတ္သည္ ရဟန္းသစ္ျဖစ္ေသာ အရွင္ေသာေရယ်အား ရံခါရဟန္းေတာ္မ်ား လိုက္နာရ မည့္ ၀ိနည္းဥပေဒသကို သင္ျပေပး၏ ရံခါ ဆန္းၾကယ္ေသာ တရားစကားမ်ား ေဟာၾကားေပး၏၊ ရံခါ၀ိပႆနာရႈပြါးနည္းမ်ား လမ္းျပေပး၏၊ကာမနယ္မွာ အျမစ္တြယ္စည္ပင္ခဲ့ေသာ အရွင္ ေသာ ေရယ်၏စိတ္သည္ ယခုေတာ့ ဓမၼနယ္မွာ အျမစ္တြယ္ေနေလျပီ၊ အရွင္ကစၥည္းမေထရ္ျမတ္၏ အနီးကပ္ သြန္သင္ျပမႈေၾကာင့္ သူ႔စိတ္သည္ အျမဲတန္း “ သတိ အသိ ” ေနအိမ္၌ ေပ်ာ္ေန ေလျပီ၊ အရွင္ကစၥည္းမေထရ္ျမတ္သည္ ရဟန္းသစ္ အရွင္ေသာေရယ်ကို ပစၦာသမဏအျဖစ္ ေခၚယူလွ်က္ေဒသစာရီ ၾကြခ်ီေတာ္မူရာ သာ၀တိၳျပည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္သုိ႔ပင္ ေရာက္ရွိ လာေပျပီ။

အရွင္ကစၥည္းမေထရ္ျမတ္ေနာက္ ရဟန္းသစ္တစ္ပါး ပါလာသည္ကုိ ေတြ႔ရေသာအခါ ေဇတ၀န္ ေက်ာင္းေတာ္ရွိ ရဟန္းေတာ္မ်ားက အခ်င္းခ်င္းျဖစ္လာျပီမုိ႔ သိကၡာ၀ါ ဇာတိ ရွင္ရဟန္း ျပဳျဖစ္ လာပုံစသည္တုိ႔ကုိ ေမးျမန္းၾကေလ၏၊အရွင္ေသာေရယ်သည္ သူ႔ဘ၀ဇာတ္ေၾကာင္း မခြ်င္း မခ်န္  အကုန္ ေျပာျပလုိက္ေလ၏၊ထုိအခါ ထူးဆန္းသည့္ သူ႔ ( တစ္ကုိယ္ နွစ္ဘ၀ျဖစ္မႈ . အိမ္ ေထာင္သည္ဘ၀ ျဖစ္သမ္းခဲ့ရသည့္ )သတင္းသည္ တစ္ခဏခ်င္း ေက်ာင္းတြင္းသို႔ ထုိမွတဆင့္ ျမိဳ႕တြင္းသို႔ပင္ ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားေလေတာ့၏။

ၾကားရသူ ရဟန္းရွင္ လူမ်ားက လာလာ ေမးၾက၏။အရွင္ျမတ္ ဒီလုိ သတင္းၾကားရတတာ ဟုတ္ပါသလားဘုရား၊ ဟုတ္ပါတယ္၊ ဒါဆုိ အမိဘ၀ရတဲ့ သားနွင့္ အဖဘ၀ရတဲ့သား ဘယ္သား ကုိ  အခ်စ္ပုိပါသလဲဘုရား၊ရင္နွင့္လြယ္ျပီးဖြါးရတဲ့ မိခင္ အျဖစ္နွင့္ရတဲ့သားကုိ အခ်စ္ပုိပါတယ္ ၊ (မိခင္သည္ ဖခင္ထက္ သားသမီးနွင့္အေနနီး၏၊ ပထမ မိခင္၀မ္းမွာ စတင္ေနရ၏၊ ဖြါးျမင္ လာေသာအခါ မိခင္၏ အနီးကပ္ျပဳစုယမႈကုိ ခံယူရ၏၊ မိခင္သည္ ဖခင္ထက္ သားသမီးကို ပုိဂရုစုိက္ရ၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္လဲ အခ်စ္ပိုသည္ ျဖစ္နုိင္ပါ၏)။

ဟုိကေမးလာ ေျဖရ၊ ဒီက ေမးလာ ေျဖရ ၊ ၾကာေတာ့ အရွင္ေသာေရယ် ျငီးေငြ႔လာေလျပီ၊ ရွက္
လည္း ရွက္လာေလျပီ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ တစ္ပါးတည္းေန၍ တရားကုိသာ တြင္တြင္အားထုတ္ေနေလ
ေတာ့၏၊ ရဟန္းျပဳလာသည္မွစ၍ သတိ အသိနွင့္ထိမ္းခ်ဳပ္လာသည္မုိ႔ သီလတရားသည္ သန္႔ ရွင္း စင္ၾကယ္ေန၏။ စင္ၾကယ္သည့္ သီလ၊ သီလ၀ိသုဒၶိကုိ အေျခခံ၍ ဘ၀ခႏၶာအတၱာေဘာ၌ “ ခယ ၀ယ ” သေဘာကုိ ျမင္ေအာင္ရႈ၍ သိေအာင္ ျပဳ၏၊  သီလ၀ိသုဒၶိ စိတၱ၀ိသုဒၶိ ဒိ႒ိ၀ိသုဒၶိ ..
စသည္ စသည္ စင္ၾကယ္မႈမ်ား ဆက္တုိက္ျဖစ္ပြါး၍ ကိေလသာအၾကြင္းမဲ့ စင္ၾကယ္သည့္ အျဖစ္သုိ႔ပင္ ေရာက္သြားေလျပီ၊ ပဋိသမိၻဒါ ေလးပါးနွင့္တစ္ကြ အရဟတၱဖုိလ္ေရာက္ မ်က္ ေမွာက္ ျပဳသြားျခင္း ျဖစ္၏၊ တနည္းအားျဖင့္ ကိေလသာ ဘ၀ခႏၶာမွ လြတ္ေျမာက္သြားျခင္းျဖစ္ ေတာ့၏၊ ဤသည္မွာ အရွင္ေသာေရယ် မေထရ္ျမတ္၏ ေနာက္ဆုံး သမုိင္း၀င္လြတ္ေျမာက္မႈ ျဖစ္ပါ၏၊ေနာက္ေၾကာင္း ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္မလွည့္ေတာ့ေသာ လြတ္ေျမာက္မႈ ျဖစ္ပါ၏။

ေနာက္မွ သတင္းၾကား၍ ေရာက္လာေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားမွ အရွင္ျမတ္ကုိ ေမးျမန္းၾကျပန္ ေလျပီ၊ ကာယကံရွင္က ကုိယ္တုိင္ေျပာတာကို ၾကားခ်င္ၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏၊ အရွင္ဘုရား ဒီလုိ ဘ၀ေတြ ဆန္းဆန္းျပားျပား ျဖစ္ခဲ့ရတယ္ဆုိတာ ဟုတ္သလားဘုရား၊ဟုတ္ပါတယ္ဘုရား၊ ဒါဆုိ  မိခင္အျဖစ္နဲ႔ရတဲ့သား၊ ဖခင္ဘ၀နဲ႔ ရတဲ့သား ဘယ္သားကုိမ်ား အခ်စ္ပုိပါသလဲဘုရား။“
တပည့္ေတာ္မွာ ဘယ့္သူေပၚမွ ခ်စ္ျခင္း မရွိေတာ့ပါဘုရား”

သူတုိ႔ၾကိဳတင္ ၾကားထား ထင္မွတ္ထားေသာ အေျဖကုိ မၾကားရပဲ “ အခ်စ္မရွိေတာ့ပါ ”
ဟူေသာ အေျဖကုိ ၾကားလုိက္ရေသာအခါ  အံအားသင့္သြားၾက၏( ရဟန္းေတာ္မ်ား ထင္မွတ္ ထားသည္က အရင္အေျဖလုိပဲ မိခင္ဘ၀နဲ႔ ရတဲ့သားကုိ ပုိခ်စ္ပါတယ္ဘုရားဟု ေျဖဆုိမည္ ထင္ထားၾက၏၊ သုိ႔ေသာ္ ) အရွင္ေသာေရယ်အေျဖေၾကာင့္ သူတုိ႔ အံ့အားသင့္သြားျခင္းျဖစ္၏၊)

အခ်စ္မရွိဟု ေျဖျခင္းသည္ သံေယာဇဥ္မရွိေတာ့ ေျဖသည္နွင့္တူ၏၊ သံေယာဇဥ္ မရွိေတာ့ဟုေျဖ ျခင္းသည္ ကိေလသာ သံေယာဇဥ္ကင္းသည့္ ရဟႏၱာအျဖစ္ ၀န္ခံရာေရာက္၏၊ အရွင္္ေသာေရယ် ၏ ယခင္ေန႔ကအေျဖႏွင့္ ယေန႔အေျဖသည္ မတူေတာ့၊ မတူတာ ေျပာျခင္းျဖင့္ မဟုတ္မမွန္ရာ ေျပာျခင္းျဖစ္၏၊ သူ၏ ယခင္ေန႔က ၀မ္းနဲ႔လြယ္ေမြးရေသာ သားကုိ ပုိခ်စ္ပါသည္ဟု ေျဖဆုိပါလွ်က္ ယေန႔ၾကမွ “ ဘယ္သူ႔အေပၚမွ ခ်စ္ျခင္း မရွိေတာ့ဟု ေျဖဆုိလုိက္ျခင္းသည္ မဟုတ္မမွန္ရာကုိ  ေျပာၾကားရာ ေရာက္ပါသည္ဘုရားဟု ရွင္ေတာ္ ျမတ္ဘုရားထံသြားေရာက္၍ ေလွ်ာက္ထားၾက ေလ၏။

ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားက “ ရဟန္းတုိ႔ ငါဘုရား၏ သားေတာ္ျဖစ္ေသာ ေသာေရယ်ရဟန္းေတာ္ သည္မဟုတ္မမွန္သည္ကုိေျဖၾကားျခင္းမဟုတ္၊ငါဘုရား၏သားေတာ္မွာ(ကုသလကမၼပထတရား
ဆယ္ပါး) သမထ  ၀ိပႆနာေပၚ၌ေကာင္းစြာ တင္ထားအပ္ေသာ သန႔္ရွင္းစင္ၾကယ္ေသာ စိတ္ျဖင့္ အရ ဟတၱမဂ္ကုိ ျမင္ရာ မ်က္ေမွာက္ ျပဳရာအခ်ိန္မွစ၍ တစ္စုံတစ္ေယာက္ေသာအေပၚ တစ္စုံတစ္ခု ေသာ သခၤါရတရားအေပၚ၌ ခ်စ္ျခင္း မရွိေတာ့၊ (ေလာဘမရွိေတာ့၍ အခ်စ္ မရွိေတာ့။ ေဒါသ မရွိေတာ့၍ အမုန္းလည္း မရွိေတာ့ေပ)။ ယင္းေလာကုတၱရာ သမၸတိၱကုိ မိဘေဆြမ်ိဳးမ်ားက ေပးသည္မဟုတ္၊မိမိ၏ ေကာင္းစြာထားအပ္ေသာ စိတ္ကသာ ေပးစြမ္းနုိင္ ေပသည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူလွ်က္ ေဖၚျပပါ ဂါထာကုိ မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါ၏

          န တံ မာတာ ပိတာ ကယိရာ၊ အေည၀ါပိစ ဥာတကာ။
          သမၼာပဏီဟိတံ စိတၱံ ၊ ေသယ်ေသာ နံ တေတာ ကေရ။

ေဒသနာေတာ္အဆုံး၌ တရားနာၾကားရသူ ရဟန္းရွင္လူတုိ႔သည္ မိမိတုိ႔ ပါရမီအား ဥာဏ္အား ေလွ်ာ္စြာ ေသာတာပတိၱမဂ္ဖုိလ္စသည္တုိ႔သုိ႔ မ်က္ေမွာက္ျပဳသြားႏုိင္ၾကသည္ျဖစ္၍ ယင္းေဒသ နာေတာ္သည္ ေလာကအတြက္ အက်ဳိးျပဳေသာ ေဒသနာ ျဖစ္သြားပါ၏။

                လူ႔ျပည္ နတ္ျပည္ ၊ ျဗဟၼာ့ျပည္၊ က်င္လည္စိတ္ေၾကာင့္သာ။
                အပါယ္ေလးပါ ၊ က်သူမ်ား ၊ မွတ္သား စိတ္ေၾကာင့္သာ။
                ယုတ္နိမ့္ျမင့္ျမတ္၊ ျဖစ္လာလတ္၊ မွတ္ၾကစိတ္ေၾကာင့္သာ။
                နိဗၺာန္သာေခါင္ ေဘးမဲ့ေသာင္ စိတ္ေဆာင္ေရာက္မည္သာ။
                                            (မူလကဗ်ာရွင္ အမည္မသိပါ)

                                                   ျပီးပါျပီ - ေကာင္းသစ္

No comments:

Post a Comment